Pendolino Wrocław - Warszawa w 3h 42 min. Bilety jak w tanich liniach lotniczych (CENY, TERMINY)

Marcin Walków
Fot. Tomasz Hołod / Polskapresse
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
W grudniu tego roku pojedziemy z Wrocławia do Warszawy w czasie 3 godz. 42 min. To za sprawą nowych pociągów pendolino, które po polskich torach będą jeździły jako EIC Premium. Rok później czas przejazdu ma się skrócić o kolejne 12 minut.

Dziś dojazd pociągiem ze stolicy Dolnego Śląska do Warszawy zajmuje ponad 6 godzin. Pociąg TLK "Wrocławianin" przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską jedzie 6 godz. 32 min.

Pociąg IR "Rudawy" przez Opole i Katowice dojeżdża do stolicy w 7 godz. 9 min. Na torach obecnie najszybsze są pociągi EIC: "Panorama" przez Poznań pokonuje trasę do Warszawy w 5 godz. 15 min. EIC "Górnik" przez Katowice jest jeszcze szybszy - 5 godz. 8 min.

Bilet na pociąg EIC Premium nie będzie miał stałej ceny. Jej wysokość będzie zależała, podobnie jak w przypadku tanich linii lotniczych i autobusów ekspresowych, od terminu zakupu. Cena ma jednak rozpoczynać się od 49 zł. Obecnie bilety na pociąg TLK na tej trasie kosztuje 65 zł, a na pociąg EIC - 134 zł.

Spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów pendolino za 665 mln. euro. Pendolino mają być najnowocześniejszymi składami na polskich torach kolejowych. Jeden pociąg zabierze na pokład 402 pasażerów, w tym 45 w 1. klasie. Pasażerowie mają podróżować w ergonomicznych fotelach ze stolikiem, gniazdkiem elektrycznym i indywidualnym oświetleniem. W pociągach ma być również przedział barowy z 20 miejscami stojącymi.

Pierwsze 8 ma otrzymać już w maju. Okazuje się jednak, że (przynajmniej na początek) może otrzymać pociągi z homologacją nie do prędkości 250 km/h, a do 160 km/h. Wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński zapowiedział, że nie może być zgody na takie rozwiązanie. Jeśli firma nie wywiąże się z kontraktu, może płacić ok. 40 mln zł kary miesięcznie.

Wideo

Komentarze 53

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
ICQ
W gratisie to Ci założą protezę gipsową na na dekielek, bo coś bredzisz jakbyś co najmniej je zamawiał i planował rozkłady. Ochłoń synu i uwierz w realne życie.
k
kzyn
Jechałem kilka razy. Ostatnio zimą: kibel nie działał, nogi mi się nie mieszczą, tylko na środkowym miejscu z tyłu. Z wifi nie udało mi się połączyć ani na laptopie ani na komórce, a raz gniazdka nie działały. Na dodatek trzeba było zapinać pasy. PB jeżdżę Wrocław-Kraków, na wszystkich innych relacjach staram się wybierać pociąg, bo jest po prostu dużo wygodniejszy i szybszy.
ł
łorms
"Nigdzie w polsce nie ma takich tras więc po kiego grzyba ?"
CMK jest dostosowywana do 250 km/h - no i cały twój durny argument legł w gruzach. Z Pesa na 160 km/h jeździlibyśmy nadal 160 km/h - czyli tyle co od 30 lat. A świat jeździ już 320 km/h.
k
każdy
każdy kogo stać by zapłacił. Firmy by zapłaciły, a jaki kopniak dla gospodarki, gdyby firmy mogły działać de facto jak w jednym miesjcu. dołożyć do tego przystanek w łodzi i już pięknie skomunikowana oś krajowa
j
ja
Wystarczyło kupić polskie pociągi z Bydgoszczy od PESA lub z Nowego Sącza od Newag i wspierać polskie firmy i polskie miejsca pracy . Było by taniej a usługa taka sama i do tego polski pieniądz zostaje w polsce.
Ale po co ? Lepiej wydać ogromne pieniądze na pociągi, które co prawda mogą osiągać 250 km/h tylko pytanie gdzie ? Nigdzie w polsce nie ma takich tras więc po kiego grzyba ?
To samo jak jeden wielki nie wypał z samolotami - dreamliner.

Rządzący tym krajem są oderwani od rzeczywistości.
:
Tutaj chodzi o skręcenie kasy. Lodziarnia na torach!!!
h
hmm
a gdzie w polskim busie czujesz sie jak sardynka? chyba tylko w kiblu bo tam jest faktycznie ciasno :) widac ze nie jechales polskim busem - dla mnie super, do opola z wroclawia za pare zl. Klima, wygodny fotel, wifi, czego jeszcze potrzeba?
A pozatym maja uruchomic dodatkowe polaczenie z wroclawia do warszawy, podroz ma trwac ok 4 godzin. Takze panie kolego nie masz racji.
a
amen
jechałem niedawno do Częstochowy i widziałem na jakim etapie jest remont torowiska na tym odcinku, a to właśnie tamtędy ma jeździć to cudddo, grudzień owszem, ale następny najszybciej
n
niepowiem
Czyli wg ciebie powinni się poddać, bo Polacy kochają jeździć długo, jak sardynki, zapięci pasami z kolanami pod brodą, na pseudoschórzanych siedzeniach które w lecie odparzają plecy? Pomijając w ogóle, że NiePolskiBus obsługuje ZALEDWIE 20 miejscowości w Polsce. Gdzie reszta? Ale Polacy się cieszą, bo dostają herbatniki za 40 gr i plastikowy kubek z wodą, czyli tzw. poczęstunek. Jedyny plus to cena, ale oprócz dumpingowej trasy Kraków-Katowice-Wrocław nie są tak dużo tańsze od pociągów.
F
Ferdek Kiepski
Ci panowie z komunistycznego skansenu zwanym PKP nie wiedzą że już przegrali z Polskim Busem...
k
kabexxx
Już parowozy przed II WŚ woziły ludzi z prędkością 160km/h
s
student
Ryan lata do Warszawy za 19 pln. Dwa tygodnie temu kupowalem bilet na koniec maja. 48 zlotych w dwie(!) strony... i to powrot w sobote. Teraz ten sam bilet chyba jest za 96 zlotych. Ale oczywiscie sa jak zwykle dwa minusy tanich linii, czyli malo bagazu w cenie i to ze laduje na pieprz..nym modlinie.

Natomiast dobra alternatywa dla pociagu jest jeszcze PolskiBus. Odpowiednio wczesnie zamowione bilety to koszt 15-25 pln (normalny), wiec wychodzi ponad 2 razy taniej niz studencki w pkp... Oczywiscie jest i tutaj minus, laduje sie na mlocinach, ale przynajmniej jest od razu przesiadka do metra.
710
Chyba za czasów OLT
A
Anka
Za komuny jeździłam często na trasie Ww-Wwa "Odrą". Trwało to niecałe 5 h
T
Tomek
Nie zgodzę się do końca, że Wrocław jest tylko w gratisie. Znana jest planowana trasa tzw "Linia Y" która ma łączyć Wrocław z Warszawą oraz Poznań z Warszawą wykorzystując dedykowane torowiska z planowanymi prędkościami maksymalnymi (prędkości przejazdowe) rzędu 300-350km/h. Obie trasy (z Poznania i z Wrocławia) mają się łączyć na wysokości Kalisza tworząc charakterystyczne Y (odwrócone o 90st w lewo :P ) i stąd nazwa.
Ta dedykowana trasa ma być m.in. zasilana trakcją 25kV
Szacowany czas przejazdu Wrocław-Warszawa wynosi 1h40m.

Niestety z tego co się orientuję, to obecnie projekt ten jest zamrożony aż do 2030 poza dokończenium studium wykonalności.

Tak czy inaczej Pendolino na trasach z Wrocławia czy z Poznania nie mogą być traktowane jako gratisy. Owszem nie będą poruszały się na razie z takimi prędkościami co na CMK czy na trasie E65 (Warszawa - Gdańsk), ale to nie znaczy, że ich obecność jest przypadkowa.
Dodaj ogłoszenie