Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociąg Pendolino Wrocław - Warszawa. Pierwszy kurs planowo, można ustawiać zegarek (FILM, ZDJĘCIA)

Weronika Skupin
Pierwszy skład Pendolino Wrocław - Warszawa na peronie 2 wrocławskiego dworca. Express InterCity Premium odjechał o godzinie 6.17
Pierwszy skład Pendolino Wrocław - Warszawa na peronie 2 wrocławskiego dworca. Express InterCity Premium odjechał o godzinie 6.17 fot. Weronika Skupin
Punktualnie o godzinie 6.17 wyruszył w niedzielę pierwszy w historii skład Pendolino na trasie Wrocław - Warszawa. Pociąg klasy Express InterCity Premium odjechał punktualnie, zgodnie z rozkładem jazdy. Do Warszawy Centralnej dotarł po 3 godzinach i 45 minutach jazdy. Na pokładzie pierwszego Pendolino z Wrocławia była reporterka portalu GazetaWroclawska.pl. Superszybki pociąg na pierwszym postoju w Opolu pojawił się punktualnie co do minuty, a do Częstochowy dojechał nawet chwilę przed czasem. Przy peronie dworca Warszawa Centralna zatrzymał się dokładnie o godz. 10.02 czyli po 3h 45 minutach.

Na trasie z Wrocławia do Warszawy Pendolino zatrzymał się tylko dwa razy: na stacjach: Opole Główne (godz. 6.56) i Częstochowa Stradom (7.52). Kolejne trzy przystanki miał już w Warszawie. I tak do Warszawy Zachodniej dojechał na godzinę 9.57, do Centralnej na 10.02 i na końcową stację - Warszawa Wschodnia na godz. 10.14.

W niedzielę rano w Pendolino z Wrocławia nie było tłumów. W wielu wagonach świeciło pustkami, a całym składem mogącym zabrać 402 pasażerów, podróżowało do stolicy niespełna 200 osób. Na wrocławskim dworcu, przed wejściem do pociągu, uwijali się kolejarze, którzy sprawdzali bilety i informowali podróżnych jak szybko znaleźć swój wagon i miejsce.

A co sądzą wrocławianie o superszybkim pociągu? (SONDA)

Pociąg Pendolino na trasie z Wrocławia do Warszawy to drugi w Polsce tego typu skład, który wyruszył na tory. Pierwszy pociąg klasy Express InterCity Premium obsługiwany przez skład Pendolino wyruszył z Krakowa do Warszawy o godzinie 6.05. Do stolicy dotrze z grodu Kraka w rekordowym czasie 2h 28 minut. Po postoju w Warszawie, pociąg z Krakowa ruszył w dalszą drogę do Gdyni.

JEDZENIE NA POKŁADZIE PENDOLINO (SPRAWDŹ CENY). W cenie biletu drugiej klasy mamy jeden napój, w pierwszej klasie kawę z ekspresu, zimny napój oraz pralinkę. Jedzenie z WARS-u można zamówić przez aplikację na telefon podając numer wagonu i siedzenia. Pracownik dostarczy je nam na miejsce. Nie ma jednak mowy o piciu alkoholu w zwykłym wagonie. Piwo czy cydr można kupić i wypić w wagonie restauracyjnym przy stoliku.
Przykładowe ceny:
kawa duża – 8,5, mała 6
herbaty owocowe, mała 6 zl
chipsy duże 7,5 zl
soki 5,5 zl za 330 ml
Cola, Fanta 6,5 zł za 0,5 l

zupy – 12 zł żurek, flaki, pomidorowa
jajecznica - 12 zł
panierowany camembert z płatkami migdałów i powidłami – 16 zł
kanapka z rostbefem – 13 zł
kajzerka z serem żółtym – 6 zł
dania główne – 18-28 zł, najtańsze są np. pierogi ruskie oraz pierogi z białym serem, konfiturą i jogurtem
sałata z kurczakiem – 19 zł
ciasta – 9 zł, sernik, szarlotka
napoje orzeźwiające – 4,5-6,5 zł
piwo – Żywiec 330 ml 9,5 zł, Żywiec Bock 500 ml, cydr 10 zł za 330 ml i inne

CZYTAJ TAKŻE: PENDOLINO - CUD CZY NIEWYPAŁ

Pociąg Pendolino z Wrocławia do Warszawy Wschodniej większą część trasy z Wrocławia do Opola pokonał z prędkością około 160 km/h. Aktualną prędkość widać na elektronicznych wyświetlaczach, ale niemal w ogóle jej nie czuć siedząc w wagonie. W wagonie Pendolino dostępne są miejsca usytuowane zgodnie i przeciwnie do kierunku jazdy, a także miejsca przy stolikach, gdzie usiąść mogą cztery osoby. Pasażerowie pierwszej klasy otrzymają poczęstunek i napój, a drugiej klasy - napój.

Pierwszy pociągiem z Wrocławia podróżował m.in. Natanael Kopański, który jest pasjonatem kolei. W podróż zabrał kolegę, Piotrka. Podróż Pendolino nie wynika z potrzeby, a z pasji. - Startuje pierwsze szybkie połączenie w Polsce po tylu latach oczekiwania. To nowoczesny tabor, który ma jeszcze możliwości rozwoju w Polsce. Chciałem się przekonać na własne oczy jak to wygląda - mówi.

Niemieckie pociągi ICE są według niego podobnej klasy. Mając porównanie obu typów pociągów, jego zdaniem lepiej od niemieckiego taboru wypada Pendolino. - To nowy pociąg, wizualnie prezentuje się bardziej okazale. Komfort podróży jest jednak porównywalny. W Niemczech szybkie pociągi osiągają 300 km na godzinę, u nas to jeszcze niemożliwe - opowiada.

Podróż powrotna z Warszawy do Wrocławia zaczęła się od opóźnienia. Pendolino przyjechał na dworzec Warszawa Centralna opóźniony i odjechał również 4 minuty po czasie: 13.24 zamiast 13.20. Opóźnienie utrzymało się także w Warszawie Zachodniej i na całej pozostałej trasie. Do Wrocławia skład odrobił tylko minutę i wjechał opóźniony o 3 minuty, za co pasażerów przepraszał miły głos wewnątrz pociągu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska