Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pastelowa stal przyjechała do Wrocławia. To z niej powstanie nowy most [ZDJĘCIA, WIZUALIZACJE]

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Konstrukcja stalowa mostu nad Oławą będzie ważyć ponad 350 ton. Pierwsze elementy zostaną zamontowane już w wakacje
Konstrukcja stalowa mostu nad Oławą będzie ważyć ponad 350 ton. Pierwsze elementy zostaną zamontowane już w wakacje Paweł Relikowski / Polska Press
Na plac budowy Alei Wielkiej Wyspy dojechały pierwsze stalowe elementy konstrukcyjne powstającego mostu nad Oławą. Przeprawa będzie ważyć w sumie 350 ton i mieć tyle samo metrów długości.

Nowa przeprawa powstająca w ramach Alei Wielkiej Wyspy wzorowana jest na moście Zwierzynieckim, choć ma inną konstrukcję, nie nitowaną. Elementy potrzebne do konstrukcji przyjechały z wytwórni w Będzinie i obecnie trwa ich przygotowanie do montażu. Łącznie ważą 250 ton!

Stalowe elementy konstrukcyjne są pomalowane już w docelowym kolorze, a specjalna farba pełni rolę warstwy antykorozyjnej. Taką samą barwę uzyskają też miejsca łączeń mostu. Sama konstrukcja zacznie kształtować się już w wakacje, a efekty mają być widoczne jeszcze w tym roku.

"Elementy stalowe stanowiące nośność przeprawy są przygotowywane i łączone przy ul. Międzyrzeckiej, aby później bezpośrednio trafiły na most" - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Tak będzie wyglądał nowy most nad Oławą
Tak będzie wyglądał nowy most nad Oławą Wrocławskie Inwestycje

Most nad Oławą jest jednym z dwóch na Alei Wielkiej Wyspy. Kolejny to przeprawa nad Odrą o konstrukcji betonowej i długości 700 metrów. Elementy nośne połączą się już w lipcu, dzisiaj do zjednoczenia obu stron mostu brakuje około 20 metrów. Następnie do głównej konstrukcji, na bocznych wspornikach, dołączone zostaną chodniki i drogi rowerowe.

Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy, czyli trasy łączącej al. Armii Krajowej z Wielką Wyspą to blisko 3,4 km. W ramach inwestycji powstanie 12,5 km chodników, 9,5 km ścieżek rowerowych, dwa mosty - nad Odrą i Oławą oraz wiadukty. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Konieczna będzie przebudowa wiaduktu przy al. Armii Krajowej. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Nową trasą pojedziemy w 2023 roku.

Zobaczcie zdjęcia:

Konstrukcja stalowa mostu nad Oławą będzie ważyć ponad 350 ton. Pierwsze elementy zostaną zamontowane już w wakacje

Pastelowa stal przyjechała do Wrocławia. To z niej powstanie...

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska