Pomimo wielu działań sprzedażowych rynek ten pozostaje wciąż nienasycony, co pokazują badania rynku we Wrocławiu przeprowadzone w maju 2016 wśród mieszkańców.*
Wiemy, że z usług prywatnej opieki medycznej korzysta ponad 34% mieszkańców Wrocławia. Największe udziału wśród korzystających mają: Luxmed (40,9%), Medicover (17,6%) oraz Enel-Med (15,2%), z których usług we Wrocławiu korzystają najczęściej mieszkańcy dzielnic Fabrycznej oraz Krzyków – odpowiednio 35,3% i 26%.
Chociaż 18,2% mieszkańców Wrocławia niekorzystających dotąd w prywatnej opieki medycznej deklaruje chęć skorzystania z nich, to ponad drugie tyle, bo 25,2% uzależnia korzystanie z usług od miesięcznych dochodów gospodarstwa domowego. Pomimo, że podstawowy pakiet prywatnej opieki medycznej rozpoczyna się już od kwot na poziomie dobrego pakietu telewizji to nie jest on uwzględniany w budżetach gospodarstw wrocławian Przeciętny konsument w tejże grupie wybierze nowy telefon w abonamencie niż zatroszczy się o swoje zdrowie.
To wyraźnie wskazuje na zjawisko wśród tejże grupy mieszkańców, którzy zmuszeni są traktować dbanie o zdrowie jako wydatek nie pierwszej potrzeby. Warto się zatem zastanowić dlaczego ten segment wrocławian myśli o usługach medycznych w taki sposób.
Przedstawicielami owego segmentu są mieszkańcy Psiego Pola, w grupie wiekowej 18-25 lat, uczące się lub pracujące, których dochody na gospodarstwo domowe nie przekraczają 4000 złotych miesięcznie. Z drugiej strony na Psim Polu mają oni do dyspozycji nie więcej niż 15 prywatnych przychodni i klinik świadczących specjalistyczne usługi medyczne, rehabilitację czy diagnostykę. Warto zaznaczyć, że jeżeli istnieją przyczyny, inne niż finansowe to należałoby pogłębić wiedzę odnośnie pozostałych powodów niekorzystania, np. przeprowadzić dedykowane badania marketingowe.
Drugą potencjalną grupą klientów są mieszkańcy Wrocławia w wieku 45 lat i więcej, niejednorodni demograficznie, ponieważ mowa jest zarówno o osobach żyjących w kilkuosobowych gospodarstwach domowych jak mieszkających, zamieszkujących przede wszystkim dzielnice Stare Miasto i Śródmieście, w dochodami na gospodarstwo domowe do 4000 złotych netto miesięcznie. Tutaj jednak należy dodatkowo wziąć pod uwagę problemy zdrowotne owej grupy, które wymagają szerokiego zakresu usług i zaangażowania dużej liczby specjalistów. W tejże grupie wyróżnia się podgrupa samotnych mężczyzn z wykształceniem podstawowym lub zawodowym.
Czy rozwiązania oferowane dla potencjalnych pacjentów, stosowane od kilku lat się sprawdzą? Kto pierwszy podejmie się próby edukacji nowych grup klientów? Rynek lokalny w ciągu najbliższych lat sam zweryfikuje.
Agencja badawczo-konsultingowa CeBRiS Sp z o.o.
Kazimierza Wielkiego 15, 50-077 Wrocław
tel. 71 738 22 79
* Dane z niezależnego badania przeprowadzonego w maju 2016 r metodą PAPI walking route door to door na próbie N-833 wrocławian
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?