Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Otwierają nowy peron na Dworcu Głównym we Wrocławiu

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Peron 6. wrocławskiego Dworca Głównego
Peron 6. wrocławskiego Dworca Głównego Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Od niedzieli pasażerowie skorzystają z nowego peronu na wrocławskim Dworcu Głównym. To już trzeci termin oddania tej inwestycji do użytku, wszystko wskazuje na to, że tym razem zostanie dotrzymany.

Początkowo peron 6. miał być oddany do użytku w połowie 2019 roku, następnie z powodu opóźnień prac, termin przełożono na koniec stycznia. Też się nie udało, bo pojawił się problem z wyświetlaczami na peronie oraz z budową podejścia od strony ulicy Suchej. Z najnowszych informacji inwestora - PKP PLK wynika, że skorzystamy z nowego peronu od niedzieli - 15 marca. Mają się tutaj zatrzymywać pociągi obsługujące lokalne połączenia.

Dwustumetrowy peron zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Wyposażony jest w wiaty i tablice informacyjne oraz ledowe oświetlenie. Bieżącą informację o pociągach zapewni nagłośnienie i elektroniczne wyświetlacze - 4 na peronie oraz po 2 przy każdym wejściu na peron. Dojście do nowego peronu zapewniono od przejścia podziemnego do hali głównej i dodatkowo od ul. Suchej. Nad schodami, prowadzącymi z przejścia tunelowego na peron, wybudowana jest przeszklona wiata, osłaniająca schody i windę. Przy budowie peronu zastosowano detale, nawiązujące do historycznego charakteru dworca. Są odpowiednio dobrane płytki ceramiczne (wielkość i kolor) oraz granitowe elementy obramowań naroży. Również wzór metalowych przęseł wygrodzenia peronu został wykonany w dawnej stylistyce.

PKP PLK informuje, że prace przy nowym peronie wymagały również prac torowych, montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu. Wyzwaniem przy realizacji inwestycji było „przebicie” wejścia do głównego przejścia tunelowego. Przeprowadzono skomplikowaną operację rozwiązania licznych kolizji kablowych. Były to m.in. kable energetyczne oświetlenia, instalacje sygnalizacji p.poż, nagłośnienia, systemu ostrzegania. Działania, ze względu na zapewnienie ruchu pociągów i obsługi dworca, wymagały czasu i zmian projektu.

Peron nr 6 jest dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich. Ze względu na usytuowanie obok przystanków komunikacji miejskiej, będzie przeznaczony głównie dla obsługi pociągów aglomeracyjnych. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 roku dwóch odnawianych tras: z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.

Wartość prac 8,4 mln zł. Inwestycja była finansowana ze środków budżetowych oraz ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska