Oto pomysły na przebudowę mostów Osobowickich. Można je oceniać
Pomysły na przebudowę mostów Osobowickich. Można je oceniać
Wybrana latem ubiegłego roku PBW Inżynieria z Wrocławia przygotowała kilka wariantów przebudowy mostów Osobowickich tak, aby pogodzić interesy kierowców, rowerzystów, pieszych, a także poprawić warunki dla autobusów i tramwajów. Wykonawca miał też zaproponować wariant zakładający schowanie rury ciepłowniczej w konstrukcji przeprawy.
Przypomnijmy, przetargom ogłaszanym Przez Wrocławskie Inwestycje na wybór projektanta przebudowy towarzyszyły protesty radnych opozycji oraz mieszkańców północnych osiedli Wrocławia. Chodziło przede wszystkim o planowanym znaczącym zwężenia jezdni na moście, tak, by znalazło się tam miejsce na dwukierunkową drogę rowerową. Na pasie w kierunku centrum dopuszczony miał być ruch autobusowy na torowisku, a z centrum - jeden pas miał być przeznaczony tylko dla samochodów, a na drugim miało znaleźć się wbudowane torowisko, po którym miały jeździć autobusy i samochody.
Ostatecznie przygotowano cztery warianty przebudowy mostów Osobowickich. We wszystkich wariantach wlot ulicy Na Polance został przeprojektowany tak, aby zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów. Poza tym przejazd dla rowerów na ul. Bałtyckiej (w odniesieniu do przejścia dla pieszych) ma być przesunięty do środka skrzyżowania. Na północno-wschodnim narożniku skrzyżowania planuje się przełożenie kostki chodnikowej, by dopasować jej ułożenie do proponowanych zmian.
Miasto ogłosiło właśnie konsultacje społeczne w trakcie których można zgłaszać swoje uwagi do zaproponowanych wariantów. O konsultacjach piszemy na końcu, a na kolejnych slajdach prezentujemy kolejne zaproponowane projekty przebudowy mostów Osobowickich wraz z ich opisem.