Oto pomysły na przebudowę mostów Osobowickich. Można je oceniać
Wariant I
W I wariancie przebudowy mostów Osobowickich nie przewiduje się zmiany położenia krawężników oraz obecnej szerokości jezdni i chodników (w przekroju użytkowym mostu jezdnia ma mieć szer. 11,23 m).
W kierunku do centrum pozostanie:
jeden nienormatywny pas ruchu dla samochodów (szer. 2,4 - 2,54 m),
wydzielone nienormatywne torowisko dla tramwajów i autobusów (szer. 3,0 - 3,26 m).
W kierunku z centrum zostanie jeden węższy niż przewiduje norma pas ruchu dla samochodów (szer. 2,38 - 2,53 m) i nienormatywne torowisko dla tramwajów i autobusów (szer. 3,16 - 3,19 m).
Ruch rowerowy będzie poprowadzony po jezdni, zgodnie z zasadami ruchu drogowego.
Po obu stronach jezdni zostanie chodnik o istniejącej szerokości (szer. 2,24 - 2,53 m).
Przepustowość wyniesie:
na Mostach w kierunku z centrum: maksimum natężenia ruchu w szczycie popołudniowym - ok. 1360 pojazdów umownych/h,
na skrzyżowaniu z ul. Osobowicką: ok. 1300 pojazdów umownych/h (aktualnie: 1560 pojazdów umownych/h),
na Mostach w kierunku do centrum: maksimum natężenia w szczycie porannym - ok. 1200 pojazdów umownych/h.
O skutkach wyboru tego wariantu piszemy na kolejnej stronie.