Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co odpowiesz prezydentowi?

MTZaktualizowano 
Czy Wrocław powinien rozpocząć przygotowania do budowy metra - to jedno z pytań, jakie podczas referendum 6 września chce zadać wrocławianom Rafał Dutkiewicz. - Osobiście uważam, że Wrocław powinien w przyszłości metro zbudować - dodaje prezydent. Miasto już kilka lat temu opracowało możliwe trasy wrocławskiego metra. Czy jesteś za jego budową? Głosuj w naszej sondzie!

Dlaczego Rafał Dutkiewicz właśnie teraz chce pytać o metro? - Zgodnie z informacjami płynącymi z Ministerstwa Infrastruktury, pierwsza nitka metra w drugim polskim mieście po Warszawie, ma powstać do 2025 roku - tłumaczy na swoim blogu prezydent. - Niezwykle ważne jest, aby jak najszybciej rozpocząć starania o to, by ta pierwsza linia powstała właśnie we Wrocławiu.

Z ekspertyzy przygotowanej na zlecenie miasta przez naukowców Polskiej Akademii Nauk wynika, że w warunkach wrocławskich da się zbudować metro. Budowa pochłonęłaby kilkadziesiąt miliardów złotych.

ZOBACZ WIĘCEJ: We Wrocławiu będzie referendum w sprawie metra i nie tylko

W urzędzie wytyczono wstępnie plany linii metra i lokalizacje trzydziestu przystanków.Wszystkie trasy metra mają się zbiegać w centrum Wrocławia, w okolicy pl. Dominikańskiego (przystanek Stare Miasto). Stąd mielibyśmy dojechać do Nowego Szpitala Wojewódzkiego, Centrum Factory przy Granicznej, na Sępolno, Sołtysowice, Gaj, Krzyki i do Marina.

Planowane nitki i przystanki wrocławskiego metra:

Nitka 1:
Nowy Szpital Wojewódzki (Stabłowice), Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 2:
Centrum Factory (ul. Graniczna), Nowy Dwór, Muchobór Mały, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 3:
Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 4:
Sołtysowice, Koszarowa, Kromera, Jaracza, Ogród Botaniczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 5:
Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 6:
Gaj Południe (zajezdnia), Świeradowska, Aquapark, Dworzec Główny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 7:
Krzyki, Carrefour (Hallera), Pretficza, Sky Tower, Komandorska, Stare Miasto (pl. Dominikański)

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 475

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
ziomek

Ja się zgadzam na wybudowanie metra.30 przystanków w sam raz na Wrocław

K
Kovalsky

Już się cąłkiem we łbach poprzewracało. Ja chcę najpierw żyć normalnie na codzień, a nie się do premii i wałków na kasę w ramach "metra" dokładać.

M
Mieszkanka Jagodna

Znowu metro Dutkiewicz chce wybudować do ul.Świeradowskiej , powielić linię szybkiego tramwaju, który co 6 min. tamtędy kursuje na petlę Gaj, a gdzie obiecana od 5 lat linia na Jagodno. Tam w sobotę i niedzielę jeżdżą tylko 1 lub 2 na godzinę i jeszcze zamiast zatrzymywać się na nowym Jagodnie, to dopiero zatrzymuje się w Lamowicach. Do Osiedla i dalszych ulic trzeba dochodzić aż 1 km. I znowu metro ma powielić tę samą trasę co szybki tramwaj do ulicy Świeradowskiej. A dalej człowieku radź sobie jadąc taksówka, bo Jagodno to już nie Wrocław czy co ?

P
Potry

Czy nie można zbudować parkingów na obrzeżach i zorganizować z nich dojazdy do miasta. Wystarczy bilet parkingowy uznać jako komunikacyjny i już wielu kierowców zostawi auto i przesiądzie się na komunikację miejską. Gdzie to sensowne i logiczne myślenie, gdzie??????

Q
QWERT

Tyle potrzeb ma miasto. Przecież można wykorzystać kolej miejską, by ułatwić komunikację. Wrocław na wodzie leży. Metr dwa wykopu i nabiera się woda. Jasne, że wszystko można wszak zbudowano tunel nawet pod Bałtykiem. Tyle tylko, że to są koszty. Na Jagodno i inne tego typu osiedla nadal nie będzie dojazdu. Ech, te wielkie inwestycje Pana Prezydenta a nadal część Wrocławia nie ma kanalizacji, toalety w kamienicach na korytarzach, na budynkach ślady kul z czasów wojny. Świetnie, że Pan prezydent ma taką perspektywę tyle tylko, że żyjemy tu i teraz.

P
Pyrchevvsky

No tak, wiadomo, to takie PRL-owskie podejście w stylu "USA mają 51 stanów, my mamy 49 województw", bo przecie metro brzmi dumniej niż kolej podmiejska, tak jak autostrada brzmi 100000x dumniej niż droga szybkiego ruchu i jest sukces do ogłoszenia dla ciemnogrodu, można się puszyć i nadymać. Moja nie-ekspercka opinia brzmi następująco: panie Rafale jeśli choć w minimalnym stopniu chce pan pomóc odciążyć nasze city i zrzec się populizmu, zainwestuj w szybką kolej miejską. Infrastruktura już jest, mamy Nadodrze, mamy Świeba, Brochów, Główny, Sołtki i Mikołajów, wystarczy zakupić składy podobne do tych jakie toczą się po torach pod szyldem Kolei Dolnośląskich i podciągnąć je pod MPK, by nie tworzyć oddzielnej spółki z całą bandą rodem z rady nadzorczej czyt. prezesury, zastępców i ich niewolników od przenia kawy na których wygodne życie będziemy łożyć tłusty hajs. Przy minimalnym nakładzie środków uda się stworzyć naprawdę szybki transport (np. z Miękini na Dworzec Główny jedzie się znacznie krócej pociągiem niż z Leśnicy w to samo miejsce) , który pozwoli odciążyć przeładowaną komunikację miejską, gdzie do taboru pcha się średnio o dwadzieścia razy za dużo osób (proszę się przejechać linią 145 i powąchać jaka wet'n'steamy atmosferka tam panuje) i gdzie zwyczajnie woni żulem. Taka refleksja z niedzieli.

B
Basia

Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.

B
Basia

Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.

P
PedroR.

Brakuje lotniska, jak ma to przyspieczyc komunikacje to na pewno by to pomoglo. dla mnie male rozwidlenie na psiaku na te blokowiska, kozanów, i inne podobne. Odkorkowalo by to miasto. Jeden bilet na wszystkie środki komunikacji. Dobry monitoring + ochrona zeby nie niszczyli. I w koncu normalnosc jakas by byla.

W
Wrocławianin

Planowane nitki, bardzo dobre, trzydzieści przystanków spokojnie dla Wrocławia wystarczy.

a
andergałnd

A gdzie nitka Ramiszów - Rynek - Pałac Arcybiskupa???

b
bapmek

Jak zawsze Psie Pole i rozrośnięte blokowiska pominięte przez urzendnikuw. Brawo!

F
Franciszek

A ja chcę centrum lotów kosmicznych albo park dla sklonowanych dinozaurów w okolicach ZOO:)

m
ma

niech uruchomi zieloną linie tramwają a nie potrzeba metra

m
motorniczy

ZDiUM nie ma na naprawę torowisk tramwajowych a metro będą budować ??? Śmiechu warte

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3