Oto planowane trasy metra we Wrocławiu. Budujemy? Co odpowiesz prezydentowi?

MT
Czy Wrocław powinien rozpocząć przygotowania do budowy metra - to jedno z pytań, jakie podczas referendum 6 września chce zadać wrocławianom Rafał Dutkiewicz. - Osobiście uważam, że Wrocław powinien w przyszłości metro zbudować - dodaje prezydent. Miasto już kilka lat temu opracowało możliwe trasy wrocławskiego metra. Czy jesteś za jego budową? Głosuj w naszej sondzie!

Dlaczego Rafał Dutkiewicz właśnie teraz chce pytać o metro? - Zgodnie z informacjami płynącymi z Ministerstwa Infrastruktury, pierwsza nitka metra w drugim polskim mieście po Warszawie, ma powstać do 2025 roku - tłumaczy na swoim blogu prezydent. - Niezwykle ważne jest, aby jak najszybciej rozpocząć starania o to, by ta pierwsza linia powstała właśnie we Wrocławiu.

Z ekspertyzy przygotowanej na zlecenie miasta przez naukowców Polskiej Akademii Nauk wynika, że w warunkach wrocławskich da się zbudować metro. Budowa pochłonęłaby kilkadziesiąt miliardów złotych.

ZOBACZ WIĘCEJ: We Wrocławiu będzie referendum w sprawie metra i nie tylko

W urzędzie wytyczono wstępnie plany linii metra i lokalizacje trzydziestu przystanków.Wszystkie trasy metra mają się zbiegać w centrum Wrocławia, w okolicy pl. Dominikańskiego (przystanek Stare Miasto). Stąd mielibyśmy dojechać do Nowego Szpitala Wojewódzkiego, Centrum Factory przy Granicznej, na Sępolno, Sołtysowice, Gaj, Krzyki i do Marina.

Planowane nitki i przystanki wrocławskiego metra:

Nitka 1:
Nowy Szpital Wojewódzki (Stabłowice), Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 2:
Centrum Factory (ul. Graniczna), Nowy Dwór, Muchobór Mały, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 3:
Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 4:
Sołtysowice, Koszarowa, Kromera, Jaracza, Ogród Botaniczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 5:
Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 6:
Gaj Południe (zajezdnia), Świeradowska, Aquapark, Dworzec Główny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 7:
Krzyki, Carrefour (Hallera), Pretficza, Sky Tower, Komandorska, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Wideo

Komentarze 475

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
ziomek

Ja się zgadzam na wybudowanie metra.30 przystanków w sam raz na Wrocław

K
Kovalsky

Już się cąłkiem we łbach poprzewracało. Ja chcę najpierw żyć normalnie na codzień, a nie się do premii i wałków na kasę w ramach "metra" dokładać.

M
Mieszkanka Jagodna

Znowu metro Dutkiewicz chce wybudować do ul.Świeradowskiej , powielić linię szybkiego tramwaju, który co 6 min. tamtędy kursuje na petlę Gaj, a gdzie obiecana od 5 lat linia na Jagodno. Tam w sobotę i niedzielę jeżdżą tylko 1 lub 2 na godzinę i jeszcze zamiast zatrzymywać się na nowym Jagodnie, to dopiero zatrzymuje się w Lamowicach. Do Osiedla i dalszych ulic trzeba dochodzić aż 1 km. I znowu metro ma powielić tę samą trasę co szybki tramwaj do ulicy Świeradowskiej. A dalej człowieku radź sobie jadąc taksówka, bo Jagodno to już nie Wrocław czy co ?

P
Potry

Czy nie można zbudować parkingów na obrzeżach i zorganizować z nich dojazdy do miasta. Wystarczy bilet parkingowy uznać jako komunikacyjny i już wielu kierowców zostawi auto i przesiądzie się na komunikację miejską. Gdzie to sensowne i logiczne myślenie, gdzie??????

Q
QWERT

Tyle potrzeb ma miasto. Przecież można wykorzystać kolej miejską, by ułatwić komunikację. Wrocław na wodzie leży. Metr dwa wykopu i nabiera się woda. Jasne, że wszystko można wszak zbudowano tunel nawet pod Bałtykiem. Tyle tylko, że to są koszty. Na Jagodno i inne tego typu osiedla nadal nie będzie dojazdu. Ech, te wielkie inwestycje Pana Prezydenta a nadal część Wrocławia nie ma kanalizacji, toalety w kamienicach na korytarzach, na budynkach ślady kul z czasów wojny. Świetnie, że Pan prezydent ma taką perspektywę tyle tylko, że żyjemy tu i teraz.

P
Pyrchevvsky

No tak, wiadomo, to takie PRL-owskie podejście w stylu "USA mają 51 stanów, my mamy 49 województw", bo przecie metro brzmi dumniej niż kolej podmiejska, tak jak autostrada brzmi 100000x dumniej niż droga szybkiego ruchu i jest sukces do ogłoszenia dla ciemnogrodu, można się puszyć i nadymać. Moja nie-ekspercka opinia brzmi następująco: panie Rafale jeśli choć w minimalnym stopniu chce pan pomóc odciążyć nasze city i zrzec się populizmu, zainwestuj w szybką kolej miejską. Infrastruktura już jest, mamy Nadodrze, mamy Świeba, Brochów, Główny, Sołtki i Mikołajów, wystarczy zakupić składy podobne do tych jakie toczą się po torach pod szyldem Kolei Dolnośląskich i podciągnąć je pod MPK, by nie tworzyć oddzielnej spółki z całą bandą rodem z rady nadzorczej czyt. prezesury, zastępców i ich niewolników od przenia kawy na których wygodne życie będziemy łożyć tłusty hajs. Przy minimalnym nakładzie środków uda się stworzyć naprawdę szybki transport (np. z Miękini na Dworzec Główny jedzie się znacznie krócej pociągiem niż z Leśnicy w to samo miejsce) , który pozwoli odciążyć przeładowaną komunikację miejską, gdzie do taboru pcha się średnio o dwadzieścia razy za dużo osób (proszę się przejechać linią 145 i powąchać jaka wet'n'steamy atmosferka tam panuje) i gdzie zwyczajnie woni żulem. Taka refleksja z niedzieli.

B
Basia

Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.

B
Basia

Ktoś zapomniał, że bardzo zmienił się krajobraz na Zwycięskiej - dużo nowych osiedli i aż 1 autobus 113. A jak metro w planie to najlepiej nie. Tutaj też mieszkają ludzie i trudno stąd dojechać nawet na Bielany do Auchan mimo, że nie jest daleko. Jak nie masz samochodu to jest duży problem - na piechotę niebezpiecznie - brak chodnika, a autobusy się nie zatrzymują na Zwycięskiej. A wracając do tematu - teren rekreacyjny Partynice - wyścigi konne - ludzie z całego miasta mogliby tu odpoczywać. Przecież przy budowie metra (jeśli to w ogóle kiedyś nastąpi) chodzi o POŁĄCZENIE właśnie ODLEGŁYCH DZIELNIC, a nie tych już skomunikowanych z centrum. Tak jest na całym świecie.

P
PedroR.

Brakuje lotniska, jak ma to przyspieczyc komunikacje to na pewno by to pomoglo. dla mnie male rozwidlenie na psiaku na te blokowiska, kozanów, i inne podobne. Odkorkowalo by to miasto. Jeden bilet na wszystkie środki komunikacji. Dobry monitoring + ochrona zeby nie niszczyli. I w koncu normalnosc jakas by byla.

W
Wrocławianin

Planowane nitki, bardzo dobre, trzydzieści przystanków spokojnie dla Wrocławia wystarczy.

a
andergałnd

A gdzie nitka Ramiszów - Rynek - Pałac Arcybiskupa???

b
bapmek

Jak zawsze Psie Pole i rozrośnięte blokowiska pominięte przez urzendnikuw. Brawo!

F
Franciszek

A ja chcę centrum lotów kosmicznych albo park dla sklonowanych dinozaurów w okolicach ZOO:)

m
ma

niech uruchomi zieloną linie tramwają a nie potrzeba metra

m
motorniczy

ZDiUM nie ma na naprawę torowisk tramwajowych a metro będą budować ??? Śmiechu warte

Dodaj ogłoszenie