Oto najgorsze polskie reklamy 2014 (ZOBACZ)

    Oto najgorsze polskie reklamy 2014 (ZOBACZ)

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Najgorsze polskie reklamy 2014 zgłoszone do festiwalu Chamlet
    1/35
    przejdź do galerii

    Najgorsze polskie reklamy 2014 zgłoszone do festiwalu Chamlet ©Materiały organizatorów

    Wiemy kto dostał Chamleta 2014. W piątek wieczorem we Wrocławiu odbyła się gala tegorocznej edycji festiwalu najgorszej reklamy Chamlet 2014. Oto billboardy, spoty i kampanie, które w tym roku okazały się najgorsze w swoich kategoriach.
    Z kilkuset zgłoszeń jury wybrało nominowanych, a następnie zwycięzców w poszczególnych kategoriach. Najgorszą reklamą drukowaną może "poszczycić się" fundacja vide-crede (nominowana w dwóch kategoriach). Do Chamletów zakwalifikowały się dwa billboardy tej fundacji. Jeden przedstawia fiolkę tabletek z różańcem w środku. "Choroba cię bierze? Weź i módl się" - głosi napis.

    W kategorii communication design ta sama fundacja także była jedną z nominowanych: "Patrzysz na wzory czy na pozory" - napisano na billboardzie, na którym widać twarz: w połowie Matki Teresy, w połowie mocno wymalowanej modelki.


    W kategorii reklama telewizyjna zwyciężyła Uczelnia Korczaka. "Nie skończyłeś pouczyć się w domu? Żaden problem. Z Uczelnią Korczaka możesz pouczyć się w domu" - słyszymy, a na ekranie widzimy płomienne spojrzenia między... fryzjerem i jego klientką.

    W kategorii reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski. Zwycięzcą kategorii reklama internetowa została firma Everal. "W majówkę ci nie wyszło? Nadchodzi Boże Ciało" - możemy przeczytać na reklamie. Są tam też czerwone stringi i buty na obcasie. Skojarzenia czysto erotyczne, a firma Everal zajmuje się organizacją imprez i konferencji. Jaki to ma związek ze sobą? Autor jeden raczy to wiedzieć...

    Najgorszą reklamą communication design "poszczycić" może się Okręgowa Rada Adwokacka w Katowicach z billboardem, na którym widać sowę i podpis: "Wiemy. Nie skubiemy". Warto zaznaczyć, że to naprawdę rada adwokacka, a nie mała kancelaria.

    Podobnie "pochwalić " się może Kraków, który ze swoim logo jako kandydat Zimowych Igrzysk Olimpijskich także był nominowany w jednej z kategorii. Oprócz Krakowa nie brakowało znanych marek, np. Biedronka, Dr Pepper czy Orange. W większości przypadków, szczególnie jeśli chodzi o mniejsze firmy, reklamy traciły na wartości przez skojarzenia erotyczne.

    Od pięciu lat pracownicy Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego z prof. Michaelem Fleischerem i zaproszeni goście wybierali najgorsze reklamy roku. Oceniali billboardy, reklamy prasowe oraz spoty reklamowe.

    Nagrodą co roku była statuetka ze zmiętą kartką szarego papieru.

    Autorzy reklam raczej nie zjawiali się po jej odbiór, gdyż to dla nich antynagroda - podobnie jak Złote Maliny, które są przeciwieństwem Oscarów, przyznawane są najgorszym filmom i aktorom.

    W tym roku do Chamletów napłynęło blisko 350 zgłoszeń. Dominowały materiały z kategorii druk, ale z racji wyborów, popularnością cieszyły się także przykłady z kategorii reklama społeczno-polityczna.

    Była to już ostatnia edycja Chamletów. Dlaczego? - Organizując nasz jubileusz pięciolecia festiwalu najgorszych reklam, ciesząc się z Państwa uczestnictwa w dotychczasowych edycjach oraz wspierania naszej inicjatywy, postanowiliśmy równocześnie poprzestać na owym jubileuszu i rozpocząć edycję czegoś nowego, równie, jak mniemamy, ciekawego dla Państwa i dla nas - mówi prof. Michael Fleischer, pomysłodawca festiwalu.



    Chamlety 2014 - nominowani i zwycięzcy:

    Reklama drukowana:

    1. Avanti- metale kolorowe
    2. Borygo
    3. Gredan
    4. Pizza Taxi
    5. Profi
    6. Rogowski Development
    7. Spa Nałęczów
    8. Telewizja Republika
    9. Fundacja Vide-crede - zwycięzca (w galerii są ich dwa bilbordy: jeden z różańcem w fiolce z tabletkami, jedną z twarzą Matki Teresy)
    10. Warszawska Szkoła Reklamy

    Reklama telewizyjna:
    1. Danone Activia


    2. Agito.pl


    3. Amino


    4. Bartek


    5. Wędliny Bohun


    6. IGOR Gorgonzola


    7. LOB


    8. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie - zwycięzca


    9. Smakowita Pajda


    10. Super Express


    Reklama społeczno-polityczna:
    1. Wojciech Łaszkiewicz
    2. Ewelina Siwik- Wójtowicz
    3. Beata Kempa


    4. Izabela Łukomska-Pyżalska


    5. Joanna Senyszyn


    6. Karol Karski




    7. Marek Migalski


    8. Marian Kowalski - zwycięzca


    9. Marta Cywińska


    10. Zofia Boratyńska


    Reklama internetowa:
    1. BingoSpa
    2. Dr Pepper Polska
    3. Everal - zwycięzca (czerwone gatki)
    4. Futura Edukacja
    5. La-mar.com.pl
    6. NSZZ Solidarność Region Jeleniogórski
    7. Orange
    8. Festiwal Pyrkon


    9. LFP Targi Instalacyjne


    10. Zakłady uboju TG NoVa


    Communication design:
    1. Brutal
    2. Miejska Biblioteka Publiczna w Morągu
    3. Fundacja vide-crede
    4. Browar Zamkowe
    5. Adwokatura Katowice - zwycięzca (zielony bilbord z sową "wiemy nie skubiemy")
    6. Super Ruchacz


    7. Kraków 2022
    8. Logo dla Polski
    9. Studio 3
    10. IKKA Nowy Targ

    Zwycięzcy:
    Reklama drukowana: Fundacja vide-crede
    Reklama telewizyjna: Uczelnia Korczaka
    Reklama społeczno-polityczna: Marian Kowalski
    Reklama internetowa: Everal
    Communication design: Adwokatura Katowice

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (24)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ??

    on (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Nie rozumiem co tam robią pracownice bibliotek z kalendarza. To żadna reklama nie jest. Nawiasem mówiąc kalendarz świetny i panie też.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Foto nr 15

    brutal (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Brutal market, Zakopane - Olcza. Super logo, prztyczek w nos dla biedry. Co najważniejsze - rzeczywiście tanio jest (jak na Zakopiec) a żarcie regionalne zayebiste! ;-)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Janek Poranek

    :-) (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Te gupki rozpatrzyły nawet Super Ruchacza, którego ktoś zrobił dla jaj aby promować kreatywność agencji reklamowej. Nie ma takiego napoju i prawdopodobnie nigdy nie miał powstać. Sprawdzili reakcję...rozwiń całość

    Te gupki rozpatrzyły nawet Super Ruchacza, którego ktoś zrobił dla jaj aby promować kreatywność agencji reklamowej. Nie ma takiego napoju i prawdopodobnie nigdy nie miał powstać. Sprawdzili reakcję ludzi na hardcore w reklamie a te matołki wybierają ich jakby to była prawdziwa reklama ;-)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Uczelnia korczaka wygrala dlatego ze jest tam totalnie nieatrakcyjny

    koles jako glowny bohater (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    A nie ze reklama jest jakas wyjatkowo tepa. A wiec wszystko sprowadza sie tu do oceny ludzi i osmieszenia ich, jak to najczesciej bywa ze wzgledu na wyglad. W tym kraju standard.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nikt mi nie narzuci, co ma mi się podobać, a co nie.

    xyzzu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Moim zdaniem to strasznie subiektywny dobór. Część z nich mnie się podoba i nie zamierzam przejmować się czyimś gustem. Grunt, to mieć własny światopogląd i myśleć indywidualnie. Nie dajmy się...rozwiń całość

    Moim zdaniem to strasznie subiektywny dobór. Część z nich mnie się podoba i nie zamierzam przejmować się czyimś gustem. Grunt, to mieć własny światopogląd i myśleć indywidualnie. Nie dajmy się zwariować :)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :-/

    Wrocławiak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 11

    Najgorsze reklamy według lewackiego towarzystwa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najgorsze reklamy to są na tym gównianym portalu!

    gdyby nie adblock (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    To nikt by tu nie zaglądał! Paranoja, zamknąć trzeba pięć okien, żeby tekst zobaczyć! Fakt ma mniej reklam!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po prostu

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    ściągnij Ablocka. Mi nic nie wyskoczyło.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm...

    Trochę przesadzono: (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    5, 18, 19, 32 oraz Agito i Amino to normalne reklamy.
    A spot z przystankiem tramwajowym jest po prostu idealny! (inne miasta powinny brać przykład)...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kempa jest za tradycja?

    Larwa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

    No to won do garów a nie się pcha do polityki, inkubator i pralko-zmywarka.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kto to wybierał ?

    profersorowie z "uczelni" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

    wiecie jak w większości przypadków zostaje się doktorem i profesorem poprzez układy i pewne pochodzenie....każdy wie jakie, nie dziwi mnie taka dyskryminacja Ruchu Narodowego

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo