Oto czym nas wożą we Wrocławiu. Fatalny stan autobusów (ZDJĘCIA)

Marcin Hołubowicz, Bartosz Józefiak
Inspekcja Transportu Drogowego we Wrocławiu odebrała dowody rejestracyjne dwóm kierowcom autobusów linii 701, należących do DLA. Powodem był fatalny stan techniczny pojazdów.

To, że autobusy nie nadają się do jazdy, zgłosił we wtorek inspektorom jeden z pasażerów. Na pętlę na Bartoszowicach wysłano więc patrol. - Kontrola potwierdziła zły stan techniczny autobusów - informuje Daniel Woźniak z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu. - Ujawniliśmy bardzo intensywne wycieki płynów eksploatacyjnych zagrażających nie tylko środowisku, ale także bezpieczeństwu innych użytkowników drogi, jak i samych pasażerów - dodaje.

Kierowcy autobusów linii 701 dostali mandaty w wysokości 50 zł. Za tego typu wykroczenie (kierowanie pojazdem pomimo jego złego stanu technicznego) można dostać karę w wysokości od 50 do 200 zł. Dlaczego mandat był tak niski? Jak tłumaczy Mariusz Kaczmarz, rzecznik WITD we Wrocławiu, kierowcy dostali mniejszą karę, ponieważ tłumaczyli się, że wcześniej zgłaszali wszystkie usterki swoim przełożonym.

- DLA kontrolujemy od początku tego roku – mówi Mariusz Kaczmarz, rzecznik prasowy WITD we Wrocławiu - Pierwsza kontrola przeprowadzona przez naszych inspektorów na pętli Bartoszowice miała miejsce 9 stycznia. Dotyczyła ona również linii 701. Wówczas zabrano dowody rejestracyjne trzech autobusów, a każdy z kierowców dostał mandat w wysokości 50 zł.
Przy pierwszej kontroli z pojazdów wyciekał olej, miały one niesprawne zawory wyjść ewakuacyjnych i zdarte ogumienie, a jeden z autobusów miał niesprawne oświetlenie.

- Będziemy dalej prowadzić kontrole autobusów tego przewoźnika. Jeżeli zdarzyłoby się, że któryś z autobusów powróciłby na trasę bez usunięcia usterek, to taki pojazd zostanie zabrany na parking strzeżony – mówi Mariusz Kaczmarz.

Krzysztof Kuśmierek z firmy DLA (która dla magistratu prowadzi obsługę tej linii) twierdzi, że usterka nie była niebezpieczna dla pasażerów. - W dwóch pojazdach doszło do wycieku oleju z silnika. Była to usterka niezauważalna gołym okiem – mówi. Autobusy miały ok. 14 lat. Posiadały ważne badania diagnostyczne. Krzysztof Kuśmierek dodaje, że autobusy DLA codziennie przechodzą przeglądy techniczne na stacji obsługi pojazdów.

Umowę z DLA podpisuje miejska spółka MPK. - Oczywiście za niewywiązanie się z umowy na przewoźnika zostanie nałożona kara – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK. Dodaje jednocześnie, że MPK nie sprawdza jakości technicznej autobusów podwykonawców. - Nasi kontrolerzy sprawdzają co pewien czas jakość wykonywanych usług, natomiast od kontroli jakości pojazdów są inne służby, takie jak właśnie Wojewódzka Inspekcja Transportu Drogowego – mówi.

Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu skontrolowanych pojazdów. Kierowcy dostali też mandaty.

Dodajmy, że firma DLA (Dolnośląske Linie Autobusowe), ma autobusy marek: Solaris, Mercedes, Jelcz. Obsługują one podmiejskie linie, takie jak: 900L, 901, 908, 923, 123, 138, 937, 917.

Wideo

Komentarze 71

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pasażer
Brak mi wiedzy? Wymienione w ostatnim zdaniu artykułu linie obsługiwane przez DLA są takim taborem jaki podałem, więc nie wiem o co CI chodzi.
Linia 900L i P, 901 oraz 910 -> 1 Sor BN12 z 2010 roku i pozostałe z 2012 roku
Linia 308 i 908 -> Sory CN 9,5 i BN12 z 2014oku
Linia 923, 123,137,138, 917 i 937 -> 1 Sor BN 9,5 z 2010 roku, 1 Sor CN12 z 2010 roku, 2 Sory CN12 z 2011 roku a pozostałe pochądą z 2013 roku.
Z
Z Wrocławia
Podpisuję się pod tym obydwoma rękoma :)) Wierzę w to, że Dutkiewicz przegra te wybory!! Mamy już dosyć Twoich rządów Panie ....kiewicz i Twojej kliki.
Z
Z wyspy
Oto własnie chodzi aby cieszyć się, że w ogóle "coś" przyjechało! Kroją kursy, linie, niedługo będą ograniczać linie tramwajowe. Faktycznie, za obecnej władzy w mieście i władzy w MPK, cofamy się z jakością świadczonych usług do Trzeciego Świata. Zaparkować nie ma gdzie, dojechać po ludzku jak przystało na XXI wiek nie ma jak!!!! Grunt, że wizjonerzy mają nagrody. Mam nadzieję, że przyjdzie czas kiedy wszyscy zostaną rozliczeni i odpowiedzą za to co robią. Mieszkam na Biskupinie, serce się kroi kiedy likwidują taką piękną zajezdnię własnie na Biskupinie. Współczuję mieszkańcom ul. Słowiańskiej i ulic przyległych. Zajezdnia, którą jeszcze rozbudowali wizjonerzy, umieszczona wśród starych domów, hałas od wczesnych godzin porannych do późnych godzin nocnych. Dobrze, że ja tam nie mieszkam. Ciekawe czy są jakieś przepisy mówiące w jakiej odległości od domów mieszkalnych tego typu obiekt powinien się znajdować???
?!
Ponieważ robisz z siebie 'cymbałka'
l
lloll
Może trzeba było ruszyć du.. za biurka! Odkąd ruszyło 701 (DLA), pojawiają się coraz więkrze plamy oleju na teasie tej lini. Np:Rondo Regana, czy Bartoszowice pętla.
.
"sądzę, że przekracza ona wszelkie normy. Tez należało by sprawdzić, czy jest to prawidłowe" - czyli piszący posta, wyraźnie wskazał, iż tak sądzi!!! I wg. tej osoby należy się temu przyjrzeć!!! To po pierwsze. Po drugie jeśli byś choć odrobinę znał/a się na silnikach, to byłbym w stanie zrozumieć twą krytykę ,choć nie rozumiem obrażania, ale powiem ci jedno nie znasz sie, czarny dym w silniku diesla, oznacza z reguły że silnik jest wyeksploatowany a rzadziej źle wyregulowany, jedno i drugie sprawia że związki w spalinach przekraczają normy.(brak możliwości prawidłowego spalania mieszanki). O zasadzie działania silnika wysokoprężnego nie będę pisał, ale jeśli wylatują czarne kłęby dymu z rury to na 100% emisja szkodliwych cząsteczek jest przekroczona!!! I nie chciałbym być na koniec złośliwy ale wychodzi, że idiotą w tej dyskusji jest kto inny, niestety ale takie są fakty!
s
sru
mnie zastanawia po czym pasazer wnioskuje ze autobus jest w zlym stanie technicznym? bo zobaczyl plame czegos na jezdni pochodzaca nie wiadomo z jakiego pojazdu? bo siedzenia sa dziurawe a szyby porysowane pumeksem? oczywiscie ze autobusy ktore kursuja musza byc sprawne technicznie i wiekszosci tak pewnie jest. na pewno tez sa drobne niedociagniecia ale zeby odrazu jakies mega larum podnosic. w budapeszcie jezdzilem ikarusem w ktorym kierowca robil niemal za flinstona. przez dziury w podlodze widac bylo nawierzchnie ulicy. to byl ekstrim. w birmingham jezdzilem 2 pietrowcm ktory ledwie doczlapal sie do petli. o afryce nie musze chyba wspominac. nie jestesmy az tak bogaci zeby jezdzic wszedzie nowymi mercedesami!
m
mops
Bilety mają być tańsze
l
lili
drodzy redaktorzy, zobaczcie sobie co dzisiaj jeździ na 701... Umyli silnik, wyczyścili co się da, załatali na druty i puścili do wożenia ludzi. Jeden rano ledwo ciągnął i chyba do Bartoszowic na pętlę nie dojechał. Zresztą - poruszę jeszcze inną sprawę. Bezpieczeństwo na drogach na Biskupinie - zwłaszcza na głównych Olszewskiego i Wróblewskiego. Zdaję sobie sprawę, że większość kierowców to przyjezdni studenci, którzy prawo jazdy za jajka i świnkę zdobyli, a pasy na przejściu dla pieszych po raz pierwszy w dużym mieście na oczy zobaczyli, ale dziwię się dlaczego policja czy straż miejska nigdy nie zrobią pokazowej kontroli - polecam zwłaszcza pasy na wysokości przystanków autobusowych i tramwajowych na słynnym już z "jakże wysokiego poziomu bezpieczeństwa" skrzyżowaniu Orłowskiego-Spółdzielczej i Olszewskiego. Rada osiedla na sygnały mieszkańców, że źle się dzieje i coś należałoby uczynić, nie reaguje od czasów wyborów w maju. Rada osiedla zajmuje się teraz tylko uprawianiem propagandy w gazetce osiedlowej, jak to 60% mieszkańców mówi "NIE" budowie Alei Wielkiej Wyspy i jak to AWW zniszczy (i tak już bardzo zdewastowany - na co też rada nie reaguje) Park szczytnicki. Polecam, bo to ciekawy temat. Kto jeszcze nie ma gazetki osiedlowej, a chce się przekonać - polecam poszukać.
j
j.w.
Także proszę nie mówić, że to moja wina.
I
Irish
Najstarsze pojazdy w MPK to chyba "długowieczne"Ikarusy(co prawda nie jeżdżę od jakiegoś czasu pojazdami MPK-przesiadłem się na rower),także mogę się mylić...
g
gosc
Nic sie nie zmieni dopuki nie rozgoni sie tych niby urzednikow z transportu miejskiego co nie maja zielonego pojecia o komunikacji filmow naogladali sie u nich komunikacja sprawna jesy na laptopach wizje maja brawi Wroclaw robia posmiewiskiem na cala Polske jeszcze troche zamiast w 2016 miasto kultury bedzie miasto muzeow i eksponatow a urzednicy kustoszami
g
gosc
Mamy tania komunikacje brawo glupie tlumaczenie poprostu urzednicy podpisuja umowy z kim chca aby bylo taniej bezpieczenstwo sie nie liczy tylko sztuka oni maja swoje samochody a ludzie sa na boku trupami rozpadajacymi sie wozi ludzi Wroclaw schodzi na psy Stolica Dolnego Slaska wstyt
p
pasażer
Solaris, Mercedes, Jelcz... te marki występują tylko na linii 701. Na pozostałych liniach jeżdżą autobusy marki SOR z roczników 2010-2013 wprowadzane jako fabrycznie nowe.
t
tantus
Te 65 nowych autobusów nie ma za zadanie zwiększenia ilostanu taboru, tylko zastąpienie najstarszych pojazdów. W efekcie, autobusów nie będzie więcej. Przeciwnie, będzie ich mniej, bo wszystkie pojazdy z Grabiszyńskiej nie zmieszczą się na Obornickiej. Ponoć braki mają być uzupełnione przez podnajęcie części brygad prywatnym przewoźnikom. Na 701 mamy przedsmak tego, co to może oznaczać.
Dodaj ogłoszenie