Czy wrocławskie MPK faktycznie naprawia torowiska pianką montażową i deską? Zdjęcia fragmentu torowiska z drewnianą podkładką pod szyną i masą wypełniającą szczeliny, zostało zrobione na ul. św. Mikołaja i robi już "karierę" w internecie. Tym odcinkiem w stronę pl. Jana Pawła II cały czas jeżdżą tramwaje.
Bartosz Naskręski z biuro prasowego MPK podkreśla, że widoczna na zdjęciu masa to nie jest pianka montażowa, a podłożona pod szynę deska ma swoje zadanie. Naskręski informuje, że to standardowy sposób prowadzenia napraw, stosowany w zależności od potrzeb:
- To co widać na zdjęciu, to specjalny klej do wklejania śrub w betonie. Deseczki natomiast są wstawione jako szalunek, aby klej montażowy pozostał w miejscu aplikowania, a nie rozlał się po całym torowisku. Korzystanie z tego kleju jest czymś absolutnie normalnym i wykorzystywanym na całym świecie. Jest to całkowicie bezpieczna rzecz i stosowana od dawna – uspokaja przedstawiciel wrocławskiego przewoźnika. Możliwe, że kotwa chemiczna, wspomniana przez Naskręskiego jest także używana do mocowania śrub w betonie, jednak widoczna na wierzchu substancja to zwykła pianka montażowa.
Naskręski tłumaczy, że naprawa wkrótce zostanie dokończona: - Deski są użyte tylko jako szalunek do wklejanych kotew. Zostaną one usunięte przed finalnym ułożeniem masy, czyli w najbliższym czasie, gdy poprawi się pogoda. Stalowe kotwy i śruby trzymają szynę stabilnie. Szyna jest również trzymana przez stare śruby, które widać na zdjęciu – dodaje.

Lucyna Nenow - wizyta prezydenta Dudy w Jaworznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?