Nasza Loteria

Ostatnia deska ratunku pod torowiskiem? MPK Wrocław: To rutynowy element naprawy

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Kotwa chemiczna, pianka montażowa i szalunek z deski – to jeden ze sposobów wrocławskiego MPK na naprawę torowisk. Dzięki temu wstawiana szyna może zostać unieruchomiona na potrzebnej wysokości. - Rozwiązanie jest całkowicie bezpieczne - zapewnia przedstawiciel miejskiego przewoźnika. Wątpliwości zgłosili nam Czytelnicy. Jeden z nich napisał: - Ostatnio sporo się słyszy o wykolejeniach tramwajów. Nic dziwnego, skoro mocuje się je na piankę montażową i deseczki. Czy to aby na pewno bezpieczne?

Czy wrocławskie MPK faktycznie naprawia torowiska pianką montażową i deską? Zdjęcia fragmentu torowiska z drewnianą podkładką pod szyną i masą wypełniającą szczeliny, zostało zrobione na ul. św. Mikołaja i robi już "karierę" w internecie. Tym odcinkiem w stronę pl. Jana Pawła II cały czas jeżdżą tramwaje.

Bartosz Naskręski z biuro prasowego MPK podkreśla, że widoczna na zdjęciu masa to nie jest pianka montażowa, a podłożona pod szynę deska ma swoje zadanie. Naskręski informuje, że to standardowy sposób prowadzenia napraw, stosowany w zależności od potrzeb:

- To co widać na zdjęciu, to specjalny klej do wklejania śrub w betonie. Deseczki natomiast są wstawione jako szalunek, aby klej montażowy pozostał w miejscu aplikowania, a nie rozlał się po całym torowisku. Korzystanie z tego kleju jest czymś absolutnie normalnym i wykorzystywanym na całym świecie. Jest to całkowicie bezpieczna rzecz i stosowana od dawna – uspokaja przedstawiciel wrocławskiego przewoźnika. Możliwe, że kotwa chemiczna, wspomniana przez Naskręskiego jest także używana do mocowania śrub w betonie, jednak widoczna na wierzchu substancja to zwykła pianka montażowa.

Naskręski tłumaczy, że naprawa wkrótce zostanie dokończona: - Deski są użyte tylko jako szalunek do wklejanych kotew. Zostaną one usunięte przed finalnym ułożeniem masy, czyli w najbliższym czasie, gdy poprawi się pogoda. Stalowe kotwy i śruby trzymają szynę stabilnie. Szyna jest również trzymana przez stare śruby, które widać na zdjęciu – dodaje.

od 16 lat
Wideo

Lucyna Nenow - wizyta prezydenta Dudy w Jaworznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 117

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Każdy rowerzysta powinien OBOWIĄZKOWO posiadać:

1. Kartę rowerową i badania psychologiczne – tak jak kierowcy samochodów

2. sprawny i oświetlony rower białe światło z przodu, czerwone z tyłu odblaskowy kask

3. badanie techniczne pojazdu pt. rower

4. Obowiązkowe ubezpieczenie OC

5. kamizelkę odblaskową założoną na plecach a nie w plecaku

6. tablicę rejestracyjną lub inną forma oznakowania która umożliwi identyfikację kierującego

i wtedy dopiero dopuszczać do ruchu po drogach publicznych, jak nie spełnia choćby jednego punktu wooon na kartoflisko lub mandat 500 zł aby komuś styknęło na pincet plus

G
Gość

SZUKAJA OSZCZEDNOSCI BO P R Z E J E B A L I KUPE SIANA NA KOMPLETNIE NIEPOTRZEBNE TOROWISKA NA NOWY DWOR!!!! ZAMIAST WYREMONTOWAC TO CO JEST

b
budowlaniec

Ludzie, Pianka to sekret polskiego budownictwa... Dobry Janusz tylko na pianke leci...

G
Gość

No i mamy jawnie udokumentowane dowody dlaczego tramwaje się wykolejają

G
Grzegorz
27 lutego, 7:47, Km:

A moze wreszcse czas zaczac wygaszac tramwaje i torowiska na rzecz autobusow? Tymczasem brniemy w te stara, awaryjna i kosztowna technologie budujac kolejne linie ktore kolejne dziesieciolecia beda potrZebowaly napraw i konserwacji...

Jazne. Tramwaj ma lat 170, samochód 120. Koszty eksploatacji podobne, jak i zakupu. Tylko tramwaj więcej ludzi przewiezie. Z pewnością jest zły.

G
Gość
27 lutego, 8:49, Gość:

Artykuł na głównej, autor Marcin Kruk. Sprawa banalna, ale ludzie na siebie zaszczuci. Podobnie jak w poprzednich artykułach tego Pana np. o grozbym wypadku rowerzysty (potłuczenia), gdzie naszczuci na siebie byli kierowcy i rowerzyści, pisali o OC.

Proszę, miejcie choć trochę rozumu i odroznijcie dziennikarstwo szmatlawe od dziennikarstwa, nie piszcie komentarzy, szkoda czasu.

27 lutego, 9:43, Rty:

Porządne informacje znajdziemy na pejsbuku Satyryka i Yellow Hańby, a tu tylko szczucie xD, komu to służy?

27 lutego, 12:25, Gość:

Na ich profilach również znajdziesz treści propagandowe. Bez względu na treści nie można dawać się ani jednym, ani drugim, ani kolejnym, wszak manipulacja jest narzędziem stosowanym nie tylko przez Gazetę czy Sutryka. Skakanie sobie do gardeł za sprawą artykułu tak ubogiego w wyjaśnienie sprawy, to bardzo niepokojący objaw.

27 lutego, 12:36, Gość:

Nie ma informacji o konsekwencjach zastosowania "szalunku" - tramwaj musi bardzo w tym miejscu zwolnić, czy tym i trochę? Ile było zdarzeń na skutek zastosowania tej metody? Ilu rannych? Opinia niezależnego inżyniera (np. z innej miasta gdzie jeżdżą tramwaje). Jak często stosuje się takie metody?

Po co jednak o tym napisać. Do pobudzenia klakierów wystarczy kawałek gniota.

"Wątpliwości zgłosili nam Czytelnicy. Jeden z nich napisał: - Ostatnio sporo się słyszy o wykolejeniach tramwajów. Nic dziwnego, skoro mocuje się je na piankę montażową i deseczki. Czy to aby na pewno bezpieczne?"

I cyk na główną. Ach Ci czytelnicy Gazety. Tacy uzyteczni idioci.

b
bmw
27 lutego, 08:13, Gość:

Pasażerowie zbiorkomu! Zacznijcie płacić za swój transport adekwatnie do kosztów, to będziecie jeździć infrastrukturą z prawdziwego zdarzenia. Myślicie, że za cenę obiadu dla dwojga ktoś wam zapewni gowldny transport na cały miesiąc? Jaka cena, taką jakość. Gdybyście mieli płacić za podróż zbiorkomem tyle, ile faktycznie ona kosztuje, to już dawno każdy by się przeprosił z samochodzikiem i rowerkiem.

27 lutego, 9:56, Gość:

Akurat w jednym jest brak logiki. Bo ci od rowerków nie płacą za nic, a buduje się im lepsze drogi, niż kierowcom samochodów. Chociaż ci ostatni płacą przecież podatki w paliwie.

Pasażerom komunikacji miejskiej też coś się należy, bo płacą za bilet. A rowerkowi nie płacą nic...

Każdy rowerzysta powinien OBOWIĄZKOWO posiadać:

1. Kartę rowerową i badania psychologiczne – tak jak kierowcy samochodów

2. sprawny i oświetlony rower białe światło z przodu, czerwone z tyłu odblaskowy kask

3. badanie techniczne pojazdu pt. rower

4. Obowiązkowe ubezpieczenie OC

5. kamizelkę odblaskową założoną na plecach a nie w plecaku

6. tablicę rejestracyjną lub inną forma oznakowania która umożliwi identyfikację kierującego

i wtedy dopiero dopuszczać do ruchu po drogach publicznych, jak nie spełnia choćby jednego punktu wooon na kartoflisko lub mandat 500 zł aby komuś styknęło na pincet plus

G
Gość
27 lutego, 8:49, Gość:

Artykuł na głównej, autor Marcin Kruk. Sprawa banalna, ale ludzie na siebie zaszczuci. Podobnie jak w poprzednich artykułach tego Pana np. o grozbym wypadku rowerzysty (potłuczenia), gdzie naszczuci na siebie byli kierowcy i rowerzyści, pisali o OC.

Proszę, miejcie choć trochę rozumu i odroznijcie dziennikarstwo szmatlawe od dziennikarstwa, nie piszcie komentarzy, szkoda czasu.

27 lutego, 9:43, Rty:

Porządne informacje znajdziemy na pejsbuku Satyryka i Yellow Hańby, a tu tylko szczucie xD, komu to służy?

27 lutego, 12:25, Gość:

Na ich profilach również znajdziesz treści propagandowe. Bez względu na treści nie można dawać się ani jednym, ani drugim, ani kolejnym, wszak manipulacja jest narzędziem stosowanym nie tylko przez Gazetę czy Sutryka. Skakanie sobie do gardeł za sprawą artykułu tak ubogiego w wyjaśnienie sprawy, to bardzo niepokojący objaw.

Nie ma informacji o konsekwencjach zastosowania "szalunku" - tramwaj musi bardzo w tym miejscu zwolnić, czy tym i trochę? Ile było zdarzeń na skutek zastosowania tej metody? Ilu rannych? Opinia niezależnego inżyniera (np. z innej miasta gdzie jeżdżą tramwaje). Jak często stosuje się takie metody?

Po co jednak o tym napisać. Do pobudzenia klakierów wystarczy kawałek gniota.

G
Gość
27 lutego, 8:49, Gość:

Artykuł na głównej, autor Marcin Kruk. Sprawa banalna, ale ludzie na siebie zaszczuci. Podobnie jak w poprzednich artykułach tego Pana np. o grozbym wypadku rowerzysty (potłuczenia), gdzie naszczuci na siebie byli kierowcy i rowerzyści, pisali o OC.

Proszę, miejcie choć trochę rozumu i odroznijcie dziennikarstwo szmatlawe od dziennikarstwa, nie piszcie komentarzy, szkoda czasu.

27 lutego, 9:43, Rty:

Porządne informacje znajdziemy na pejsbuku Satyryka i Yellow Hańby, a tu tylko szczucie xD, komu to służy?

Na ich profilach również znajdziesz treści propagandowe. Bez względu na treści nie można dawać się ani jednym, ani drugim, ani kolejnym, wszak manipulacja jest narzędziem stosowanym nie tylko przez Gazetę czy Sutryka. Skakanie sobie do gardeł za sprawą artykułu tak ubogiego w wyjaśnienie sprawy, to bardzo niepokojący objaw.

s
sasasa

Tak i skleic jeszcze tasma :D

G
Gość
27 lutego, 8:49, Gość:

Artykuł na głównej, autor Marcin Kruk. Sprawa banalna, ale ludzie na siebie zaszczuci. Podobnie jak w poprzednich artykułach tego Pana np. o grozbym wypadku rowerzysty (potłuczenia), gdzie naszczuci na siebie byli kierowcy i rowerzyści, pisali o OC.

Proszę, miejcie choć trochę rozumu i odroznijcie dziennikarstwo szmatlawe od dziennikarstwa, nie piszcie komentarzy, szkoda czasu.

27 lutego, 9:43, Rty:

Porządne informacje znajdziemy na pejsbuku Satyryka i Yellow Hańby, a tu tylko szczucie xD, komu to służy?

Złapałes się na haczyk Robotniczej. Tym razem był to szalunek ratunkowy.

G
Gość

A jednak szyny się wygły

z
zadziala napewno

Proponuje do naprawy torowisk użyć słynnego żółtego szalika???

G
Gość
27 lutego, 08:13, Gość:

Pasażerowie zbiorkomu! Zacznijcie płacić za swój transport adekwatnie do kosztów, to będziecie jeździć infrastrukturą z prawdziwego zdarzenia. Myślicie, że za cenę obiadu dla dwojga ktoś wam zapewni gowldny transport na cały miesiąc? Jaka cena, taką jakość. Gdybyście mieli płacić za podróż zbiorkomem tyle, ile faktycznie ona kosztuje, to już dawno każdy by się przeprosił z samochodzikiem i rowerkiem.

Akurat w jednym jest brak logiki. Bo ci od rowerków nie płacą za nic, a buduje się im lepsze drogi, niż kierowcom samochodów. Chociaż ci ostatni płacą przecież podatki w paliwie.

Pasażerom komunikacji miejskiej też coś się należy, bo płacą za bilet. A rowerkowi nie płacą nic...

M
Motorniczy mpk
27 lutego, 7:47, Km:

A moze wreszcse czas zaczac wygaszac tramwaje i torowiska na rzecz autobusow? Tymczasem brniemy w te stara, awaryjna i kosztowna technologie budujac kolejne linie ktore kolejne dziesieciolecia beda potrZebowaly napraw i konserwacji...

27 lutego, 08:00, omg:

Kur wa znowu ty? Znowu ci się żona z motorniczym puściła? Polskich liter też nie posiadasz cepie?

27 lutego, 9:39, Gość:

Omg - tępy buraku, nie potrafisz nic mądrego napisać tylko obrażać!

Sprawdź lepiej z kim twoja się puszcza!!!

Ja posuwam jego żonkę i dlatego on jest Rogaczem

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska