Opóźnienia w przetargu na budowę Alei Wielkiej Wyspy

Marcin Kaźmierczak
Spółka Wrocławskie Inwestycje odwołała planowane na 23 listopada otwarcie ofert w przetargu na budowę Alei Wielkiej Wyspy, która ma połączyć Aleję Armii Krajowej i ulicę Krakowską z Sępolnem i Biskupinem. Termin składania ofert przedłużono do 15 grudnia, a i ten termin nie jest pewny. Powód? Blisko 500 zapytań skierowanych do spółki przez potencjalnych oferentów. Urzędnicy nie zdążą na wszystkie odpowiedzieć na czas.

– Do przesunięcia terminu podchodzimy spokojnie. Spodziewaliśmy się, że zainteresowanie będzie spore i że może tak się zdarzyć – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. – Mamy sporą rezerwę czasową, ponieważ podpisanie kontraktu zaplanowaliśmy na pierwszą połowę przyszłego roku – dodaje.

Czas może być tym bardziej przydatny, że prawdopodobnie 15 grudnia nie będzie ostatecznym terminem otwarcia ofert. Do Wrocławskich Inwestycji spłynęło blisko 500 pytań od potencjalnych oferentów. Spółka musi odpowiedzieć na każde z nich. Bardzo prawdopodobne, że oferty zostaną otwarte dopiero na początku przyszłego roku.

Urzędnicy zapewniają, że nową drogą pojedziemy w 2021 r. Aleja Wielkiej Wyspy powstanie w trybie "zaprojektuj i zbuduj", co oznacza, że wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za projekt jak i budowę. Droga połączy al. Armii Krajowej z ul. Olszewskiego na Biskupinie oraz Dembowskiego i Mickiewicza na Sępolnie. W ramach inwestycji powstanie także most Wschodni.

Wideo

Komentarze 55

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wrocławianin

....dlaczego Niemcy pomimo różnych obiektów hydrotechnicznych na terenie Wrocławia nie zbudowali tu ani mostu, ani nie zaprojektowali nawet dojazdu do tunelu? Bo oni widzieli ten teren jako pozostawiony dziewiczo obszar poboru wody dla miasta, delta Odry i Oławy i umieszczona na nim fabryka wody na Mokrym Dworze. Tutaj nie ma poza tym stabilnego gruntu, żeby budować most, a co dopiero tunel. Tu jest sam piach , w którym nie da sie kopać a na La`Manche nas nie stać.

Q
QQQ

Ta trasa powinna mieć po dwa pasy w jednym kierunku! To jest marnotrastwo pieniędzy I udowodnie przez Dudtkiewicza spełnienie obietnicy wyborczej. Wróćmy do poprzedniej koncepcji I wizualizacji I przestańmy budować drogi nie majace sensu przy obecnym natęzeniu ruchu I prognozoach na najbliższe lata - kolejny przykład to wschodnia obwodnica miasta która powinna zostac wybudowana w standardize drogi ekspresowej a jest jedn pasmowa droga jak na wsi!!! Idzmy przykładem Krakowa Poznania czy Gdańska gdzie drogi tego typu są szerokimi arteriami łączacymi dzzielnice miasta!!! Wrocław zatrzymał sie w sredniowieczu jeśli chodzi o budową nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych I drogowych!!!!!!

Q
QQQ

Ta trasa powinna mieć po dwa pasy w jednym kierunku! To jest marnotrastwo pieniędzy I udowodnie przez Dudtkiewicza spełnienie obietnicy wyborczej. Wróćmy do poprzedniej koncepcji I wizualizacji I przestańmy budować drogi nie majace sensu przy obecnym natęzeniu ruchu I prognozoach na najbliższe lata - kolejny przykład to wschodnia obwodnica miasta która powinna zostac wybudowana w standardize drogi ekspresowej a jest jedn pasmowa droga jak na wsi!!! Idzmy przykładem Krakowa Poznania czy Gdańska gdzie drogi tego typu są szerokimi arteriami łączacymi dzzielnice miasta!!! Wrocław zatrzymał sie w sredniowieczu jeśli chodzi o budową nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych I drogowych!!!!!!

Q
QQQ

Ta trasa powinna mieć po dwa pasy w jednym kierunku! To jest marnotrastwo pieniędzy I udowodnie przez Dudtkiewicza spełnienie obietnicy wyborczej. Wróćmy do poprzedniej koncepcji I wizualizacji I przestańmy budować drogi nie majace sensu przy obecnym natęzeniu ruchu I prognozoach na najbliższe lata - kolejny przykład to wschodnia obwodnica miasta która powinna zostac wybudowana w standardize drogi ekspresowej a jest jedn pasmowa droga jak na wsi!!! Idzmy przykładem Krakowa Poznania czy Gdańska gdzie drogi tego typu są szerokimi arteriami łączacymi dzzielnice miasta!!! Wrocław zatrzymał sie w sredniowieczu jeśli chodzi o budową nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych I drogowych!!!!!!

s
sadf

Cholerne biurwy, najlepiej byłoby termin do 2025 na zadawanie pytań aby ciepłą posadkę utrzymać, kit z tym miastem, nie?

D
Diagnosta

Zobaczycie co się będzie działo jak namaszczą na prezydenta babcie Chybicką.Juz lepszy byłby ktoś od Kukiza albo Nowoczesnej.

A
Ala

Do tej pory rozwiązanie komunikacyjne wygląda jak nalewanie wody z wanny do szklanki , po wybudowaniu alei do wanny zostaną dokręcone uchwyty

T
TomTom

5 lat opóźnienia w realizacji, ale mówimy, że mamy zapas czasu. Co za cep

o
oficer hulajnogowy MIASTA

Co ma PIS do Alei Wielkiej Wyspy? Powinieneś sie leczyć psychiatrycznie. Problem z aleja wynikał z obstrukcji mieszkańców i stowazyszenia. A problerm obecnego Prezydenta to kwestia Priorytetów wolał budować fontanny i fora muzyki zamiast żłobki i ulice w mieście. Generalnie ma wszystko w d..ie bo sam mieszka we Wsi i marzy mu sie Bruksela tyle że chyba jako cieć otwierający drzwi w hotelu. Bo na niczym sie nie zna. Wrocław ma najgorszy układ komunikacji publicznej rowerowej i samochodowej. Za to Dudkiewicz nabudował nam najwiecej Galerii i pozamykał najwiecej ulic brawo

---

Po prostu mamy przykład obecnej premier, która zadłużyła Polskę najbardziej w ciągu całego czasu III RP, podobnie jak zadłużyła gminę, której wójtem była na grube miliony. Gminę wiejską!
Ludzie tacy jak ona by zadłużyli Wrocław na wiele miliardów.

x
x-er

Co było do przewidzenia...

t
tubylec

A ty jak jedziesz na Księże Małe, Gaj, Brochów to którędy posuwasz? Wyłącznie przez Traugutta, Pułaskiego, Krakowską !!!
A my, mieszkańcy "trójkąta" stanowczo mówimy: W3,14ERDALAJ STĄD na swój zatęchły zagon. Albo jedź sobie dookoła - przez Swojczyce, Wojnów i obwodnicę wschodnią.

p
ppp

tylko skleci jakąś kładkę w "międzyczasie"

t
tam się spieszył

Spodziewaliśmy się, że zainteresowanie będzie spore i że może tak się zdarzyć – mówi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji. – Mamy sporą rezerwę czasową, ponieważ podpisanie kontraktu zaplanowaliśmy na pierwszą połowę przyszłego roku – dodaje.

Oczywiście, że jest wielka rezerwa czasowa, wszak droga miała powstać do 2012 roku, a jako dwupasmowa trasa była zaprojektowana w 2009 roku. Tylko 8 lat od projektu i 5 lat poślizgu w realizacji. Drobnostka :) A może IS buduje gdzieś jakąś kładkę, żeby referencje do tematu zdobyć :)

M
Moniaq

Koszt budowy w setkach milionow a komentarzy zaledwie 50. Tak wazna dla wroclawian jest ta inwestycja... Dajcie spokoj, lepiej tramwaj na Jagodno niech zrobia!

Dodaj ogłoszenie