Powstający wiadukt to niezwykle ważny etap prac na brakującym odcinku obwodnicy Leśnicy. Obecnie na obiekcie, który stanie nad uczęszczaną linią kolejową m.in. do Legnicy, montowane są 3-tonowe belki na pierwszym przęśle przeprawy. Samo przęsło ma 27 metrów długości, a ma być ich w sumie 6. Belki przyjechały do Wrocławia z Kielc. Ich montażem zajmuje się dźwig o wadze 400 ton. Jednak zanim weźmie się do pracy, należy go odpowiednio przygotować.
"Tak duży dźwig jest ustawiany dzień wcześniej, bardzo długo się go poziomuje. Do tego wykorzystywane są specjalne samochody poziomujące" – mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Oprócz tego powstają też podpory dla przyczółku wiaduktu od strony ul. Halickiej. Nasyp umożliwiający wjazd na wiadukt powstaje także od strony ul. Jerzmanowskiej.
"Aby go zbudować, musieliśmy postawić ścianę oporową. W niektórych miejscach ma 8 metrów wysokości. Na tym odcinku ul. Jerzmanowska zmieni bieg - będzie prowadzić pod przęsłem, który budujemy. Jednak zanim to nastąpi, musi powstać infrastruktura mostowa" – dodaje Krzysztof Świercz.
Po wiadukcie pojadą auta, będzie też ścieżka rowerowa i chodnik
Obiekt jest niezbędny, aby przerzucić ruch na budowany łącznik obwodnicy Leśnicy, czyli aleję 11 Listopada, bo tak będzie się nazywała ta droga (wcześniej mówiono na ten odcinek Aleja Stabłowicka). Będzie przeznaczona zarówno dla pieszych, rowerzystów i samochodów. Gdy budowa wiaduktu przejdzie nad same tory, Wrocławskie Inwestycje przewidują, że prace będą odbywać się w nocy, gdy pociągi nie będą kursować.
"To będzie najtrudniejszy moment tej inwestycji. Ale jeszcze za wcześnie by mówić, kiedy nastąpi" - komentuje przedstawiciel Wrocławskich Inwestycji, Krzysztof Świercz.
Wiadukt na pewno powstanie do III kwartału 2023 roku, bo wtedy też ma zostać oddana cała trasa. Budowę realizuje firma Bickhardt Bau Polska, a prace nadzoruje miejska spółka Wrocławskie Inwestycje. Wartość kontraktu to ponad 181 mln zł i jest współfinansowany z budżetu Unii Europejskiej.
W ramach inwestycji powstaną 4 kilometry nowych dróg. Oprócz budowanej al. 11 Listopada (2,2 km), docelowa organizacja ruchu przewiduje budowę dodatkowej jezdni na ul. Kosmonautów od ul. Fieldorfa do Glinianek, a na niej ponad 2 kilometry nowego torowiska tramwajowego. Na wiosnę planowane jest natomiast przerzucenie na nie tramwaju w kierunku Leśnicy. Dzięki temu będzie możliwość rozebrania istniejącego torowiska i wybudowania dwupasmowej jezdni do centrum miasta.
Wzdłuż budowanych jezdni będzie prawie 6 km chodników i 5,5 km dróg rowerowych oraz 1 km wspólnych dla pieszych i rowerzystów ciągów. Nad linią kolejową w stronę Legnicy zostanie wybudowany wspomniany już, 143-metrowy wiadukt.
Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy obwodnicy Leśnicy:
- Wrocław. Tu nie będzie prądu i wody w najbliższych dniach. Dziś pierwsze wyłączenia
- Przyjmujesz uchodźców? Możesz dostać pieniądze na ich utrzymanie [ZŁÓŻ WNIOSEK]
- Punkt Rzeczy Znalezionych. To zostawiamy najczęściej w pociągach Kolei Dolnośląskich
- Wrocław na weekend. Zobacz, co będzie się działo w najbliższych dniach [GALERIA]
- Te firmy wycofały się lub zawiesiły działalność w Rosji [INFOGRAFIKA] [LISTA]
- 10 dolnośląskich miast w których mieszka się najlepiej [RANKING]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?