Od grudnia więcej pociągów. Oto nowy rozkład jazdy kolei

    Od grudnia więcej pociągów. Oto nowy rozkład jazdy kolei

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Od grudnia więcej pociągów. Oto nowy rozkład jazdy kolei
    1/2
    przejdź do galerii

    ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    Od 10 grudnia na pasażerów dojeżdżających do pracy i szkół pociągami czekają zmiany. Będzie więcej połączeń w aglomeracji i dogodniejsze godziny odjazdów. Najbardziej zyskają mieszkańcy Wojnowa i Jelcza-Laskowic. Do części połączeń dopłacą ościenne gminy.
    394 połączenia kolejowe będą realizowane każdego dnia roboczego na terenie aglomeracji wrocławskiej od 10 grudnia. To o 28 pociągów więcej. Dojedziemy nimi do Żmigrodu, Trzebnicy, Oleśnicy, Jelcza-Laskowic, Oławy, Strzelina, Jaworzyny Śląskiej, Legnicy, Wołowa. Każde z tych miast zyska jedno lub dwa połączenia więcej z Wrocławiem w ciągu doby.

    Najwięcej na nowym rozkładzie zyskają mieszkańcy Wojnowa.
    Teraz do centrum mogą dotrzeć 13 pociągami, ale tylko trzy dojeżdżają bezpośrednio na Dworzec Główny. Pozostałe kończą bieg na stacji Wrocław Nadodrze, gdzie trzeba się przesiąść. Od 10 grudnia pomiędzy Wojnowem a Wrocławiem Głównym będzie kursowało 14 par pociągów – wszystkie bezpośrednie. Aż 10 z nich dojedziemy jeszcze dalej – do Jelcza-Laskowic przez Brochów i Siechnice.
    – Uważamy za konieczność, aby pociągi nie kończyły biegu wyłącznie na Dworcu Głównym. W tym rozkładzie jazdy będzie to pierwsza relacja łączona. Będzie to też pilotaż, który pokaże nam jakie jest zainteresowanie takimi połączeniami – mówi Jerzy Michalak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

    Z rozwiązania ucieszą się także mieszkańcy Jelcza-Laskowic i Siechnic, którzy dzięki kolejowej pętli wokół Wrocławia będą mogli dojechać bezpośrednio na stację Wrocław Mikołajów, a tam przesiąść się na tramwaje i autobusy jadące ul. Legnicką na zachód miasta.

    Pociągi jednak będą kursowały tylko do jesieni przyszłego roku, kiedy ruszy remont linii Wrocław Sołtysowice – Jelcz Miłoszyce. Prace potrwają do 2020 r., a po ich zakończeniu pociągi będą kursowały pełną pętlą z Jelcza Miłoszyc przez Wojnów, Kowale, Sołtysowice, Mikołajów, Wrocław Główny, Brochów i Siechnice do Jelcza-Laskowic.

    Jak twierdzi Jerzy Michalak, pociągi staną się alternatywą dla tramwajów i autobusów. Między Wrocławiem Głównym a Brochowem będzie jeździło 39 par pociągów (dotychczas 37), Muchoborem 47 (dotychczas 42), Osobowicami 20 (dotychczas 18), Praczami 20 (dotychczas 18) i Sołtysowicami 50 (dotychczas 44), co w godzinach szczytu będzie oznaczało jeden pociąg co 15 minut.

    Wzrost liczby połączeń na terenie aglomeracji będzie możliwy dzięki współfinansowaniu kolei przez ościenne gminy, które za każdą dodatkową parę pociągów zapłacą od 25 do 60 tysięcy złotych rocznie. Na nowe połączenia złożą się gminy: Borowa, Czernica, Długołęka, Miękinia, Oława, Wisznia Mała, Żórawina, Brzeg Dolny, Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskiej, Oborniki Śląskie, Prusice, Siechnice, Strzelin, Środa Śląska, Trzebnica, Wołów, Żmigród i Oleśnica.

    Jest szansa, że w połowie przyszłego roku pociągi z Wrocławia pojadą także do Milicza. Wszystko dzięki trwającemu od lata remontowi odcinka pomiędzy Grabownem Wielkim a Zdunami, po którym podróż skróci się o pół godziny.
    – Tak jak obiecaliśmy chcemy wrócić tam z połączeniami. Czekamy aż PKP PLK wyremontuje linię. Jeśli remont faktycznie zakończy się w czerwcu, to pociągi puścimy jeszcze w wakacyjnym rozkładzie jazdy – zapewnia Jerzy Michalak.

    Na kolej mogą liczyć także mieszkańcy Bielawy. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podległa marszałkowi przeprowadziła inwentaryzację linii z Bielawy do Dzierżoniowa, którą chce przejąć.
    – Widzimy potencjał w tej linii. Długość torów to niespełna 6 kilometrów, więc prace nie będą drogie i czasochłonne – zauważa Jerzy Michalak. – Złożyliśmy w PKP dokumentację. Czekamy na decyzję zarządu. Jeśli będzie pozytywna, rozpoczniemy modernizację. Chciałbym, aby pociągi pojechały tam co najmniej w grudniu 2018 roku – dodaje. Koszt remontu szacuje się na ok. 15-20 mln zł.

    Liczba par pociągów w aglomeracji wrocławskiej od 10 grudnia:
    Wrocław – Żmigród – 20 zamiast 19
    Wrocław – Trzebnica – 16 zamiast 15
    Wrocław – Oleśnica – 20 zamiast 19
    Wrocław – Jelcz-Laskowice – 18 zamiast 16
    Wrocław – Oława – 21 zamiast 19
    Wrocław – Strzelin – 17 zamiast 15
    Wrocław – Jaworzyna Śląska – 24 zamiast 22
    Wrocław – Legnica – 27 zamiast 26
    Wrocław – Wołów – 20 zamiast 19

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (40)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A kiedy remont linii kolejowej do Lwówka Śląskiego?

    inżynier (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce, cały kraj śmieje się z indolencji i niedasizmu kolejowego na Dolnym Śląsku! Dość już tego dziadostwa na kolei! Wyremontujcie najpierw to co...rozwiń całość

    Jedna z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce, cały kraj śmieje się z indolencji i niedasizmu kolejowego na Dolnym Śląsku! Dość już tego dziadostwa na kolei! Wyremontujcie najpierw to co jeszcze do niedawna działało i co zepsuliście, a dopiero potem odbudowa kolejnych linii!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...a Sobótka nadal w oderwaniu od rzeczywistości!

    Sobótczanin, który zauważył beznadzieję sobótczańskich włodaży i się wyprowadził (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 12

    Dlaczego nadal nie ma kolei Wrocław - Sobótka - Świdnica?

    Z Sobótki ludzie uciekają, powód widać na pierwszy rzut oka, brak komunikacji pociągowej, brak zachęt do prowadzenia firm, brak nowych...rozwiń całość

    Dlaczego nadal nie ma kolei Wrocław - Sobótka - Świdnica?

    Z Sobótki ludzie uciekają, powód widać na pierwszy rzut oka, brak komunikacji pociągowej, brak zachęt do prowadzenia firm, brak nowych mieszkań dla młodych ludzi, brak nadziei, że cokolwiek się zmieni.

    Jeżeli włodaż Gminy nie dba o interes mieszkańców, to Marszałek także się o nich nie zatroszczy, chyba że jest to Gmina, w której Marszałek sam mieszka.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Aktualne plany Urzędu Marszałkowskiego

    Koleje Dolnośląskie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Linia do Sobótki została skreślona z listy planów marszałkowskich dotyczących reaktywacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku ze względu na spodziewany zbyt niski stosunek zysków do poniesionych...rozwiń całość

    Linia do Sobótki została skreślona z listy planów marszałkowskich dotyczących reaktywacji linii kolejowych na Dolnym Śląsku ze względu na spodziewany zbyt niski stosunek zysków do poniesionych kosztów reaktywacji. Obecnie priorytetami na Dolnym Śląsku w zakresie kolei jest (według podanej kolejności):
    1. Remont linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego wraz z udrożnieniem ciągu Lwówek Śląski - Jerzmanice-Zdrój - Legnica.
    2. Reaktywacja linii kolejowych Jelenia Góra - Karpacz/Kowary.
    3. Przywrócenie pociągów na linii do Świeradowa-Zdroju.

    Pozdrawiamy i zapraszamy do korzystania z naszych usług.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Muchowozy do Drezna

    G. Jóźwicki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 4

    Czy dalej marszałek będzie wywalał grubą kasę na muchowozy do Drezna wożące 5 pasażerów na skład?
    http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Muchowozy do Drezna

    G. Jóźwicki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

    Czy dalej marszałek będzie wywalał grubą kasę na muchowozy do Drezna wożące 5 pasażerów na skład?
    http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kłamliwa propaganda Michalaka i Rachwalskiego

    okibarcz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 3

    Chwalą się tylko tymi liniami, gdzie pociągów przybywa, ale o liniach gdzie likwidują połączenia (np. do Lwówka Śląskiego) albo gdzie mieszkańcy od lat nie mogą doczekać się pociągów (np. do...rozwiń całość

    Chwalą się tylko tymi liniami, gdzie pociągów przybywa, ale o liniach gdzie likwidują połączenia (np. do Lwówka Śląskiego) albo gdzie mieszkańcy od lat nie mogą doczekać się pociągów (np. do Kamiennej Góry) już nie wspominają. A przecież to logiczne, że żeby dać jednym trzeba zabrać innym. Czy to są Koleje Dolnośląskie czy Koleje Wrocławskie opłacane przez mieszkańców całego Dolnego Śląska, w tym tych którzy w ogóle nie jeżdżą pociągami bo ich nie mają? Wywalić Michalaka i Rachwalskiego ze stołków a kolej na Dolnym Śląsku wróci do normalności!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z resztą województwa???

    Dedete (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym...rozwiń całość

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym Śląsku? Co z linią lwówecką, gdzie Koleje Dolnośląskie w ubiegłym roku zlikwidowały wszystkie pociągi, a władze Dolnego Śląska ani myślą jej remontować? Dlaczego ogranicza się liczbę pociągów w rejonie Jeleniej Góry gdzie za czasów PKP pociągi jeździły tam i w drugą stronę nawet po godzinie 22:00, a obecnie ostatni pociąg odjeżdża już przez godziną 20:00?? Panie marszałku, czy na Dolnym Śląsku poza Wrocławiem mieszkają tylko lwy?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z resztą województwa???

    Dedete (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 2

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym...rozwiń całość

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym Śląsku? Co z linią lwówecką, gdzie Koleje Dolnośląskie w ubiegłym roku zlikwidowały wszystkie pociągi, a władze Dolnego Śląska ani myślą jej remontować? Dlaczego ogranicza się liczbę pociągów w rejonie Jeleniej Góry gdzie za czasów PKP pociągi jeździły tam i w drugą stronę nawet po godzinie 22:00, a obecnie ostatni pociąg odjeżdża już przez godziną 20:00?? Panie marszałku, czy na Dolnym Śląsku poza Wrocławiem mieszkają tylko lwy?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co z resztą województwa???

    Dedete (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 24 / 2

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym...rozwiń całość

    Dlaczego władze Dolnego Śląska i Koleje Wrocławskie dbają tylko o aglomerację wrocławską gdzie zwiększają liczbę pociągów kosztem pozostałej części województwa?? Czy tylko Wrocław jest na Dolnym Śląsku? Co z linią lwówecką, gdzie Koleje Dolnośląskie w ubiegłym roku zlikwidowały wszystkie pociągi, a władze Dolnego Śląska ani myślą jej remontować? Dlaczego ogranicza się liczbę pociągów w rejonie Jeleniej Góry gdzie za czasów PKP pociągi jeździły tam i w drugą stronę nawet po godzinie 22:00, a obecnie ostatni pociąg odjeżdża już przez godziną 20:00?? Panie marszałku, czy na Dolnym Śląsku poza Wrocławiem mieszkają tylko lwy?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Logiczne działanie

    Paulina (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 15

    To jest oczywiste, aglomeracja się rozwija, miasto wciąż się poszerza i trzeba jakoś rozładować ulice. To jest bardzo dobry kierunek aby zapewnić alternatywę dla samochodów i autobusów w mieście....rozwiń całość

    To jest oczywiste, aglomeracja się rozwija, miasto wciąż się poszerza i trzeba jakoś rozładować ulice. To jest bardzo dobry kierunek aby zapewnić alternatywę dla samochodów i autobusów w mieście. Z tych połączeń korzysta CODZIENNIE setki ludzi, więc ma to sens. A z Jeleniej Góry raczej codziennie nie ma takiego obłożenia , można skorzystać np, z busów, PKS. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co ci się rozwija?

    Krzychu z Osobowic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 5

    Chyba papier toaletowy w klopie. Nie porównuj zapyziałego Wrocławia z Berlinem czy Dreznem, gdzie kolej aglomeracyjna (S-Bahn) ma sens. We Wrocławiu - nie. Wrocław jest zbyt zapyziałą mieściną żeby...rozwiń całość

    Chyba papier toaletowy w klopie. Nie porównuj zapyziałego Wrocławia z Berlinem czy Dreznem, gdzie kolej aglomeracyjna (S-Bahn) ma sens. We Wrocławiu - nie. Wrocław jest zbyt zapyziałą mieściną żeby ktoś tu jeździł pociągiem. Pociągi do Wojnowa wożą powietrze (7 osób na pociąg). Do Jeleniej Góry natomiast składy jeżdżą nabite po dach, jeżdżą nie tylko mieszkańcy, ale i linia ta generuje olbrzymie potoki turystyczne w Karkonosze, w tym jeździ dużo wrocławian którzy chcą odetchnąć od smrodu i syfu w swoim mieście. Więc chyba logiczne że lepiej wozić ich pociągami a nie busami z demobilu. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz kretynko.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Chwila, a gdzie rozkład?!

    Roszczeniowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    Ja tutaj rozkładu nie widzę, tylko zarys informacji o planowanych połączeniach.. ŻĄDAM KONKRETÓW!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a co dla wrocławian

    Just (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 27

    Wrocławianie również jadą do pracy do: Trzebnicy, Jelcza-Laskowic, Oławy. Zadbano po raz kolejny o przyjazd mieszkańców okolicznych wsi i miasteczek do Wrocławia.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dla wrocławian

    fryzjerka ze Zgorzelca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    wozy konne i rowery.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo