Obwodnica Wrocławia będzie przedłużona. Aż do Kłodzka

    Obwodnica Wrocławia będzie przedłużona. Aż do Kłodzka

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka?

    Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka? ©Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press

    Jest umowa na opracowanie koncepcji przebudowy drogi krajowej nr 8 od Magnic (gdzie kończy się autostradowa obwodnica Wrocławia) do Kłodzka. Cały ten odcinek ma się w przyszłości stać drogą ekspresową. Wykonawca będzie musiał ustalić, czy i jak przebudować poszczególne fragmenty trasy, gdzie wytyczyć jej nowy przebieg. Będzie też wtedy wiadomo, ile dokładnie taka przebudowa może kosztować. Prace nie ruszą jednak szybko, bo tworzenie samego planu rozbudowy potrwa aż do początku 2020 roku. Dopiero później zapadną decyzje w sprawie samej budowy.
    Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka?

    Kiedy powstanie obwodnica od Magnic do Kłodzka? ©Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press

    Na razie wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie podaje szczegółów dotyczących samej przebudowy, bo więcej jest w tej sprawie niewiadomych, niż konkretów. Samo projektowanie zmian zajmie aż trzy lata.

    We wrocławskim oddziale GDDKiA podpisana została umowa z firmą Halcrow Group Limited Elms House na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla przebudowy trasy DK8, co da możliwość nadania jej nazwy S8 i statusu drogi ekspresowej. Trasa S8 będzie mogła też biec równolegle do istniejącej "ósemki".

    Zadanie nazwano "Rozbudową drogi krajowej nr 8 na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko wraz z budową obwodnic miejscowości". Do zadań firmy Halcrow należy m.in. zaproponowanie nowego przebiegu trasy dla różnych wariantów. Analiza jest potrzebna, by opracować kilka scenariuszy. Można inwestować w przebudowę obecnej drogi, da się też zbudować nową trasę równolegle do obecnej. Ma zostać wybrany ten najkorzystniejszy wariant, optymalny finansowo i ze względu na użyteczność. Potem GDDKiA zadecyduje, na jaki zakres budowy postawi.

    Dodatkowo wybrana w postępowaniu firma, ma zdobyć potrzebne zgody do rozpoczęcia budowy. Ściślej rzecz biorąc, ma umożliwić GDDKiA bezproblemowe uzyskanie decyzji środowiskowej dla takiej przebudowy. Wtedy po otrzymaniu dokumentów będzie mogła rozpocząć się budowa. Ale na to jeszcze poczekamy, bo wybrana firma ma wykonać warte 11,5 miliona złotych brutto zadanie w terminie 37 miesięcy. Oznacza to, że szczegółową koncepcję poznamy nawet zimą 2020 roku. Prace budowlane pochłoną już nie miliony, a aż 1,6 miliarda złotych i zajmą co najmniej dwa lata.

    GDDKiA zakładają, że na odcinku z Wrocławia do Łagiewnik (miejscowość około 40 km od Wrocławia, ok. 30 km od Magnic) droga będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Z Łagiewnik do Ząbkowic Śląskich lub aż do Kłodzka będzie w tzw. układzie 2+1, czyli dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden pas w kierunku przeciwnym.

    – Między Wrocławiem a Łagiewnikami przejeżdża 30 tys. samochodów dziennie, z Łagiewnik do Kłodzka 9 tys. Nie ma uzasadnienia, by cały południowy odcinek drogi krajowej nr 8 był w standardzie drogi ekspresowej. Przebudowana droga krajowa nr 8 zapewni zupełnie nowy standard podróżowania na trasie z Wrocławia do Kłodzka – mówił dwa lata temu Robert Radoń, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (123)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    huj z kłodzkiem

    m (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    a huj z tym jebanym kłodzkiem !!! są o wiele wieksze miasta które potrzebują połączenia ekspresowego, a nie k**** jakaś 20 tyś. dziura

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hipokryzja

    Wacus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    A drogą do domu Brochy w Brzeszczach przejeżdża dziennie jeden samochód i zbudowali autostradę.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Idiotyzm

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Ta... bo nie biorą pod uwagę, że też wiele kierowców omija 8 aby nie stać w korkach...
    Często jadąc na Wrocław jadę przez Strzelin... a tylko z tego powodu aby się nie k....!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ściema

    Mieszkaniec kotliny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 3

    To wielka ściema że do Kłodzka czy Kudowy od Łagiewnik jedzie 9 tyś aut oznaczało by to że tylko co trzecie auto jedzie na Kłodzko a pozostałe skręcają na Dzierzoniów albo Strzelin a to bzdura...rozwiń całość

    To wielka ściema że do Kłodzka czy Kudowy od Łagiewnik jedzie 9 tyś aut oznaczało by to że tylko co trzecie auto jedzie na Kłodzko a pozostałe skręcają na Dzierzoniów albo Strzelin a to bzdura widzę codziennie co dzieje się na naszej 8-ce chyba że robili pomiary ruchu jak Czesi mieli zamknięty Nachod był fatalny objazd i dużo tirów jeździło na Jakuszyce. Tu musi być droga klasy s dwa pasy w każdą stronę.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    2 pasy to minimum!

    Majkel (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    9 tys do Kłodzka to kłamstwo, bo jadą tiry na Kudowę- Pragę i Boboszow- Wiedeń Bratysławę i Budapeszt


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bzdurki

    erty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Generatorem ruchu jest ruch podmiejski ludzi jeżdżących do pracy na zakupy czy w innych celach do Wrocławia. Ruch do przejścia w Boboszowie jest dziś znikomy. Kiedyś był większy jak w Kudowie stało...rozwiń całość

    Generatorem ruchu jest ruch podmiejski ludzi jeżdżących do pracy na zakupy czy w innych celach do Wrocławia. Ruch do przejścia w Boboszowie jest dziś znikomy. Kiedyś był większy jak w Kudowie stało się w kolejce. Ruch do Kudowy jest dość duży ale część samochodów z Kłodzka jedzie na Nysę.
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bella75

    GOD save it (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    NARESZCIE !!! Trzymam mocno kciuki aby jak najszybciej to się stało. Koszmar!!Dzisiaj wracałam z Bystrzycy do Wrocka ok 108 km ponad 1 g 40 min. To paranoja
    Średnia prędkość ok70 km/h


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Średnia 70 km/h

    piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Średnia 70 km/h czyli normalna jazda w okolicach 100 km/h . A więc wszystko w porządku. jazda zgodna z przepisami. To czego płaczesz ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dk8

    Przemek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    To nie droga na koniec swiata tylko kierunek na wieden i budapeszt i warto pamietac ze handel potrzebuje drog zeby funkcjonowal sprawnie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Klasa S?

    Robson (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    Klasa drogi gp.....czyli główna przyspieszone...ludzie sledźcie plany bo chcą budować jedynie obrodnice wiekszych miejscowosci....wioski zostaną w takim stanie jak są lub dorzuca jeszcze jeden pas...rozwiń całość

    Klasa drogi gp.....czyli główna przyspieszone...ludzie sledźcie plany bo chcą budować jedynie obrodnice wiekszych miejscowosci....wioski zostaną w takim stanie jak są lub dorzuca jeszcze jeden pas .....domki w pobliżu się rozpaczą. Pozdrawiam
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    K.

    K. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Wlasnie chodzi o to, ze te plany zostaly zmienione...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wrocław - Kudowa Słone

    Wiktor Gucz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

    Zapraszam Pana Dyrektora Radonia z krzesełkiem do Kudowy - Słone i niech policzy ile samochodów
    przejeżdża do Czech i z powrotem , a ponadto trzeba koniecznie zanotować z tablic rejestracyjnych z...rozwiń całość

    Zapraszam Pana Dyrektora Radonia z krzesełkiem do Kudowy - Słone i niech policzy ile samochodów
    przejeżdża do Czech i z powrotem , a ponadto trzeba koniecznie zanotować z tablic rejestracyjnych z jakich województw jadą te samochody . Poza tym droga nr 8 przebiega w Kudowie zdrój ulicą Główna na której wg pomiarów jest największe zanieczyszczenie powietrza m. in. przez TIR-y. Bzy to jest jeszcze ZDRÓJzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wrocław - Kudowa Słone

    sto (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Artykuł pojawił się ponad rok temu. Dyrektor GDDKiA Wrocław już się zmienił. Teraz (od kwietnia 2017) tą funkcję pełni pani Lidia Markowska.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I bardzo dobrze

    w korku (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    I batdzo dobrze, że dyrektor GDDKiA Wrocław już się zmienił bo z wypowiedzi tego poprzedniego wynika, że miał stare komunistyczne myślenie, tak jak jego komuszy poprzednicy, ktorzy z tą trasą przez...rozwiń całość

    I batdzo dobrze, że dyrektor GDDKiA Wrocław już się zmienił bo z wypowiedzi tego poprzedniego wynika, że miał stare komunistyczne myślenie, tak jak jego komuszy poprzednicy, ktorzy z tą trasą przez tyle lat nic nie zrobili.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    :) a jednak

    Ggg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16

    Oby stalo sie to rzeczywistoscia.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo