Nowy rozkład jazdy PKP. Pojedziemy dłużej do Poznania i Warszawy

Marcin KaźmierczakZaktualizowano 
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Fot. Tomasz Holod / Polskapresse
12 marca PKP wprowadzi korektę rozkładu jazdy. Zmienią się m.in. czasy przejazdów na liniach dalekobieżnych - dłużej pojedziemy do Warszawy, Poznania, Gdyni, Szczecina. Wydłuży się również przejazd do Wałbrzycha czy Jeleniej Góry.

Pierwsza w tym roku korekta rozkładu jazdy spowodowana jest dostosowaniem czasu przejazdów do postępujących remontów na kolei, które wiosną nabierają tempa.

Od 12 marca Wrocław z innymi miastami będą łączyły 73 pociągi dalekobieżne. Podróżni jadący z Wrocławia do Poznania będą mogli skorzystać średnio z jednego połączenia na godzinę (21 par pociągów). Do Warszawy, Katowic i Krakowa będzie jedno połączenie co dwie godziny. Pociągi do Łodzi i Gdyni będą odjeżdżały średnio co cztery godziny.

Nowy rozkład jazdy sprawi, że m.in. mieszkańcy Legnicy i Bolesławca stracą bezpośrednie połączenie z Warszawą. Powodem tej sytuacji jest skrócenie trasy pociągu EIC Łużyce jeżdżącego do tej pory w relacji Węgliniec - Warszawa Wschodnia. Od 12 marca będzie on kursował w relacji Wrocław - Warszawa Wschodnia. Powodem jest niska frekwencja na odcinku Wrocław - Węgliniec. Pociągi Intercity wrócą do Legnicy dopiero w czerwcu za sprawą pociągu IC Konopnicka, który będzie jeździł z Legnicy do Łodzi.

Z powodu remontów na liniach kolejowych, po 12 marca średnio o 10 minut dłużej potrwa podróż z Wrocławia do Warszawy. O tyle samo wydłuży się podróż do Poznania. Do Gdyni i Szczecina dojedziemy przeciętnie kwadrans później.

Z większymi utrudnieniami muszą liczyć się pasażerowie jadący z Wrocławia do Łodzi. Na odcinku Grabowno Wielkie - Ostrów Wlkp. 12 marca zostanie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi spółki Intercity pojadą z kolei trasą zmienioną przez Krotoszyn z pominięciem stacji Odolanów, Międzybórz Sycowski i Twardogóra Sycowska.

Zmianie ulegną również godziny odjazdów wszystkich pociągów lokalnych i regionalnych - zazwyczaj o kilka lub kilkanaście minut, co warto mieć na uwadze, wybierając się do pracy lub szkoły. Część pasażerów czekają jednak większe korekty.

Skróci się m.in. podróż do Wrocławia z Jelcza-Laskowic. Obecnie pociągi kursują przeciętnie 32 min. Po 12 marca podróż potrwa 24 min. Podrożeją za to bilety z 5 na 6 zł. Z powodu wzrastającego kursu euro, podrożeją również bilety na pociągi Wrocław - Drezno.

Dłużej o 10-15 min., z powodu remontu torów pomiędzy Wrocławiem Zachodnim a Smolcem, potrwa podróż z Wrocławia do Wałbrzycha, Szklarskiej Poręby i Jeleniej Góry.

W dalszym ciągu na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śl. będzie obowiązywała autobusowa komunikacja zastępcza. Przypomnijmy, że pierwotnie normalne kursowanie pociągów na tej linii miało zostać przywrócone wraz z korektą rozkładu jazdy. Do autobusu będą musieli przesiadać się także podróżni na trasie Legnica – Międzylesie. Utrudnienia pomiędzy stacjami Stanowice i Strzegom rozpoczną się 18 kwietnia i potrwają do 19 maja. Z kolei od 5 do 9 czerwca, a więc pod koniec obowiązywania zmienionego rozkładu jazdy, autobusowa komunikacja zastępcza zostanie wprowadzona na odcinku Nowa Ruda – Głuszyca na trasie Wałbrzych – Kudowa Zdrój.

Na trasie Kudowa Zdrój – Kłodzko – Wrocław zmianie ulegną kursy weekendowe. W soboty pociąg w kierunku Wrocławia będzie odjeżdżał o godz. 13.20, zaś w niedzielę o 14.54. W weekendy uruchomione zostaną także trzy pary pociągów kursujące pomiędzy Jelenią Górą a czeskim Trutnovem.

Zmieniony rozkład jazdy będzie obowiązywał do soboty, 11 czerwca.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 29

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
jan

Czy umiecie napisać normalnie dla osob starszych,lub tych ktuży nieumieja obsugiwac prowesionalnie komputera.Jesli napisze z szcze. do miedzy zdroi to cosie wyswietla .

#Dolnoślązak17

Jaka znowu mała frekwencja?! Wcześniej wszyscy lublili Łużyce a teraz? KOSZMAR!!!

d
df

Od kiedy sieroty mają rodzinę ?

O
OK

Ja mam odmienne zdanie. Preferuję przejazd w wagonach bezprzedziałowych. Jest więcej miejsca na nogi. W przedziale gdy ktokolwiek wychodzi to musi wszystkich "poruszyć", aby wyjść. Jednak rozumiem Pańską perspektywę dlatego, chyba najlepiej gdy pociągi będą miały i jedne i drugie wagony.
Pozdrawiam OK

E
E

Całkowicie się z tym zgadzam. Płacąc tak duże pieniądze za spędzenie kilku godzin w pociągu IC bądź EIC komfort podróży w wagonie jednoprzestrzennym to nie jest komfort a czasem i dyskomfort. Wagony przedziałów powinny dalej być w obiegu, to najlepsza forma podróży koleją.

p
pasażer

Nie wiem czemu na siłe intercity idzie w tym kierunku i modernizuje wagony usuwając przedziały. Podróż bez przedziału jest mniej komfortowa, wystarczy, że jedna osoba w przedziale zachowuje się głośno i jest głośno w całym wagonie. Poza tym nie można sterować oświetleniem czy temperaturą. Ostatnio byłem zmuszony skorzystać z tego wagonu, bo już nie było miejsca w przedziałowym i niestety różnica jest bardzo duża, przedział to klasa wyżej.

S
Szninkiel

@ Janusz (gość) 07.03.17, 08:17:27

To się źle orientujesz, bo chodziło o osiedlanie sierot z Aleppo, wraz z rodzinami. Bez wskazania ich liczby, wieku, żadnych danych, umożliwiających zidentyfikowanie konkretnych osób... W żadnym piśmie (a skany zamieszczane były nawet w wyborczej) nie było napisane "10 sierot". No ale jak się czyta tylko powierzchownie...

J
Janusz

Arabowie już są w Polsce i we Wrocławiu.
A z tego co się orientuje to chodziło o przyjęcie kilku sierot.
Także weź się lepiej za poważne sprawy.

s
szczecinianin

Aktualnie 70 minut. Kiedy ostatnio podróżowałem było to ok. 2 godzin. Szczecin - Warszawa TLK 81170. Kiedyś po prostu wyjeżdżał ze Szczecina godzinę później a teraz jest łączony z wagonami do Krakowa, które w Poznaniu na nic nie czekają i muszą być tam rano przed godzinami pracy. Mimo, że jest to pociąg nocny, można poczuć się jak bydło. Nie każdy śpi. Szczecin jest tak daleko od stolicy, że wydłużanie podróży staje się przesadne.

M
Marcin

pociąg który czeka 2 godziny na wagony z Wrocławia. Jakaś nazwa, numer, relacja ???

s
szczecinianin

Szczecin ma coraz gorsze połączenia z Wrocławiem, Warszawą i Bydgoszczą. Na trasie do Warszawy przystanek w Poznaniu zajmuje nieraz nawet dwie godziny, bo trzeba czekać na wagony z Wrocławia. Od dawna brak pociągów do Polic, Trzebieży i Pyrzyc. Pozytywna zmiana to przywrócenie bezpośredniego połączenia Szczecin - Szczecinek. Police, Trzebież i Pyrzyce nadal czekają!

S
SSJ2

To ty naucz się liczyć... Skoro pociągi mają jechać dodatkowo linią 132 do Oławy a nie bezpośrednio linią 277 to trzeba doliczyć 12 minut na jazdę na odcinku Święta Katarzyna- Oława. Potem 15 minut na zmianę czoła w Oławie następnie kolejne 12 minut na przejazd odcinkiem Oława -Wrocław Brochów + 15 minut na zmianę czoła na Brochowie no i wreszcie 20 minut na przejazd z Brochowa do Jelcza. Niestety łącznicy pomiędzy liniami 132, a 277 nie ma póki co od strony Świętej Katarzyny... ;)

S
SSJ

"Z powodu ponownego włączenia do ruchu drugiego toru na odcinku Święta Katarzyna - Oława, o jedną czwartą skróci się podróż do Wrocławia z Jelcza-Laskowic".
Zamknięcie torowe na odcinku Święta Katarzyna - Oława jest na linii kolejowej nr 132 czyli na magistrali E-30 która nie przebiega przez Jelcz Laskowice ale przez między innymi Oławę i Brzeg. Natomiast przez Jelcz Laskowice przebiega linia kolejowa nr 277, która przebiega również przez Siechnice, a nie przez Świętą Katarzynę więc jakim cudem pociąg z Wrocławia do Jelcza ma dojechać szybciej korzystając z odcinka Święta Katarzyna-Oława?

p
piłeś nie pisz

jak w temacie - naucz się liczyć

P
Podróżniczka

Ale prawda jest taka, że to niemiecki Deutsche Bahn jest tu najdroższy. Od ok. pół roku niemiecki Flixbus jeździ raz dziennie z Wrocławia do Drezna (i dalej, do Frankfurtu) i jest dużo tańszy od kolei. Ja już korzystałam nie raz. Pociągiem z Drezna jechałam tylko raz i nigdy więcej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3