Nowy peron na Dworcu Głównym prawie gotowy. Już tam byliśmy, wiemy kiedy otwarcie (ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Dworzec Główny: Ostatnie prace przed oddaniem nowego peronu nr 6 podróżnym JEW
To już ostatnie prace wykończeniowe przy nowym 6 peronie na wrocławskim Dworcu Głównym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ułatwi obsługę podróżnych na bardzo ruchliwej, największej dolnośląskiej stacji. Z nowego peronu skorzystają głównie pasażerowie pociągów obsługujących lokalne połączenia. Otwarcie zaplanowano na koniec stycznia. Nie ma jeszcze dokładnej daty dziennej, ale niewykluczone, że będzie to piątek - 31 stycznia. W ostatni piątek trwało tam montowanie szyb na konstrukcji zadaszenia nowej klatki schodowej. Do zamontowania pozostają jeszcze m.in. elektroniczne tablice informacyjne.

Kończy się montaż zadaszenia nad schodami prowadzącymi z przejścia do holu głównego. Metalowa konstrukcja jest oszklona. Wcześniej zostały zbudowane schody i wykonano przebicie do głównego tunelu. Ściany nowego odcinka są wyłożone ceramicznymi płytkami, podobnymi do zastosowanych w istniejących już przejściach na inne perony. W grudniu wykonawca dokonał odbioru technicznego windy, która znajduje się obok nowych schodów.

- Nawierzchnia peronu i dojścia są wyposażone w ścieżki naprowadzające. Wykonawca rozpoczyna montaż oświetlenia - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Dla pasażerów przewidziano informację głosową oraz wizualną. Będzie czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładami jazdy. Dostęp do peronu nr 6 będzie też zapewniony bezpośrednio od ul. Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworca autobusowego, będzie to dogodna trasa. Na peronie po obu stronach wejścia od ulicy Suchej staną dwie kilkunastometrowe wiaty oraz ławki - dodaje Mirosław Siemieniec.

Inwestycja miała być gotowa wcześniej, bo w połowie zeszłego roku, ale przy budowie nie obyło się bez kłopotów. Wykonawca musiał pokonać niespodziewane, liczne kolizje kabli. - Niektóre instalacje teletechniczne oraz wodne odkrywano dopiero podczas kolejnych etapów prac. Każda zmiana wymagała sporządzenia nowych projektów i dodatkowych prac, a czasem także korekty wcześniej przygotowanych elementów. Nie podejmowano ryzyka demontażu instalacji bez dokładnego określenia ich funkcji - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - Wykonane zostały dodatkowe roboty odwodnieniowe i budowlane, m.in. zabezpieczenie i przesunięcie kabla energetycznego. Konieczne było też wykonanie nowych kanałów kablowych, gdyż stare okazały się niedrożne - dodaje.

Nowy peron będzie dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, blisko ulicy, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych. Kwota przeznaczona na budowę to około 8 mln zł.

Uczniowie wracają do szkół w systemie hybrydowym

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
Folwark Marczów

Przyjmę gruz z rozbiórki LK 283.

Podsypka, perony, dworce, nastawnie, budki dróżnika, słupki hektometrowe. Korytka do pędni, przyczółki i filary mostu także. Gruz tunelowy 15% więcej płatny. Zapraszam!

G
Gość

I gdzie ten peron? nadal nie jest gotowy, a już 9 marca!

K
KODLKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI - BARDZO WAŻNA AKTUALIZACJA!!!

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Paweł Kukurowski alias "Leuthen"

Nieudany historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Wcześniej oczerniał tych historyków w internecie. Posuwa się nawet do podszywania pod różne znane osoby, np. byłego sołtysa Marczowa. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

Kamil Styrna

Krzysztof Czarnecki

Maciej Miłosz

Wiktor Lis

Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta

Grzegorz Jóźwicki

Rafał Skrzatek

Marek Świtalski

Jakub Adamczyk

Dariusz Wojciechowski

Tomasz Warszawski

Adam Mikołaj Maćkowiak

Bartosz Jewsiewicki

Damian Chrustowski

Maciej Gorzechowski

Robert Mitura

Jacek Kaźmierczak

Jacek Wielgus

Emil Sawicki

Tomek Janiszewski

Jarosław Lizak

Kamil Oroń

Andrzej Sosna

Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

J
Jacek Kaźmierczak

Wbijcie sobie do łba tępe gówniarze, że żadnej kolejki do Sobótki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Sobótką!

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

w
wsiocławiak wszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

K
Kamil Oroń

Pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne. A dworzec zostawić na targowisko z szabru i z marchewką dla wrocławskiej biedoty zza Buga.

p
pieszy z Pieszyc

Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!

Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje.

K
Kamil Sperma

Nikt nie będzie jeździł tymi pociągami do Sobótki. Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

Z
Zdzich z Sobótki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

P
Piotr Ruchalski

Lepiej wyremontować linię do Lwówka, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

A
Andrzej Sosna

Linia z Jeleniej Góry do Lwówka do niedawna była najwolniejszą linią kolejową z pociągami w całej Unii Europejskiej! Pociągi wlekły się tam 10 km/h. Co zrobiły Koleje Dolnośląskie z tym problemem? Całkowicie zlikwidowały pociągi zamiast wyremontować tory! Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej.

Cała Polska śmieje się z Dolnego Śląska.

10 milionów

27 000 strary każdego dnia stadion wrocławski to 10 milionów straty w 2019 roku

G
Gość
19 stycznia, 11:07, Jelenia King:

Tylko żeby trole wrocławskie nie ubrudziły knyszą i gównem tego nowego peronu,ale znając życie to po paru dniach będzie usyfiony... Trole wrocławskie to potrafią na[wulgaryzm] nawet w autobusach i tramwajach.Wrocław miasto z największą ilością idiotów i niedorozwojów...

19 stycznia, 11:13, Gość:

Oni to już mają od urodzenia.Pociągi przyjeżdżające do Legnicy z Wrocławia również są zasyfione knyszą i kałem.Całą noc trzeba je sprzątać po tych trolach wrocławskich.Czasami wprowadza się kom.zastępczą bo kilka składów trzeba odstawić na bocznicę na tydzień żeby je porządnie odkazić po tych trolach.

Latem w Jeleniej Górze wszystkie wycieczki przyjeżdżające do Jeleniej Góry z Wrocławia będą oprócz przewodnika mieć 24h na dobę firmę ochroniarską tak aby trole wrocławskie nie syfiły po mieście.Miasto już ma dość sprzątania po tych trolach.Nareszcie ktoś o tym pomyślał.Nie będą kałem rzucać gdzie popadnie,U siebie w Wrocławiu niech robia gdzie chcą w parkach,autobusach czy tramwajach.Dlatego cała Polska ma dosyć troli wrocławskich.

Dodaj ogłoszenie