Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy peron na Dworcu Głównym prawie gotowy. Już tam byliśmy, wiemy kiedy otwarcie (ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Dworzec Główny: Ostatnie prace przed oddaniem nowego peronu nr 6 podróżnym
Dworzec Główny: Ostatnie prace przed oddaniem nowego peronu nr 6 podróżnym JEW
To już ostatnie prace wykończeniowe przy nowym 6 peronie na wrocławskim Dworcu Głównym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ułatwi obsługę podróżnych na bardzo ruchliwej, największej dolnośląskiej stacji. Z nowego peronu skorzystają głównie pasażerowie pociągów obsługujących lokalne połączenia. Otwarcie zaplanowano na koniec stycznia. Nie ma jeszcze dokładnej daty dziennej, ale niewykluczone, że będzie to piątek - 31 stycznia. W ostatni piątek trwało tam montowanie szyb na konstrukcji zadaszenia nowej klatki schodowej. Do zamontowania pozostają jeszcze m.in. elektroniczne tablice informacyjne.

Kończy się montaż zadaszenia nad schodami prowadzącymi z przejścia do holu głównego. Metalowa konstrukcja jest oszklona. Wcześniej zostały zbudowane schody i wykonano przebicie do głównego tunelu. Ściany nowego odcinka są wyłożone ceramicznymi płytkami, podobnymi do zastosowanych w istniejących już przejściach na inne perony. W grudniu wykonawca dokonał odbioru technicznego windy, która znajduje się obok nowych schodów.

- Nawierzchnia peronu i dojścia są wyposażone w ścieżki naprowadzające. Wykonawca rozpoczyna montaż oświetlenia - informuje Mirosław Siemieniec z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Dla pasażerów przewidziano informację głosową oraz wizualną. Będzie czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładami jazdy. Dostęp do peronu nr 6 będzie też zapewniony bezpośrednio od ul. Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworca autobusowego, będzie to dogodna trasa. Na peronie po obu stronach wejścia od ulicy Suchej staną dwie kilkunastometrowe wiaty oraz ławki - dodaje Mirosław Siemieniec.

Inwestycja miała być gotowa wcześniej, bo w połowie zeszłego roku, ale przy budowie nie obyło się bez kłopotów. Wykonawca musiał pokonać niespodziewane, liczne kolizje kabli. - Niektóre instalacje teletechniczne oraz wodne odkrywano dopiero podczas kolejnych etapów prac. Każda zmiana wymagała sporządzenia nowych projektów i dodatkowych prac, a czasem także korekty wcześniej przygotowanych elementów. Nie podejmowano ryzyka demontażu instalacji bez dokładnego określenia ich funkcji - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. - Wykonane zostały dodatkowe roboty odwodnieniowe i budowlane, m.in. zabezpieczenie i przesunięcie kabla energetycznego. Konieczne było też wykonanie nowych kanałów kablowych, gdyż stare okazały się niedrożne - dodaje.

Nowy peron będzie dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, blisko ulicy, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych. Kwota przeznaczona na budowę to około 8 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska