Przed otwarciem nowego mostu Biuro Rozwoju Wrocławia przeprowadziło specjalistyczną prognozę ruchu. – Zbadano w jakich kierunkach nastąpi zwiększenie ruchu. Pozwoliło to na przeanalizowanie wprowadzenia takich zmian w organizacji ruchu, które pozwolą na zachowanie bezpieczeństwa kierowców i pieszych – wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej.
Nasz Czytelnik Paweł Kaczmarek niepokoił się, że z al.Piastów w Wiejską lub w lewo z w karmelkową na zielonym zdążą przejechać najwyżej dwa, trzy auta. Już wiadomo, że inżynierowie wzięli pod uwagę to skrzyżowanie.
Przedwczoraj uruchomiono tam wideodetektor, który na bieżąco bada ruch i w zależności od natężenia ruchu ma za zadanie wydłużyć zielone światło od strony alei Piastów. Zgodnie z zaprojektowanym programem czas zielonego światła może wydłużyć się niemal czterokrotnie w porównaniu do dotychczasowego programu. – Skrzyżowanie będzie oczywiście na bieżąco monitorowane i w sytuacji, gdy zajdzie taka potrzeba zostanie dokonana kolejna korekta – dodaje Elżbieta Maciąg.
Chcesz mieć wpływ na to, jak będzie nazywał się nowy most? Głosuj: Jak nazwać nowy most we Wrocławiu?
Co jeszcze zmieni się w okolicach nowego mostu?
- Wybudowano m.in. rondo przy ul. Orlej, które funkcjonuje już od początku września. Po zmianie oznakowania wszystkie ulice stały się podporządkowane względem ruchu na rondzie. Sama ul. Racławicka jako ślepa ulica osiedlowa miała mniejsze znaczenie komunikacyjne. Teraz jej rola się zmieni – Racławicka przy rondzie jest teraz tak samo ważna jak inne ulice.
- Wykonano również azyle dla pieszych przy ul. Orlej (min. przy przedszkolu).
- Trwa budowa sygnalizacji na skrzyżowaniu Skarbowców/Racławicka (przy wiadukcie).
- Zaplanowano zmianę pierwszeństwa przejazdu, które będzie przebiegało po osi ul. Racławickiej (wcześniej pierwszeństwo prowadziło z ulicy Racławickiej w lewo w ul. Skarbowców).
- Urząd miasta nie przewiduje zmian zasad parkowania na al. Piastów. W dalszym ciągu będą tam mogły na prawym pasie ruchu parkować samochody.
- Na alei Piastów pojawią się progi zwalniające. 625 osób zagłosowało za tym w tegorocznym WBO. Koszt to ok. 250 tys. zł.
- Ulicą Racławicką po remoncie pojadą autobusy. Na chwilę obecną mieszkańcy piszą w tej sprawie mejle do wydziału transportu i nie wiadomo, czy będzie to jedna czy dwie linie i jakie (nowe, czy może obecne ze zmienioną trasą). Trwają analizy. Nie ma jeszcze gotowej pętli na Racławickiej. Ta będzie oddana, podobnie jak cała inwestycja, do końca tego roku (choć prace są na tyle zaawansowane, że może to nastąpić wcześniej).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?