Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy most i droga, alternatywa dla Grabiszyńskiej i Karkonoskiej

Weronika Skupin
Ma powstać przedłużenie Racławickiej do al. Piastów wraz z mostem
Ma powstać przedłużenie Racławickiej do al. Piastów wraz z mostem materiały inwestora
Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na przedłużenie ul. Racławickiej i budowę mostu przez Ślęzę. Powstanie tym samym połączenie al. Piastów z ul. Racławicką, na co długo czekają m.in. mieszkańcy Oporowa.

Te ulice dziś biegną w jednej linii po obu stronach rzeki, wkrótce połączy je nowy fragment drogi i most. Zadanie budowy nowego fragmentu ul. Racławickiej wraz z mostem przez Ślęzę obejmuje także przeprojektowanie drogi i uzyskanie odpowiednich zgód na budowę.

Powstanie przedłużenie ul. Racławickiej z wlotami dróg bocznych, zaś ogrodzenie ogrodów działkowych zostanie przesunięte. Jednym z wlotów ma być m.in. skrzyżowanie z ul. Odkrywców.

Będą też nowe chodniki i ścieżka rowerowa, a także nowa zieleń, oświetlenie i przystanki.

Oferty w przetargu na tę inwestycję są przyjmowane do 18 listopada. Rozpoczęcie budowy planowane jest w pierwszym kwartale 2016 r. Ma ona potrwać około roku. Optymistyczny scenariusz zakłada, że jeszcze w 2016 r. pojedziemy nowym mostem i brakującym fragmentem Racławickiej.

Dodajmy, że niedawno zbudowano inny fragment Racławickiej i kolektor odwodnieniowy. W okolicy powstaje wiele nowych osiedli.

Nowy most ma duże znaczenie, bo będzie się nim można dostać w południowe rejony miasta. Dzięki niemu kierowcy będą mogli w godzinach szczytu ominąć korki na Karkonoskiej i Grabiszyńskiej.

Most ma obsługiwać jedynie ruch lokalny, dlatego będzie tam tylko po jednym pasie w każdym kierunku. Mieszkańcy nie życzyli sobie autostrady. Jak mówi Sebastian Lorenc, radny miejski, a zarazem szef rady osiedla Oporów, są obawy, że skieruje się tamtędy tranzyt.

Boją sie tranzytu

- Powstanie mostu będzie miało dla mieszkańców osiedla oczywiste korzyści, bo będzie dodatkowa nitka komunikacyjna. Ale zamierzamy doprowadzić do sytuacji, by tranzyt i korki nie były zbyt dokuczliwe - mówi Lorenc.

Jak to zrobić? Radny ma pewne pomysły.

- Na przykład ograniczenie prędkości. Należy ograniczyć tonaż dla samochodów powyżej 3,5 t z wyłączeniem np. śmieciarek. Można też powiesić tzw. szykany, czyli belki, pod którymi przejedzie śmieciarka czy autobus, ale tir już nie. Pod uwagę można brać instalację progów spowalniających. Być może uda się też sprawić, by wszystkie skrzyżowania w obrębie al. Piastów stały się równorzędne - wyjaśnia Sebastian Lorenc.

Radny dodaje, że wprowadzenie każdego z tych roz-wiązań wymaga, oczywiście, uprzedniej dyskusji i zgody mieszkańców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska