Nowy most i droga, alternatywa dla Grabiszyńskiej i Karkonoskiej

Weronika Skupin
Ma powstać przedłużenie Racławickiej do al. Piastów wraz z mostem
Ma powstać przedłużenie Racławickiej do al. Piastów wraz z mostem materiały inwestora
Spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na przedłużenie ul. Racławickiej i budowę mostu przez Ślęzę. Powstanie tym samym połączenie al. Piastów z ul. Racławicką, na co długo czekają m.in. mieszkańcy Oporowa.

Te ulice dziś biegną w jednej linii po obu stronach rzeki, wkrótce połączy je nowy fragment drogi i most. Zadanie budowy nowego fragmentu ul. Racławickiej wraz z mostem przez Ślęzę obejmuje także przeprojektowanie drogi i uzyskanie odpowiednich zgód na budowę.

Powstanie przedłużenie ul. Racławickiej z wlotami dróg bocznych, zaś ogrodzenie ogrodów działkowych zostanie przesunięte. Jednym z wlotów ma być m.in. skrzyżowanie z ul. Odkrywców.

Będą też nowe chodniki i ścieżka rowerowa, a także nowa zieleń, oświetlenie i przystanki.

Oferty w przetargu na tę inwestycję są przyjmowane do 18 listopada. Rozpoczęcie budowy planowane jest w pierwszym kwartale 2016 r. Ma ona potrwać około roku. Optymistyczny scenariusz zakłada, że jeszcze w 2016 r. pojedziemy nowym mostem i brakującym fragmentem Racławickiej.

Dodajmy, że niedawno zbudowano inny fragment Racławickiej i kolektor odwodnieniowy. W okolicy powstaje wiele nowych osiedli.

Nowy most ma duże znaczenie, bo będzie się nim można dostać w południowe rejony miasta. Dzięki niemu kierowcy będą mogli w godzinach szczytu ominąć korki na Karkonoskiej i Grabiszyńskiej.

Most ma obsługiwać jedynie ruch lokalny, dlatego będzie tam tylko po jednym pasie w każdym kierunku. Mieszkańcy nie życzyli sobie autostrady. Jak mówi Sebastian Lorenc, radny miejski, a zarazem szef rady osiedla Oporów, są obawy, że skieruje się tamtędy tranzyt.

Boją sie tranzytu

- Powstanie mostu będzie miało dla mieszkańców osiedla oczywiste korzyści, bo będzie dodatkowa nitka komunikacyjna. Ale zamierzamy doprowadzić do sytuacji, by tranzyt i korki nie były zbyt dokuczliwe - mówi Lorenc.

Jak to zrobić? Radny ma pewne pomysły.

- Na przykład ograniczenie prędkości. Należy ograniczyć tonaż dla samochodów powyżej 3,5 t z wyłączeniem np. śmieciarek. Można też powiesić tzw. szykany, czyli belki, pod którymi przejedzie śmieciarka czy autobus, ale tir już nie. Pod uwagę można brać instalację progów spowalniających. Być może uda się też sprawić, by wszystkie skrzyżowania w obrębie al. Piastów stały się równorzędne - wyjaśnia Sebastian Lorenc.

Radny dodaje, że wprowadzenie każdego z tych roz-wiązań wymaga, oczywiście, uprzedniej dyskusji i zgody mieszkańców.

Wideo

Komentarze 93

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Edek
Czy ktoś wie dlaczego te ćwooki z PKP cały czas nie otwierają obu pasów jezdni pod wiaduktem kolejowym na Grabiszyńskiej do Centrum ??? Chyba nie przez ten kawałek drutu , który leży przy chodniku ???? Ileż k...wa można ?!!!
f
fd
Jadąc do centrum korek zrobi się już na skrzyżowaniu z Orlą/Gajowicką. Będzie fantastycznie. Zakorkuje się tez Skarbowców w stronę do centrum. Kolejne korki-giganty: Gajowicka-Hallera i Orla-Powstańców. Cudnie. Ktoś naprawdę nie zauważył, że ruch się tam nie rozłoży bo nie ma jak. Wyjazd z centrum owszem, ale wjazd do centrum - masakra!
a
aa
Na Oporów można tylko dojechać teraz poprzez Krzycką i Grabiszyńską... jak zatłoczone są to ulice, to kady wie, kto jechał tam w godzinach 7-17. Swoją drogą bez przebudowy Gajowickiej do Hallera do Racławickiej, nie dużo to zmieni.
a
aRaff
Mieszkańcy Oporowa jak zwykle traktowani jak święte krowy...
t
tom
Wprowadźmy zatem podobne ograniczenia na ul. Wyścigowej czy Karkonoskiej.
W czym al. Piastów jest lepsza?
d
driver
Przecież można ustawić na wlotach odpowiednie znaki z wyłączeniem służb specjalnych (np. śmieciarki) i nie niszczyć nowej drogi progami i innymi udziwnieniami. Strata pieniędzy na tego typu 'błyskotki' radnych osiedlowych.
Z całym szacunkiem dla ludzi którzy tam mieszkają, ale jak oni nie chcą mieć tam szerszej drogi to za kilka lat będą narzekać że są tam korki. Natłok nowych inwestycji i nowych mieszkańców powoduje iż potrzebne są też szersze drogi. Nie chcą ruchliwej drogi? To ja się pytam dlaczego nie wyprowadzą się na obrzeża miasta bądź na wieś? Nawet w mieście muszą być przelotowe odcinki by ruch mógł płynniej odbywać się na głównych ulicach miasta.
R
Ralf
Tylko po wybudowaniu niech miasto nie zapomni potem całą ulicę zablokować jak stolarską czy lakierniczą .
Bo mieszkańcy chcą mieć spokój a nową drogę użytkować tylko jako wielki parking i tor na rolki .
patrz. Stolarska i Lakiernicza.
R
RAFF
SUPER wiadomość
Z
Zamiast
budować porządną dwupasmówkę gdy jest okazja i miejsce to sztucznie ograniczają przepustowość. Będą im stały auta w korku pod oknami i smrodziły zamiast szybko przelecieć każdy w swoją stronę dwupasmówką. debile, no debile.
a
adsf
"Jak to zrobić? Radny ma pewne pomysły. - Na przykład ograniczenie prędkości. Należy ograniczyć tonaż dla samochodów powyżej 3,5 t z wyłączeniem np. śmieciarek. Można też powiesić tzw. szykany, czyli belki, pod którymi przejedzie śmieciarka czy autobus, ale tir już nie. Pod uwagę można brać instalację progów spowalniających. Być może uda się też sprawić, by wszystkie skrzyżowania w obrębie al. Piastów stały się równorzędne - wyjaśnia Sebastian Lorenc."

To po co wywalać tyle pieniędzy na nową drogę i most, jak potem będzie się sztucznie utrudniać poruszanie po nich? Przecież to kompletnie bez sensu.
d
d112
Trzebnica - Siedlec Trzebnicki - Pasikurowice - Wrocław Pawłowice - Wrocław Zakrzów - Wrocław Psie Pole - Wrocław Sołtysowice - Wrocław Nadodrze - Wrocław Mikołajów - Wrocław Grabiszyn - Wrocław Głowny - Wrocław Brochów - Wrocław Tarnogaj - Wrocław Gaj/Buforowa - Wrocław Wojszyce - Wrocław Partenice - Wrocław Klecina -Bielany Wrocławskie - Domasław - Kobierzyce

Powstało by jedna z najważniejszych połączeń we Wrocławiu. Było by możliwe w 30 minut przejechać cały Wrocław w około 30 minut. Ani tramwaj ani autobus tym bardziej w korku nie miał by szans.
Wykorzystano by to że Wrocław posiada gęsta sieć połączeń kolejowych tym bardziej że południe miasta jest bardzo słabo skomunikowane od Krzyków.
Dziś tam jest pełno magazynów i połowa Wrocławia tam pracuje a transport to nędzny autobus 133 i nyski.

Ale łatwiej kolejne miliony wydawać na głupoty, ten most nie załatwi sprawy, to tylko prowizorka jak wszystko
...
realnie to tylko wyjazd z centrum ma sens, bo wjezdzac do mozna w jeden wielki zator
c
chcwd
polecam Bieszczady

p.s. weź nie pi3rd0l
J
Janusz
Pada bastion uprzywilejowanych obywateli. Blokowali skutecznie tą oczywistą miejską inwestycję przez dziesięciolecia. Na prawdę coś się w kraju zmienia!!!
G
Gruby Rycho
"Jak to zrobić? Radny ma pewne pomysły. - Na przykład ograniczenie prędkości. Należy ograniczyć tonaż dla samochodów powyżej 3,5 t z wyłączeniem np. śmieciarek. Można też powiesić tzw. szykany, czyli belki, pod którymi przejedzie śmieciarka czy autobus, ale tir już nie. Pod uwagę można brać instalację progów spowalniających. Być może uda się też sprawić, by wszystkie skrzyżowania w obrębie al. Piastów stały się równorzędne - wyjaśnia Sebastian Lorenc. "
A może jeszcze do tych chorych pomysłów dodać: w celu skutecznego spowolnienia ruchu zdjąć pokrywy studzienek kanalizacyjnych...?
Dodaj ogłoszenie