Nowy most Chrobrego. Będzie miejsce także na tramwaj

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Most Chrobrego
Most Chrobrego Google Maps
W tym roku będzie powstawał projekt nowej przeprawy obok mostów Chrobrego, prowadzących z Sępolna na ul. Swojczycką. Znany jest wykonawca tego zadania i została podpisana z nim umowa. Sweco Engineering w swoim projekcie ma uwzględnić możliwość położenia torowiska na nowym moście. Tak, by w przyszłości można było zadecydować o przedłużeniu linii tramwajowej z pętli Sępolno i mieć już gotową dokumentację.

Przetarg na projekt został ogłoszony w lutym. Właśnie została wybrana firma Sweco Engineering, która do drugiej połowy przyszłego roku ma przedstawić niezbędne dokumenty, by rozpisywać przetarg na budowę mostu.

Projektant ostatecznie zdecyduje, po której stronie obecnych mostów Chrobrego zostanie zbudowana nowa przeprawa. Biorąc pod uwagę położenie pętli tramwajowej Sępolno, będzie to zapewne po lewej stronie, jadąc z Sępolna na Swojczycką. Urzędnicy planują przedłużenie linii tramwajowej na Swojczyce, a także budowę pętli przy Mydlanej.

Nowy most nad kanałem powodziowym i żeglugowym Odry ma zostać zbudowany do 2022 roku. Potem zostaną wyremontowane istniejące mosty, a ruch w tym czasie będzie przerzucony na ten nowy.

Urzędnicy zaplanowali, by nowy most służył tramwajom i autobusom. Mają nadzieję, że uda się na niego pozyskać unijną dotację. Torowisko na przeprawie musi być zabudowane, by jeździły tam autobusy. Ale także dlatego, że pojadą tamtędy również samochody – na czas remontu starych mostów.

Zobacz najpewniejszą lokalizację nowego mostu (ostatecznie zadecyduje o niej projektant).

– Obecne mosty Chrobrego, zwane Swojczyckimi, mają ograniczenia ruchu ciężkiego i muszą być kompletnie przebudowane, praktycznie zostaną z nich przyczółki i filary. Trzeba je przebudować, ale i tak nie pomieszczą torowiska. Dlatego na pewno konieczne są dwa mosty obok siebie – wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w ratuszu. Planowanie torowiska w tym miejscu jest istotne, z punktu widzenia rozwoju linii tramwajowych w tym rejonie.

Jakie są warianty trasy tramwaju na Swojczyce? Czytaj więcej: Na Swojczycach powstają potężne osiedla. Jak tam dojechać?

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
Wielki plany. I niewiele się dzieje. Przygotowujcie się mieszkańcy Olimpii Port i Nowego Portu (klienci Archicomu oraz Inkomu) na coraz większe korki i kłopoty z włączeniem się do ruchu na Swojczyckiej...
r
rei
... Jakieś efekty prac?
S
Strachocin
Na Mydlana??? Jaki bezsens. Petla niech sie konczy przy torach na Swojcu. Przy Magellana. Zlodzieje z miasta niech inwestuja w infrastrukture.
i
inter
W tej wiadomości przekazywana jest informacja ze będzie miejsce na tramwajowa linie a nie ze taka linia bedzie. To bardzo istotne względem niby planów miasta dla kupujących mieszkania. Tu szybko nic nie powstanie :-) Tylko korki będą coraz większe...
...
przedszkolak?
M
MiloszK
To bedzie najdrozszy odcinek linii tramwajowej na świecie! Takie rzeczy tylko w Polsce, gratulacje dla pomyslodawcy! Pytam po co i co to da mieszkańcom, ze będą mieli bliżej o 500m do przystanku i będę szybciej o całe 5min?
q
qwef
???
g
gość
A to się pewnie Volvo zdziwi że będą mieli pętlę na swoim terenie wokół biurowca.
Kto robił tą mapkę? Dziecko?
M
Marcin
Co to jest sęs ?
S
Sstes
Jestem mieszkańcem Swojczyc i mam takie uwagi:
1. Nawet petla na Mydlanej nam pomoże. Już teraz wielu mieszkańców i pracowników Volvo chodzi na tramwaj na Sępolno. Każde przedłużenie zyska pasażerów.
2. Najlepiej pętlę byłoby usytuowac przy linii kolejowej z możliwością przesiadki z/na pociąg. Najwięcej ludzi podróżuje w relacji do pl. Grunwaldzkiego i usytowanie pętli da szansę mieszkańcom Strachocina, Wojnowa i dalej na sprawny bezkorkowy dojazd transportem szynowym (z przesiadką).
Proponuję pętlę przy ulicy Bazaltowej miedzy czynnym torem kolejowym a nieczynną bocznicą wraz z projektowanym juz tam przystankiem kolejowym.
3. Należy też pamiętać, że linia 115 zawsze będzie stała w korkach, dlatego potrzebne są alternatywy niezależne od transportu drogowego.
l
lepiej
przedłużyć linię tramwajową z Kowal bez potrzeby budowania dwóch mostów i remontu kolejnych dwóch. Bez sęsu.
b
bertsi
Jak łatwo sprawdzić na mapach Google od projektowanej pętli do nowych osiedli na Swojczycach oraz do Volvo jest daleko, a do osiedla Nowy Cmentarz bardzo daleko. Gdyby Volvo zbudowało bramę od strony Kwidzyńskiej, to do pętli tramwajowej na Kowalach jest niewiele dalej. Nowa pętla zapewni jedynie dobry dojazd do urzędu pocztowego na Mydlanej.
V
Volviak
Jak jest różnica poziomów między pętlą na Sępolnie, a starym mostem?, park pójdzie do wycinki?, nawet podlinkować nie potraficie do aktualnej mapy, na mapie brakuje biurowca, do kogo należy teren pod planowana pętlę?.
.
Czy wiadomo coś o planach zbudowania przejazdu pod mostem, takiego jak pod Jagiellońskimi? Niebezpieczne przejście dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej. Samochody jadą z trzech kierunków (Swojczycka, Mickiewicza, Monte Cassino), czasem po kilka minut czeka się na przejście.
S
Szninkiel
Już jej nie dokończą, bo pewnie próba taka skończyłaby się awanturą "wysoka 2". Chyba że ci mieszkańcy są jednak ogarnięci i nie będą pieniaczami.

Dla tych co nie wiedzą - obwodnica śródmiejska od strony Żmigrodzkiej / Marino kończy się w polu, a bardzo blisko jej planowanego przebiegu w stronę Kamieńskiego wybudowano nowe osiedle "apartamentów". W skrajnym przypadku droga mogłaby biec 20-30 metrów od balkonów...
Dodaj ogłoszenie