Nowy kierunek studiów na Uniwersytecie Wrocławskim: medyczna biotechnologia molekularna. Co można po tym robić?

Remigiusz Biały
Nowy kierunek studiów na Wydziale Biocenologii to studia badawcze, interdyscyplinarne, z dużą ilością praktyki. Magdalena Marcula / Uniwersytet Wrocławski
Uniwersytet Wrocławski stale poszerza swoją ofertę naukową i edukacyjną. Od nowego roku akademickiego rusza nowy kierunek studiów: medyczna biotechnologia molekularna. Kierunek jest innowacyjny i interdyscyplinarny. O szczegółach piszemy poniżej.

Spis treści

Czym jest medyczna biotechnologia molekularna?

Nowy kierunek studiów zostanie uruchomiony na Wydziale Biotechnologii na Uniwersytecie Wrocławskim.

- Medyczna biotechnologia molekularna to innowacyjny kierunek studiów. Program jest skonstruowany tak, by studenci jak najszybciej zyskali teoretyczną i praktyczną wiedzę z różnych obszarów biotechnologii medycznej niezbędną między innymi w leczeniu chorób genetycznych, metalogicznych i nowotworowych - mówi dr Natalia Porębska z Wydziału Biotechnologii.

Po ukończeniu tych studiów absolwenci będą mogli znaleźć pracę w firmach farmaceutycznych, a także w biotechnologicznych, które zajmują się pracami nad lekarstwami czy terapiami medycznymi. Kierunek powinien zainteresować osoby chcące związać swoje życie z medycyną i poznać ją od strony naukowej.

Jak będzie wyglądać nauka na nowym kierunku?

Wśród przedmiotów, których będą się uczyć studenci znajdą się między innymi: terapie genowe, immunoterapia, biologia nowotworów. Już od drugiego roku studiów studenci będą zaangażowani w indywidualne projekty badawcze w laboratorium uniwersyteckim. Takich badań do zrealizowania przez pięć lat nauki będą trzy. Edukacja zostanie zakończona obroną pracy magisterskiej na podstawie własnego badania naukowego z zakresu biotechnologii medycznej.

- Student może sam wybierać, co go interesuje, wybierać kolejne kroki i etapy, kolejne zagadnienia, które chciałby rzeczywiście zgłębiać. Na tych studiach nie będziemy zajmować się jedynie procesami odtwórczymi, ale będziemy starać się odkrywać nowe rzeczy, poznawać nowe problemy i starać się znaleźć dla nich rozwiązanie – mówi Aleksandra Gędaj, doktorantka na Wydziale Technologii.

Jak się dostać na medyczną biotechnologię molekularną?

Uczelnia planuje na nowy kierunek przyjąć 20 absolwentów szkół średnich. W rekrutacji będą brane pod uwagę wyniki matury z biologii, chemii, a także matematyki lub fizyki. Do tego jeszcze ważny będzie wynik egzaminu z języka angielskiego. Rekrutacja ruszy w czerwcu 2023 r.

Zobacz film o nowym kierunku na Uniwersytecie Wrocławskim

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!