Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy DS7. Już widzieliśmy jak wygląda ten luksusowy model

Stanisław Rochowicz
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią...
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią... DS
Od kilku dni można już składać zamówienia na nowego DS7. Motofakty mogły już obejrzeć jeszcze przedprodukcyjną wersję tego modelu. I jak na DSa przystało jest modnie, nowocześnie i elegancko. Jest też drogo, ale dżentelmeni o tym nie mówią...

Sam DS jest wydarzeniem. A pojawienie się nowego DSa, jest szczególnym wydarzeniem. Powstanie tej francuskiej marki na bazie legendarnego modelu DS z 1955 roku miało na celu - znane już z przeszłości wielu innych motoryzacyjnych producentów - wejście przez Citroena w klasę aut luksusowych.

I do pewnego stopnia to się udało, choć przed marką droga jeszcze daleka i wyboista.

Ale pojawienie się każdego nowego modelu w gamie wyznacza pewne kierunki, w których następne będą się skłaniać.

Nowy DS7. Cztery jednostki napędowe i pięć wersji wyposażenia

Tego można się było spodziewać. Nowy DS7 będzie dostępny tylko z jednym silnikiem wysokoprężnym BlueHDi o mocy 130 KM, który - podobnie jak i inne wersje silnikowe - będzie zestawiony z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Jednostka ta ma charkteryzować się zużyciem paliwa na poziomie 4 litry/100 km i emisją CO2 na poziomie 106 g/km. To będzie także najtańszy DS7, bowiem jego cena rozpoczyna się od 199 900 złotych.

W gamie nowego DS 7 oczywiście dominują jednostki napędowe korzystające z technologii hybrydowej plug-in E-Tense. Najsłabsza wersja ma moc 225 KM z napędem na jedną oś, a pośrednia 300 KM z napędem na cztery koła.

DS 7 E-Tense 300 KM 4×4 w trybie 100% elektrycznym rozwija prędkość maksymalną 135 km/h. Zgodnie z danymi homologacyjnymi zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 81 km w cyklu miejskim (WLTP) i do 63 km w cyklu mieszanym (WLTP) przy emisji zaledwie 27 g/km CO2 i homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,2 l/100 km. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy, a 1000-metrowy odcinek ze startu zatrzymanego pokonuje w 25,9 sekundy.

Natomiast w przypadku DS 7 E-Tense 225 KM, zasięg w trybie elektrycznym wynosi do 80 km w cyklu miejskim (WLTP EAER) oraz do 65 km w cyklu mieszanym (WLTP AER) przy emisji 28 g/km CO2 i homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,2 l/100 km.

Najmocniejszą wersją jest hybrydowy DS 7 E-Tense 360 KM 4×4, którego napęd składa się z silnika spalinowego 1,6 o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 110 i 113 KM, odpowiednio na przedniej i tylnej osi (napęd na cztery koła). Masa pojazdu została zredukowana do 1 885 kg, co pozwala na uzyskanie bardzo dobrego stosunku mocy do masy auta.

Silniki elektryczne zasilane z akumulatora o pojemności 14,2 kWh umożliwiają jazdę w trybie zeroemisyjnym, z napędem na tylną oś lub na cztery koła. Zapewniają zasięg do 62 km w trybie miejskim (WLTP) i 57 km w trybie mieszanym (WLTP). W trybie 100% elektrycznym samochód może rozwijać prędkość maksymalną 190 km/h. Zgodnie z danymi homologacyjnymi nowego DS 7 E-Tense 4×4 360, emisja CO2 wynosi 40 g/km, a zużycie paliwa 1,8 l/100 km.

Wyposażony w opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 245/35 R21, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy, a pokonanie 1000-metrowego odcinka ze startu zatrzymanego zajmuje 25,4 sekundy.

Nowy DS7. Seria limitowana DS 7 E-Tense 4x4 360 La Premiere

Najlepiej wyposażona wersja – nowy DS 7 E-TENSE 4x4 360 – będzie również dostępna w serii limitowanej La Premiere.
Za szczegóły projektu tej wyjątkowej wersji, będącej ucieleśnieniem ducha GT, odpowiada dział DS PERFORMANCE, który ma w swoim dorobku dwa tytuły mistrzowskie na torach Formuły E. Podwozie jest obniżone o 15 mm, rozstaw kół szerszy (+24 mm z przodu, +10 mm z tyłu), a tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm i czterotłoczkowe zaciski z logo DS Performance w kolorze czarnym.

Limitowana seria La Premiere oferowana jest w dwóch wersjach kolorystycznych wykończenia wnętrza – Basalt Black Opera lub Pearl Grey Opera. Wyjątkowy styl wnętrza ma podkreślać skóra Nappa, która poza tapicerką foteli z motywem bransolety od zegarka została również wykorzystana do wykończenia deski rozdzielczej, paneli drzwiowych i konsoli środkowej. Elementem wyróżniającym stylistykę nadwozia jest pakiet Black (fortepianowa czerń) z czarnymi elementami dekoracyjnymi obejmującymi obramowania okien, relingi dachowe, akcenty dekoracyjne na osłonie chłodnicy, DS WINGS, a także specjalne emblematy i dolną część przedniego zderzaka.

Wszystkie funkcje dostępne w nowym DS 7 są oferowane w standardzie, w tym zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, system półautonomicznej jazdy poziomu 2. DS DRIVE ASSIST, nowy system informacyjno-rozrywkowy DS IRIS SYSTEM, nowe reflektory DS PIXEL LED VISION 3.0, system audio FOCAL Electra, system DS NIGHT VISION zapewniający kierowcy optymalną widoczność w nocy, DS DRIVER ATTENTION MONITORING wykrywający spadek poziomu koncentracji kierowcy, system Active Safety Brake sterowany kamerą i radarem, przednie i tylne czujniki parkowania z kamerą 360°, podgrzewane i wentylowane przednie fotele z funkcją masażu, rozszerzona dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z panelem sterującym dla tylnych siedzeń i filtrem antyalergenowym, podgrzewana przednia szyba, otwierany dach panoramiczny, laminowane akustyczne szyby boczne, alarm z blokadą drzwi i elektrycznym zabezpieczeniem przed dziećmi.

Nowy DS 7 E-TENSE 4x4 360 La Premiere jest dostępny w cenie 344 000 złotych.
Najtańszy model DS 7 BlueHDi 130 Automatic w wersji Bastille kosztuje od 199 900 złotych. Wersja E-Tense 225 startuje od kwoty 243 tys. zł, a wersja E-Tense 300 4x4 od 263 tysięcy złotych.
Pierwsze egzemplarze samochodów mają trafić do klientów już pod koniec 2022 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy DS7. Już widzieliśmy jak wygląda ten luksusowy model - Motofakty

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska