Aktualnie nowe wagony włączane są do składów pociągów:
- IC Bolko relacji Szczecin – Lublin – Szczecin,
- IC Gryf relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
- IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
- IC Albatros relacji Gdańsk – Szczecin – Gdańsk,
- IC Żuławy relacji Szczecin – Olsztyn – Szczecin,
- IC Jeziorak relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn,
- IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/Gorzów Wlkp. – Warszawa,
- IC Mamry relacji Wrocław – Białystok – Wrocław,
- IC Sztygar relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
- IC Morcinek relacji Wrocław – Lublin – Wrocław,
- IC Jagiełło relacji Lublin – Kraków – Lublin,
- IC Hetman relacji Wrocław – Lublin/Hrubieszów – Wrocław,
- IC Korfanty relacji Wrocław – Katowice – Wrocław,
- IC Pomorzanin relacji Gdynia – Wrocław – Gdynia,
- IC Starzyński relacji Warszawa – Terespol – Warszawa.
Unowocześnione wagony to pojazdy przedziałowe klasy 2., wyposażone w wygodne fotele, z klimatyzacją, gniazdkami, elektronicznym systemem informacji pasażerskiej oraz z toaletami z zamkniętym obiegiem. Ponadto w wagonach zainstalowane zostały wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Komfort jazdy oraz ciszę wewnątrz wagonu zapewnia zabudowa nowoczesnych wózków.
Modernizacja wagonów była bardzo złożonym zadaniem – każdy zmodernizowany wagon składa się z 3 600 różnych elementów, w łącznej liczbie niemal 62 000, w tym ponad 20 000 elementów łącznych. W ramach projektu H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o., zaprojektowała i wyprodukowała 180 wózków nowego typu 25AN4 zwiększających prędkość pojazdów z 140 km/h do 160 km/h. Łącznie zużyto ponad 1 000 000 m okablowania różnego rodzaju.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?