Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe, żółte hulajnogi we Wrocławiu. Czym się różnią od zielonych?

Marcin Kruk
Hulajnogi nowego operatora już we Wrocławiu
Hulajnogi nowego operatora już we Wrocławiu fot. Tomasz Hołod
Czterysta nowych hulajnóg elektrycznych pojawiło się dziś na ulicach Wrocławia. Operator działa pod marką hive, ale stoją za nim potężne koncerny z ambitnymi planami.

11 kwietnia we Wrocławiu pojawił się nowy operator oferujący wynajem hulajnóg elektrycznych. Na ulicach miasta rozstawionych zostało 400 pojazdów. Podstawowym modelem we flocie jest Segway ES4, który może jechać z maksymalną prędkością 25 km/h. Nowa marka nazywa się hive, czyli „ul”.

Zasady korzystania z tych urządzeń są już znane wrocławianom: wypożyczyć e-hulajnogi można za pomocą darmowej aplikacji działającej na systemach Android i iOS. Następnie logowanie, podanie danych karty płatniczej i można odnaleźć dostępne e-hulajnogi. Odblokowanie następuje po zeskanowaniu kodu QR. Po skończonej jeździe należy nacisnąć przycisk „Zakończ przejazd”. Można też zaparkować pojazd na maksymalnie 30 minut – w tym czasie nikt inny nie będzie mógł go wypożyczyć.

Co zatem odróżnia nową propozycję od obecnego już na rynku Lime? Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy, oprócz koloru dwukołowców, jest to cena. Odblokowanie kosztuje 2,5 zł, a minuta jazdy 45 groszy, jest więc nieco taniej. Operator hive chce też w ciągu dnia zbierać z ulic niedbale porzucone pojazdy. Przypomnijmy, że porozrzucane na chodnikach hulajnogi, o które potykali się piesi, stały się niedawno powodem drobnego kryzysu wizerunkowego Lime.

– Zależy nam na bliskiej współpracy z miastem i lokalną społecznością. – mówi Artur Rusko city manager hive we Wrocławiu. – Dowodem na to są starania, jakie wkładamy w utrzymywanie porządku. Dlatego wysyłamy na ulice specjalne patrole, zwane hive Bees, których celem jest usuwanie nieprawidłowo pozostawionych hulajnóg tak, by nie stanowiły zagrożenia ani przeszkody dla użytkowników ścieżek rowerowych, przechodniów czy innych uczestników transportu drogowego.

Jak zapewniają przedstawiciele hive priorytetem dla nich jest promowanie bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy. Firma zaleca użytkownikom, aby zakładali kaski, pozostawiali hulajnogi w taki sposób, by nie stwarzały zagrożenia dla innych uczestników ruchu oraz dostosowali prędkość do warunków jazdy.

Wrocław to drugie polskie miasto, w którym hive jest obecny. Usługa od 14 marca działa w Warszawie. Oprócz tego e-hulajnogi hive można spotkać w Lizbonie, Atenach, Paryżu, Mediolanie, Hamburgu, Monachium. Do końca 2019 hive chce zaistnieć w kolejnych 20 miastach i stać się głównym europejskim dostawcą hulajnóg.

ZOBACZ TEŻ:

W poniedziałek, 8 kwietnia na autostradzie pod Kostomłotami zginął kierowca opla, po tym jak wjechała w niego ciężarówka. Kilka godzin wcześniej niemal w tym samym miejscu doszło do innego groźnego wypadku. Wiele odcinków A4 na Dolnym Śląsku cieszy się złą sławą. Najgorszy jest chyba jednak 40-kilometrowy odcinek od węzła Budziszów do węzła Bielany Wrocławskie, a zwłaszcza fragment Kostomłoty – Kąty Wrocławskie. Liczby są zatrważające. CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNYCH SLAJDACH

Autostrada pod Wrocławiem jak śmiertelna pułapka

Wrocław: Pod Koroną jeleń zrzucił motocyklistę na ziemię

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska