Nowe tramwaje i nowa zajezdnia we Wrocławiu

mk
Wrocław będzie potrzebował nowej zajezdni tramwajowej
Wrocław będzie potrzebował nowej zajezdni tramwajowej Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Prawie dziewięć godzin miesięcznie wrocławianie spędzają w korkach - wynika z najnowszego raportu BFF Investments Polska i spółki Devco. Zamiast tracić nerwy za kierownicą, lepiej wsiąść do tramwaju lub autobusu. Zaoszczędzimy pieniądze, nerwy i czyste powietrze.

Prawie dziewięć godzin miesięcznie wrocławianie spędzają w korkach - wynika z najnowszego raportu BFF Investments Polska i spółki Devco. Zamiast tracić nerwy za kierownicą, lepiej wsiąść do tramwaju lub autobusu. Zaoszczędzimy pieniądze, nerwy i czyste powietrze.

Właśnie zmianie przyzwyczajeń i sposobów dojazdu do pracy, czy szkoły służy trwający we Wrocławiu Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, który rozpoczął się dniami otwartymi MPK Wrocław, a zakończy go Dzień bez Samochodu, w którym tramwaje i autobusy będą bezpłatne.

- Korzystając z komunikacji miejskiej bardzo często omijamy korki. Ponad 90 procent torowisk jest wydzielone i nasze tramwaje suną po szynach omijając auta, natomiast nasze autobusy mają w wielu miejscach wydzielone bus-pasy, po których mogą poruszać się tylko one - mówi Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław.

Korzystanie z komunikacji miejskiej jest również tańsze, niż posiadanie samochodu. Roczny bilet kosztuje 800 złotych, a więc nieco ponad 2 złote za dzień. Oszczędzamy przy tym nie tylko pieniądze, ale i czas na szukanie miejsca parkingowego.

Po Wrocławiu jeździ obecnie 237 tramwajów i 318 autobusów MPK. Tabor spółki przechodzi gruntowną przebudowę. Do końca tego roku na wrocławskie tory wyjedzie 30 nowych częściowo niskopodłogowych tramwajów Moderusów Beta MF 24-AC. Kolejne dziesięć pojawi się w przyszłym roku.

- Nowe moderusy zastąpią częściowo stare i wysłużone konstale 105N. Dzięki tym zakupom w całym mieście przybędzie około tysiąca dziennie kursów taborem dostępnym dla osób o ograniczonej mobilności - zaznacza Jolanta Szczepańska.

Od marca po wrocławskich ulicach jeździ 60 nowych wydzierżawionych autobusów Mercedes. W przyszłym roku w zajezdni MPK pojawi się kolejne 50 nowych pojazdów. Tym razem MPK je jednak kupi, a nie wydzierżawi. Będą to niskopodłogowe i przegubowe autobusy. Pojazdy za 96 mln zł dostarczy firma MAN, której autobusy od wielu lat wożą wrocławian.

- Planujemy również skorzystać z prawa opcji zawartego w kontrakcie z producentem i pozyskać kolejnych 50 autobusów - tłumaczy Szczepańska.

MPK bierze także udział w rządowym programie organizowanym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Dzięki temu kupi co najmniej 7 autobusów elektrycznych. Możliwe, że w kolejnych latach kontrakt zostanie zwiększony do 43 pojazdów. MPK stara się również o dodatkowe unijne pieniądze na kolejnych 10 elektrycznych autobusów.

Nowe pojazdy, zwłaszcza tramwaje wymagają jednak nowej zajezdni. W dotychczasowych przy ul. Kamiennej, Powstańców Śląskich i Słowiańskiej po prostu by się nie pomieściły. Ta powstanie w najbliższych latach przy ul. Szczecińskiej w sąsiedztwie autostradowej obwodnicy Wrocławia.

Spółka Wrocławskie Inwestycje prowadzi obecnie konkurs na projekt zajezdni. Jego wyniki poznamy jesienią tego roku.

Partnerami cyklu są: Volvo i MPK Wrocław.



Wideo

Komentarze 135

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jk

za malo prowadzi tramwaje

w
wrocławianiN

a już pisano, że ma pomieścić połowę wrocławskiego taboru tramwajowego - to musi mieć dwa kierunki wyjazdu i wjazdu. Jeden w stronę Kosmonautów a drugi chyba w kierunku Nowego Dworu ( ale tam jeszcze nie ma torowisk). Myślę o sytuacji gdy na Kosmonautów czy Lotniczej jest wypadek lub awaria tuż po 5 rano a połowa taboru jest uwięziona w jednej zajezdni. Dawni mieszkańcy Wrocławia nie bez powodu rozrzucali zajezdnie w różnych miejscach miasta aby nie koncentrować za dużej ilości taboru w jednej czy dwóch zajezdniach.

p
pasażek kom miejskiej

to nie żart. Zajezdnia w Długołęce jako początek trasy tramwajowej północ-południe Długołęka-Kobierzyce.

p
pasażer

tanio nie znaczy dobrze.

e
emeryt

Mają za mało niskiej podłogi a tam gdzie ona jest nie ma miejsc siedzących dla ludzi starszych ( o ile pamiętam są tylko dwa).

t
tymon

Słuszne plany, popieram i trzymam kciuki.

Pozdrowienia dla setek tysięcy wrocławian codziennie podróżujących komunikacją miejską.

t
tymon

Wow, jeździsz samochodem, niesamowite. Chcesz jakieś oklaski czy co? Komunikacja zacznie jeździć lepiej jak już przestaniesz robić korki w mieście swoim sprowadzonym na lawecie z Niemiec rzęchem.

R
Rabin

Wczoraj. Jazda z Reymonta na Poświęcką ponad 1h. A tylko dlatego że na Bałtyckiej było takich dwóch co prawo jazdy w promocji w chipsach dostali.

r
rrr

A myślisz, że jazda autem przez cały Wrocław to cud, miód i orzeszki? I nic nigdy na trasie się nie dzieje? Haha, no to może być zdziwko :)

r
rrr

A myślisz, że jazda autem przez cały Wrocław to cud, miód i orzeszki? I nic nigdy na trasie się nie dzieje? Haha, no to może być zdziwko :)

J
JK

TESKNISZ TO WSIADAJ W FIRMA MICHALCZEWSKI LINIE 145 I 146 CODZIENNIE DO GAJ I TARNOGAJ I BISKUPIN- BARTOSZOWICE

J
JK

WBO GLOS PAMIETAJ DAJ MOZE COS ZMIENISZ?

J
JK

TAK TAK ALE AUTA JUŻ PO MAŚLICKIEJ TESTOWE ELEKTRYCZNE JEŻDŻĄ A TORY ZAROSŁY ZIELENIĄ I ZABUDOWANE DOMAMI I LASEM

J
JK

BO RYBACKA DROGI PANIE MIALA BYC PASEM TYLKO DLA TRAMWAJU NA POPOWICE I SZCZEPIN POCIĄGI JUŻ SĄ NA WIADUKCIE I KTO NIMI JEŻDZI

J
JK

WOZILLA-MOZILLA TYLKO MOZILLA CZEKAMY NA PANI ABY PODWOZILA DO PRACY NA BIELANY AUTOSTOPOWICZÓW I WROCŁAWIAN

Dodaj ogłoszenie