Nowe torowisko na placu Orląt. Przeniesiony przystanek (ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Wrocławskie Inwestycje
Udostępnij:
Z dnia na dzień widać postępy na budowie trasy tramwajowo-autobusowej na Nowy Dwór. Właśnie pojawiły się pierwsze rozjazdy tramwajowe na placu Orląt Lwowskich. Pasażerowie muszą się liczyć z niewielkimi zmianami obecnie kursujących linii.

Pierwsze rozjazdy są już na placu Orląt Lwowskich skąd torowisko tramwajowe będzie prowadziło aż do ulicy Rogowskiej. Wrocławskie Inwestycje informują także, że nowe szyny pojawiły się zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na Podwalu.

Co jeszcze dzieje się na budowie? Na kolejnym odcinku ulicy Nabycińskiej został ułożony asfalt. - Wykonawca przygotowuje się do prac na ul. Robotniczej naprzeciw hostelu i sceny na Świebodzkim (prawie vis a vis wejścia na targowisko) . W związku z tym przystanek autobusowy Dworzec Świebodzki (kierunek Nowy Dwór) został przeniesiony za ulicę Nabycińską (w stronę Nowego Dworu). Zatrzymują się tam obecnie autobusy linii 149 oraz nocne 206 i 249 - informują urzędnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
14 marca, 16:39, pi:

Co za osioł uparł się na to torowisko? Dziś tramwaje w porównaniu z elektrycznymi autobusami są kompletnym przeżytkiem. Niszczą skrzyżowania, w razie wypadku blokują cała komunikację, potrzebują szyn i prądu, przez co są sporo droższe w budowie. A do tego gdyby z nich zrezygnowano, nie byłyby potrzebne jakiekolwiek przeróbki na placu Orląt i korkowanie całego miasta.

Tak lobby motoryzacyjne pieprzyło 100 lat temu.

Z każdym dziesięcioleciem tramwaje coraz większe .

gro przewozów towarowych też wykonuje transport kolejowy bo to minimalizuje opory czyli koszty energii

Autobusy pełnia rolę jazdy w poprzek linii tramwajowych i metra i dowożenia do nich pasażerów na krótkich trasach.

W małych miasteczkach gdzie nie ma szczytu komunikacyjnego i korków autobusy mogą się sprawdzić

Raczej autobusy starają się upodobnić do tramwai i rezygnują z ciężkich silników spalinowych robiąc miejsce pod ciężkie akumulatory.

Dlatego recepta jest trakcja pełna dla trolejbusów albo szczątkową służącą do podładowywania małych akumulatorów podczas jazdy czy postojów na przystankach.Tylko jak zmniejszyć tarcie opon? Pewnie skopiują szyny i metalowe koła

E
Exa
14 marca, 16:39, pi:

Co za osioł uparł się na to torowisko? Dziś tramwaje w porównaniu z elektrycznymi autobusami są kompletnym przeżytkiem. Niszczą skrzyżowania, w razie wypadku blokują cała komunikację, potrzebują szyn i prądu, przez co są sporo droższe w budowie. A do tego gdyby z nich zrezygnowano, nie byłyby potrzebne jakiekolwiek przeróbki na placu Orląt i korkowanie całego miasta.

True

p
pi

Co za osioł uparł się na to torowisko? Dziś tramwaje w porównaniu z elektrycznymi autobusami są kompletnym przeżytkiem. Niszczą skrzyżowania, w razie wypadku blokują cała komunikację, potrzebują szyn i prądu, przez co są sporo droższe w budowie. A do tego gdyby z nich zrezygnowano, nie byłyby potrzebne jakiekolwiek przeróbki na placu Orląt i korkowanie całego miasta.

U
Uwazny

A czy miasto nie powinno wstrzymac miejskich inwestycji na 2 tygodnie? To chyba rozsadny pomysł w tej sytuacji.

G
Gość

Ale krzywo zespawane.

G
Gość
13 marca, 18:51, Gość:

cu[wulgaryzm], kolejne złomy bedą blokować ruch.

13 marca, 18:52, Gość:

to było słowo c u d o w n i e

Co w tym słowie jest wulgarnego?

UDO

G
Gość
13 marca, 18:51, Gość:

cu[wulgaryzm], kolejne złomy bedą blokować ruch.

to było słowo c u d o w n i e

Co w tym słowie jest wulgarnego?

G
Gość

cu[wulgaryzm], kolejne złomy bedą blokować ruch.

Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie