Nowe światła na Racławickiej źle działają. Będzie zmiana

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Udostępnij:
Po otwarciu nowego mostu na Ślęzie, łączącego al. Piastów z ul. Racławicką, uruchomiono tam nowe światła. Na skrzyżowaniu Racławickiej z ul. Skarbowców, sygnalizacja miała być "inteligentna" i dostosowywać się do ruchu. Główna ul. Racławicka prowadzi z okolic Borka na Oporów, ale z tego połączenia korzysta na razie niewielu kierowców. Wielu z nich skręca z Racławickiej w Skarbowców, a korek przez niesprawną sygnalizację na skręcie, ciągnie się od ul. Gajowickiej. Sprawę opisuje nasz Czytelnik, urzędnicy przyjrzeli się skrzyżowaniu.

– Wyczytałem na GazetaWroclawska.pl, że na ulicy Racławickiej w kierunku Oporowa i dalej, istnieje "inteligentna sygnalizacja". Nie wiem czy również inteligentna jest przy wiadukcie kolejowym nad ul. Racławicką na wysokości Skarbowców. Ma tam pierwszeństwo ulica Racławicka, ale 80 proc. pojazdów dąży w kierunku ulicy Skarbowców. Mieszkam obok i widzę tę inteligencję. Korek od wiaduktu, aż do ulicy Gajowickiej i na niej, korek na długim odcinku ulicy Skarbowców. Auta czekają na mające pierwszeństwo samochody jadące Racławicką. Jest ich kilka. Obserwowałem kilka razy sprawę z bliska. Pod wiaduktem i na Skarbowców czeka 8-15 aut, Racławicką jedzie wtedy 4-5, czasami nie ma żadnego – pisze nasz Czytelnik Teodor Konopka.

Prosi, by urzędnicy przyjrzeli się skrzyżowaniu. Jak wyjaśnia Elżbieta Maciąg z Wydziału Inżynierii Miejskiej, sygnalizacja na skrzyżowaniu Racławickiej i Skarbowców została uruchomiona po przerwie. Ma to związek z połączeniem alei Piastów i ulicy Racławickiej.

– Ważną przesłanką przy podejmowaniu tej decyzji były prognozy natężenia ruchu, które przewidywały wzrost liczby pojazdów nadjeżdżających od strony alei Piastów – tłumaczy Elżbieta Maciąg. Sygnalizacja została zamontowana i uruchomiona. Jest wzbogacona o czujniki które "obserwują" liczbę aut. Program sygnalizacji dostosowuje się do warunków na drodze.

– Od momentu uruchomienia świateł skrzyżowanie jest pod obserwacją. Faktycznie zapotrzebowanie na otwarcie światła zielonego na lewoskręcie z ulicy Skarbowców w ulicę Racławicką okazało się okresowo większe niż przewidziane w programie. Z tego względu została już wykonana korekta dla tej relacji i wydłużanie skrętu w lewo będzie możliwe nawet do 45 sekund – mówi nam Elżbieta Maciąg z WIM. "Do" 45 sekund, a nie "o" 45 sekund, bo czas trwania "zielonego" jest uzależniony od liczby aut w związku ze wspomnianymi czujnikami.

WIM zlecił Zarządowi Dróg i Utrzymania Miasta pilną zmianę długości cyklu świateł. – Niemniej skrzyżowanie nadal będzie pozostawało pod nadzorem. Każda tego typu zmiana, zwłaszcza przy tak dynamicznie zmieniających się warunkach ruchowych, wymaga obserwacji oraz badania w realnych warunkach – podsumowuje Elżbieta Maciąg.

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wrocławianka
To prawda, sama widzę rano jak ta nowa sygnalizacja wstrzymuje ruch z Gajowickiej. Jechałam autobusem w przeciwnym kierunku i nie mogłam uwierzyć że na tak długim odcinku wstrzymuje to ruch!...
Zły pomysł. Dobrze było jak było przedtem, po co to zmieniać??
g
gość
Polscy najlepsi na świecie informatycy zrobili ten system to co się dziwić.
a
amen
sprawa była zgłaszana przez wiele osób, które tkwią w korkach, zwłaszcza w godzinach popołudniowych, nieraz od ul. kruczej/ Gajowickiej do tych chorych świateł. w tym czasie od strony Oporowa sygnalizacja przepuszcza powietrze. W normalnym mieście, normalnym kraju ktoś po pierwsze:
- nie ustawiłby tak tych świateł
- jeśliby je tak ustawił, to szybko by to skorygował
- jeśliby nie skorygował, to szybko straciłby z tego powodu pracę
w tym zas,,,, mieście oczywiście na żadne z powyższych nie masz szans. Banda nieuków i buraków rządzi tym miastem dobrze się przy okazji bawiąc.
a
asd
Nie prawda, google maps uaktualniło mapy w dzień oddania mostu. Portal piszę o nim co 2 dni. Mam styczności z trzema firmami, każdy o nim wie...
Q
Qwerty
Co tydzień jakiś nowy news odnośnie skarbowców, a to narzekanie na to że będzie o jedną linie autobusową mniej a to narzekanie na sygnalizacje świetlną. Chciałbym, aby narzekanie z mojej ulicy także było co chwile na tym portalu. Czyżby ktoś z redakcji mieszka na tym osiedlu ?
Smród z kanalizacji, ogromny smog na innych ulicach (PM10 350 %, pPM2.5 300 %), można wymieniać i wymieniać, ale nie cały czas problemy jednej ulicy... skarbowców. Z tego co widzę to dzięki portalowi nie jeździ żaden autobus akutalnie po racławickiej (3-4 przystanki puste).
Tak naprawdę problem pewnie rozwiązałaby dobra komunikacja miejska, ja z chęcia bym się przesiadł na nią, ale nie... aktualnie 3 przesiadki aby dojechac do centrum albo pracy...
J
J23
Jeżdżę z Oporowa codziennie mostem i faktycznie ruch mały. Mnie pasuje:)
J
J23
Trzeba było zrobić rondo zamiast sygnalizacji i nie byłoby żadnych problemów. W dodatku nie zużywałoby prądu. Ze względu na ruch jaki tam panuje te światła to przerost formy nad treścią. Przy wyłączonych światłach nie ma żadnych korków.
M
Maryśka
No to co się dziwicie ?
s
sdc
!!!
C
Cezary
Pojazdy jadące ul. Skarbowców i chcące skręcić w prawo, pod wiadukt (jest ich zdecydowana większość) blokowane są przez te, które chcą skręcić w lewo (w kierunku Oporowa). Ponieważ nie ma wydzielonych pasów, nie da się zrobić wspólnej fazy sygnalizacyjnej dla głównego kierunku (Racławicka-lewo-Skarbowców i Skarbowców-prawo-Racławicka). I to jest główny problem. Dlaczego nikt z decydentów nie wspomina a tak prostej modyfikacji skrzyżowania - miejsce na dodatkowy pas jest, koszty budowy ok 50 m pasa się wydają się być wysokie?
M
Marian
Wystarczyło po zainstalowaniu świateł podjechać tam na 15 minut rano, żeby zobaczyć co się dzieje na ulicy Skarbowców, lub popytać kierowców autobusów MPK ile muszą tam stać w korkach, których do czasu zmian nikt tam nie widział . Ale urzędnikom musiało zająć to dobry miesiąc, plus interwencje mieszkańców w urzędzie. Naprawdę nie da się po prostu dobrze wykonać swojej pracy? Zapraszam do którejś z prywtnych firm, tam można się nauczyć efektywnej pracy. Wtedy nie będzie - "nie przewidzieliśmy, nie wiedzieliśmy, myśleliśmy że będzie inaczej" itp. itd.
J
Jacek Kolonko
Nic dziwnego, most jest jeszcze młody. Nie ma go na mapach więc programy do nawigacji przez niego nie prowadzą, a pewnie i wielu kierowców nie korzystających z nawigacji nie jest świadoma, że może tamtędy sobie skrócić drogę. To wymaga czasu.
J
Jan
No tak, super most zrobili. Miało być odciążenie ruchu wjazdowego z Grabiszyńskiej i okolic. Okazuje się, że większość kierowców to ci, którzy jadą starą trasą, skręcając za wiaduktem w lewo. Most stoi, ruch znikomy.
Dodaj ogłoszenie