Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe stacje rowerów miejskich. Kiedy powstaną?

Błażej Organisty
29.02.2016 wroclawwrm wroclawski rower miejski stacja pasaz grunwaldzki stacja roweru miejskiegofot. janusz wojtowicz / polska press grupagazeta wroclawska
29.02.2016 wroclawwrm wroclawski rower miejski stacja pasaz grunwaldzki stacja roweru miejskiegofot. janusz wojtowicz / polska press grupagazeta wroclawska Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa
Przez najbliższe półtora roku we Wrocławiu miało powstać 9 nowych stacji Wrocławskiego Roweru Miejskiego, w ramach realizacji trzech projektów WBO 2016. Stacji jednak nie będzie, bo miasto woli poczekać, aż wybierze nowego operatora systemu. Umowa z obecnym - firmą Nextbike - wygasa w przyszłym roku. Magistrat zapowiada konsultacje społeczne na temat lokalizacji nowych stacji. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać pomysły.

Do 76 stacji Wrocławskiego Roweru Miejskiego miało dołączyć kolejnych 9 w latach 2017-2018. Urząd miejski wstępnie planował uruchomić je w lipcu, ale stacje się nie pojawiły. Rowerzyści poczekają na nie przynajmniej do 2019 roku.

Nowe stacje to efekt Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2016. Mieszkańcy wybrali następujące lokalizacje: skrzyżowanie ulic Sołtysowickiej i Redyckiej, CH Korona oraz skrzyżowanie alei Kasprowicza i ulicy Berenta.

Miasto wstrzymało realizację tych projektów, ponieważ w przyszłym roku wygasa umowa z obecnym operatorem – firmą Nextbike – i nie opłacało się uruchamiać nowych stacji na półtora sezonu (we Wrocławiu sezon trwa od marca do końca listopada). Potrzebny będzie nowy operator, wybrany na drodze przetargu. Umowa ma obowiązywać od początku 2019 roku. To właśnie nowy operator uruchomi stacje, które początkowo miały powstać w lipcu. Jak zapewnia Bartłomiej Świerczewski z urzędu miejskiego – bez angażowania pieniędzy z Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

- Dodatkowo planujemy, aby ilość stacji i rowerów była większa niż obecnie – zapowiada Świerczewski, dyrektor biura ds. partycypacji społecznej. Mocną rozbudowę systemu Wrocławskiego Roweru Miejskiego po podpisaniu umowy z nowym operatorem deklaruje także Daniel Chojnacki, oficer rowerowy w urzędzie miejskim.

Chojnacki, uważa, że kolejne stacje powinny stanąć w dzielnicach, w których nie ma ani jednej, dalej od centrum Wrocławia. Dzięki temu system będzie spójny. Mieszkańcy Wrocławia będą mieli możliwość wskazania propozycji nowych lokalizacji w planowanych konsultacji społecznych. Bartłomiej Świerczewski mówi, że konsultacje powinny ruszyć jesienią, ale Chojnacki zaznacza, że nie ma jeszcze harmonogramu, więc z ogłaszaniem dokładnego terminu należy jeszcze poczekać.

Zatem do 2019 roku żadne nowe stacje prawdopodobnie nie powstaną. Odłożone w czasie musi być również uruchomienie pozostałych sześciu ze wspomnianych dziewięciu stacji. - Z tych samych powodów – wyjaśnia Chojnacki.

Pozostałe lokalizacje to: skrzyżowanie Tyrmanda i Mińskiej, skrzyżowanie Trawowej i Zagony, okolice parkingu firmy WABCO przy ul. Ostrowskiego 34 oraz trzy stacje na Ołtaszynie i Wojszycach (mieszkańcy tych osiedli zaproponowali cztery lokalizacje).

Realizacja trzech projektów budowy stacji rowerowych w ramach WBO 2016 w tym roku nie dojdzie do skutku, więc miasto – zgodnie z zasadami WBO – musi wykonać trzy inne projekty, które w danych rejonach dostały najwięcej głosów. Bartłomiej Świerczewski zapewnia, że do realizacji trafią następujące projekty: budowa boiska piłkarskiego na Jerzmanowie, remont strefy wejściowej do zabytkowego Fortu Piechoty nr 6 na Polanowicach, remont chodników przy ul. Pawiej i Klasztornej na Ołtaszynie i Wojszycach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska