Nowe przejścia przy moście Grunwaldzkim, na Legnickiej i gdzie jeszcze? (LISTA)

Weronika SkupinZaktualizowano 
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. To na Kazimierza Wielkiego (na zdjęciu) jest na razie tymczasowe
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. To na Kazimierza Wielkiego (na zdjęciu) jest na razie tymczasowe Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
W kilkunastu miejscach na głównych wrocławskich ulicach mogą wkrótce powstać nowe przejścia dla pieszych. Urzędnicy z ratusza zatwierdzili pomysły mieszkańców, by nowe przejścia powstały m.in. przy moście Grunwaldzkim, na Grabiszyńskiej, Legnickiej czy Nowym Świecie. Możliwe, że pojawią się też na rondzie Reagana.

Pomysły budowy nowych przejść zostały zgłoszone w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. Te, które doczekały się akceptacji ratusza muszą jeszcze zdobyć odpowiednio wiele głosów podczas jesiennego głosowania. Część pomysłów wrocławian na nowe przejścia urzędnicy jednak już odrzucili.

Tutaj przejścia dla pieszych mogą powstać:

  • most Grunwaldzki - przejście dla pieszych od strony urzędu wojewódzkiego;
  • ul. Legnicka – budowa przejścia dla pieszych z przejazdem rowerowym po zachodniej stronie skrzyżowania Legnickiej i Nabycińskiej;
  • ul. Grabiszyńska – udowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją przy kładce w rejonie skrzyżowania Grabiszyńskiej i Kolejowej;
  • ul. Grabiszyńska – wyznaczenie dodatkowego przejścia dla pieszych od peronu tramwajowo-autobusowego na chodnik w rejonie kościoła Św. Elżbiety;
  • ul. Nowy Świat – budowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego z sygnalizacją świetlną przy Arsenale;
  • ul. Strzegomska – przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Strzegomskiej, Gubińskiej i Estońskiej;
  • ul. Łódzka i Gliniana – przejścia dla pieszych koło przystanku wiedeńskiego;
  • aleja Piastów i ulica Racławicką: połączenie przez budowę kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Ślęzą oraz połączenie jej z istniejącymi chodnikami i drogami dla rowerów;
  • ul. Kwiatkowskiego przy skrzyżowaniu z Zabrodzką – wymalowanie przejścia i przejazdu dla rowerzystów z azylem;
  • ul. Krzycka – przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu z Letnią;
  • ul. Komandorska – wyznaczenie przejścia z azylem dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Pabianicką i Radosną;
  • ul. ks. Piotra Wawrzyniaka: wytyczenie przejścia dla pieszych na rogu Krzyckiej;
  • ul. Awicenny – przejście pomiędzy ul. Pińską, a Trawową;
  • rondo Reagana - pod warunkiem pozytywnej ekspertyzy specjalistów (miasto czeka na jej wydanie)

W tych miejscach przejścia dla pieszych na pewno nie powstaną

  • most Pomorski – przejazd rowerowy i przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Nowy Świat, Odrzańska, Grodzka z mostem Pomorskim. W 2016 roku rozpocznie się wieloletnia przebudowa mostów Pomorskich, dlatego budowa przejścia w tym momencie nie jest właściwa;
  • ul. Piotra Skargi – przejście naziemne dla pieszych między IX LO a biurowcem Skanskiej. Wybudowanie przejścia dla pieszych w proponowanej lokalizacji wymusiłoby znaczne skrócenie światła zielonego na kierunkach kolizyjnych;
  • pl. Dominikański i ul. bł Czesława (pomiędzy galerią a ul. Oławską) - brak miejsca na przejście
  • ul. Marcinkowskiego – przejście u zbiegu z ulicą Pasteura – w obrębie strefy ograniczonej prędkości nie wyznacza się przejść dla pieszych, ale można zastosować inne elementy uspokojenia ruchu;
  • ul. Pilczycka na wysokości Mącznej i Tkackiej – przejście na wysokości ul. Tkackiej byłoby trzecim przejściem na odcinku 180 m. Przejście na wysokości ul. Mącznej nie ma sensu przez brak zabudowy po wschodniej stronie ul. Pilczyckiej;
  • ul. Piękna – nie można wymalować przejścia, gdyż znajduje się ona w strefie uspokojonego ruchu;
  • ul. Inowrocławska – bezpieczne przejście dla pieszych do przedszkola nr 99 nie zostanie wymalowane z miejskich pieniędzy, gdyż droga dojazdowa to własność spółdzielni Cichy Kącik;
  • ul. Małopanewska – na wysokości wjazdu na teren ogródków działkowych nie będzie przejścia dla pieszych, gdyż na zjazdach nie można ich lokalizować;
  • ul. Powstańców Śląskich – przejścia dla pieszych na przystanku Wielka przy Sky Tower łączące przystanki – urzędnicy przekonują, że nie są możliwe, bo oznaczałyby likwidację podwójnych przystanków;
  • staw Królewiecki – budowa bezpiecznego przejścia dla pieszych przez tory kolejowe w okolicy stawu na pewno nie zostanie zrealizowana z miejskich pieniędzy, nie są to tereny gminy Wrocław.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Wideo

Materiał oryginalny: Nowe przejścia przy moście Grunwaldzkim, na Legnickiej i gdzie jeszcze? (LISTA) - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 123

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
g
gregor

do tego najlepiej wzdłuż, a nie w poprzek autostrady

zgłoś
l
lopa

Magistrackie geniusze, buraki korkują miasto. We wrocku nie ma miejsca dla takich wiejskich jełopów z 19 wieku

zgłoś
C
CC72100

Bo jakiemuś idiocie kojarzy się z kanałami. To wyłącznie ideologia, zero praktycznych argumentów. Jaką dopiero traumę musi przeżywać, jak jedzie metrem...

zgłoś
C
CC72100

W samochodach siedzą też ludzie, i to nie zawsze sami.

zgłoś
C
CC72100

jak stałaś. A o starość się nie boję, nie pasę d*** przed TV, mi przejścia nie przeszkadzają.

zgłoś
G
Gość

W Wiedniu autostrada A4 dochodzi do samego centrum. Oprócz tego w okolicach centrum mamy A22, A23.
Są to prawdziwe bezkolizyjne autostrady a nie jak nasze drogi z przejściami lub z skrzyżowaniami co 100 m. Dlatego Wiedeń jest jednym z lepszych miast do życia na świecie a my walczymy o najlepsze miejsce na świecie w korkach.
Takie są efekty jak daje się głos ignorantom komunikacyjnym którzy są lansowani przez kolegów z mediów na ekspertów.

zgłoś
W
Wrocławianka

Już wypadło z ogłoszonego przetargu na trasę rowerową na Legnickiej.
ZDiUM - proszę o informację publiczną: kiedy powstanie przejście naziemne w tym miejscu?

zgłoś
o
o

Widać, żeście młodzi i sprawni i podejść kawałek dalej, wspiąć czy zejść po schodach czy po zjeżdzie to żaden problem. A niepełnosprawnych do podziemi, nie? A samochody niech jeżdżą ile chcą po mieście. A może to auta skierować pod ziemię a pieszych na ziemię. A do głowy Ci nie przyszło, że to może pieszy i rowerzysta winien mieć pierwszeństwo, nie kierowca?

zgłoś
W
Wrocławianka

A ja mam wrażenie, że to ruch samochodowy jest bardziej uprzywilejowany od ruchu pieszych. Dlaczego to piesi mają czekać na światłach, chodzić przejściami podziemnymi a kierowcy mają jeździć zielonymi falami w pojedynkę w swych autach?
Ups, ja też jestem kierowcą. Nie przeszkadza mi czekać na światłach w ciepłym i wygodnym aucie. Ale kiedy mam pokonywać te cholerne przejścia podziemne mając kłopoty z chodzeniem to przeklinam ich projektantów. Oby musieli chodzić na starość swoimi przejściami

zgłoś
j
ja tu mieszkam od dawna

Problem pojawił się jak pojawiły się słoje i dotarły do władzy miejskiej w czystej i beznadziejnej postaci... .
Czy kto widział Dutkiewicza na rowerze!? Czy kto widział ślady po jego Nissanie!? To co ten pan proponuje!?
Facet się starzeje i używa porad TZW. młodych fachowców od wszelkiego czego-czyli niczego!
Tak mamy bordello bum,bum w mieście.

zgłoś
..

Kolejny dzieciak...
Odrób lekcje, a później poczytaj trochę, np. o komunizmie.

zgłoś
M
Maciej

Komunikacja Zbiorowa musi mieć priorytet, dwupasmówka tutaj jest niepotrzebna, bo za mostem i tak jest 1x1. A korki się zrobiły przez afrykarium.

zgłoś
J
J23

Mieszkańcy Wrocławia o czym wy ma życie sterta żelastwa i kupa cementu została zużyta na budowę stadionu Wrocław i bunkra na pl. Wolności - Narodowego Forum Muzyki resztki jakie pozostał mają już przeznaczenie na zabetonowanie stawów w okolicy Wrocławia .
Tak więc przestańcie marzyć, czekajcie cierpliwie na finał po wyborach parlamentarnych tam szukajcie realizacji Waszych chwilowych zachcianek !

zgłoś
M
Maciej

Panie obierżyświat. W Wiedniu nie ma takich szerokich jezdni prowadzących do centrum miasta. Są obwodnice, ale z dala od centrum i tak to powinno wyglądać. Poza tym w Wiedniu jest mniej samochodów niż we Wrocławiu.

zgłoś
M
Maciej

Święte słowa Panie Havranek.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3