Nowe przejścia na rondzie Reagana otwarto we wtorek przed południem

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Trzy przejścia naziemne na rondzie Reagana już działają Adriana Boruszewska
Działają już nowe pasy z sygnalizacją świetlną na rondzie Reagana. W nocy z poniedziałku na wtorek drogowcy malowali oznakowanie na jezdni, a dziś przed południem przeprowadzono odbiory techniczne. Okazało się, że nie ma zastrzeżeń do nowej organizacji ruchu i po godzinie 11 pierwsi piesi dostali się (legalnie) górą na rondo.

Trzy nowe przejścia naziemne prowadzą sprzed Pasażu Grunwaldzkiego do środkowej części ronda z przystankami autobusowymi i tramwajowymi, z ul. Curie-Skłodowskiej (i przystanku tramwaju linii nr 1) do środkowej części ronda oraz z wysepki między jezdniami placu Grunwaldzkiego (od strony istniejącego przejścia łączącego kampus Politechniki Wrocławskiej z tzw. Manhattanem).

Pozytywną opinią wrocławian cieszy się drugie przejście, czyli to z przystanku tramwaju linii 1 do środkowej części ronda. - Jestem fanką tego rozwiązania, gdyż można swobodnie z ronda przejść na "jedynkę", a dotychczas było to bardzo utrudnione - mówi nam Paula Matuszak, która codziennie dojeżdża do pracy przez most Zwierzyniecki.

Podobnego zdania jest również Martyna Dzienis, studentka architektury. - Przydatne jest przejście od przystanku z tramwajem linii 1. Jak ktoś się spóźni na "zerówkę", to może przejść przez przeszkód na "jedynkę" - wyjaśnia, ale dodaje, że jej zdaniem zupełnie niepotrzebne są dwa pozostałe przejścia. - To sprzed Pasażu Grunwaldzkiego jest zupełnie nietrafione, bo ludzie i tak przechodzą dołem na tramwaj. To z wysepki od strony kampusu politechniki także, bo znów trzeba stać na pasach, więc czas przejścia się zrównuje.Obawy co do przejść ma też Piotr Brzozowski. - Pomysł z przejściem z wysepki na rondo nie jest głupi, jednak dwa pozostałe mogą sprawiać problemy. Wszystko zależy od tego, jak zostanie ustawiona sygnalizacja świetlna. Obawiam się jednak, że przejście od strony Pasażu Grunwaldzkiego może się nie sprawdzić, w sytuacji gdy światła dla pieszych będą się świecić tylko kilka sekund. Może to powodować kolizje i wypadki, nie wspomnę już o korkach.

Urzędnicy zapewniają jednak, że naziemne przejścia dla pieszych stworzono tak, by nie kolidowały one z ruchem samochodowym. - Trzeba było zmienić cały program sygnalizacyjny, ale udało się to zrobić, tak aby nie powodować utrudnień w ruchu kołowym - wyjaśnia nam Tomasz Stefanicki, miejski oficer pieszy.

Pan Bogdan na rondzie Reagana jest praktycznie codziennie. - Widzę, jak ludzie przebiegają tuż przed samochodami, aby zdążyć na "jedynkę", więc rzeczywiście przejścia poprowadzone górą są dobrym rozwiązaniem. Będzie bezpieczniej.

Około 20 sekund, 40 sekund i prawie minutę - tak rozkłada się czas, który mają piesi na przemierzenie trzech naziemnych przejść. Najkrócej zielone świeci się na przejściu przy Pasażu Grunwaldzkim, najdłużej przy przystanku tramwaju linii 1. Niestety czas ten okazuje się dla niektórych i tak niewystarczający, gdyż w pierwszej godzinie po otwarciu pasów, piesi już przebiegali na czerwonym świetle. Najczęściej sytuacje takie miały miejsce właśnie przy Pasażu Grunwaldzkim.

Mniej entuzjazmu wykazują za to kierowcy. Rafał Zawisza z Radio Taxi Serc mówi, że pomysł z otwarciem przejść naziemnych jest dobry dla pieszych, ale nietrafiony ze względu na kierowców. - Rondo jest dla wszystkich, niestety kierowcy jak zwykle zostali na szarym końcu. Dodaje także, że nie wyobraża sobie sytuacji, która nastanie za miesiąc. - Nie wyobrażam sobie jak to będzie wyglądało, gdy wrócą studenci. Będzie jeden wielki korek.

Niestety jednego z przejść naziemnych nie udało się zrealizować - tego od strony ulicy Piastowskiej. Tomasz Stefanicki tłumaczy, że łączyłoby się to ze znacznymi utrudnieniami w ruchu kołowym, a tego chciano uniknąć.

Wyliczono, że przejścia naziemne znacznie skrócą czas dotarcia na przystanki. Zgodnie z badaniami będzie to średnio od 20 do 55 sekund, nawet uwzględniając konieczność oczekiwania na światłach.

W godzinach szczytu rondo Reagana przeżywa prawdziwe oblężenie. W ciągu tylko jednej szczytowej godziny przechodzi tamtędy lub wsiada do pojazdów MPK ponad 5000 osób.

Wideo

Komentarze 89

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zwykły

Na pierwszym zdjeciu już widać, że jakiś kierowca ostro hamował na tych pasach. Czyżby jakiemuś pieszemu za bardzo spieszyło siena tramwaj. Ciekawe za którym razem ktoś zginie ?

z
zwykłyRP

Urzędnicy zapewniają, że przejścia będa działać prawidłowo ... do pierszego wypadku, gdy ktos będzie leciał na niemal odjeżdżajacy tramwaj tuż przed samochodami. Ale jeśli tak ma być, to no cóż ... zgoda. Tylko po kiego diabła wyrzucono MILIONY złotych na budowę przejścia podziemnego.
Wszystkei analizy i nasze i zachodnie mówia jasno - przejścia przez jezdnie zawsze niosą ze sobą ryzyko wypadków właczajac w to te śmiertelne. Przejścia podziemne niosą ze sobą jedynie ryzyko ... spóźnienia sie na autobus lub tramwaj gdy komuś zawiedzie zegarek lub gdy ma kłopoty z punktualnością.
To co zrobiono na rondzie Reagan to cofnięcie się w rozwoju w imię spełnienia fanaberii niewielkiej grupy nawiedzonych osób, którym zawsze będzie coś przeszkadzać, i które nie potrafią myśleć w horyzontach dalszych niż swoje ego i swój interes.

r
rowerzysta

Wreszcie można sie szybko poruszać. Po to są drogi

j
ja

Słusznie zauważyłeś ze teraz jest cywilizowany świat i przeszkody dla pieszych zostały usunięte.
Dążymy do cywilizowanego świata więc przestań sie dziwić.

j
ja

A jesteś normalny?

j
ja

Tak umiejętności i mentalność naszych kierowców są już tak podłe, że otwarcie nowego przejścia kojarzy im się z możliwością zabijania. Ja nic nie wymyślam. Wystarczy poczytać ile tu wpisów psychopatów.
Auto u części osób powoduje podobne skutki jak narkotyki.

G
Gość

Rzeczywiście głupi ten Twój komentarz.
Jeździłem autem gdy musiałem na nie oszczędzać 20 lat.
Gdy na zachodzie nie wiedziano jak utylizować stare auta to za 400 euro upychano je do Polski.
Kupowali je biedacy bo przejazd 3 przystanków autem był tańszy od biletu MPK.Oczywiście parkowali na trawnikach aby oszczędzić na bilecie parkingowym. Wielu wlewało olej roślinny bo był o 50 gr tańszy niż olej napędowy.
2) ci co mają dużo czasu to jeżdżą rowerem i tu pełna zgoda. Codziennie oszczędzają około godziny potrzebnej na zapracowanie na koszty utrzymania auta. Ci kierowcy którzy kupili droższe auto albo mało zarabiają muszą pracować dłużej 3-5 godzin. 3) wyjść poza autem i rowerami jest wiele.Bogaci jeżdżą taxi a biedni chodzą piechotą. Biorąc średnią statystyczna tzn odrzucając słoiki i pracujących 100 m od domu to średnia podróż wynosi 2-3 km. Należy tak ustawiać preferencje aby ta grupa mieszkańców miała jak najkrótszą podróż (czasowo). Na tej odległości najlepszy jest rower a kto dba o zdrowie to robi spacerek 17-20 minut.Im mniej aut i świateł tym szybciej się idzie. Tu pieniądze nie mają znaczenia tylko zdrowie , spacer, odstresowanie sie, niezależność. Życie w zgodzie z naturą i w stylu do jakiego przystosowała nas ewolucja. Jeżdżenie w metalowych pudłach w upale i spalinach jest aberracją. Oczywiscie mowa o typowych dystansach ale kierowcy spoza Wro nie rozumieją, że opłacałoby się im przesiadać z auta na rogatkach.To trzeba wymusić. Auto to moda.Gdy sąsiedzi mają auta nie można nie mieć. Mało jest rodzin mających np,. w trzy wspólne auto. Tramwaj wspólny, ławka, chodnik ale auto? Przesiadka z auta na tramwaj w centrum? Ruszać się na rowerze gdy obok cygan jedzie autem?

s
sdc

ani lekarz - to po co chcesz wyrządzić szkodę innym? Taka żyłka biznesjerska?

j
ja

Chcesz zabić to jeździsz niespranym autem.
Zapomniałeś napisać że te wypadki to lądowanie na drzewie przy prędkości ponad 100 km/h.
Polska to kraj gzie pieszych zabija sie na przejściach a nie poza nimi

j
ja

Tak było bezpieczne bo ciebie tam z autem nie wpuszczali :)

j
ja

Po co tam jezdnia? Przecież można pojechać objazdem?

k
kierowca i rowerzysta

Między listopadem a kwietniem miasto tylko dla aut?
Czy żona nie błaga cie abyś zgłosił sie do psychiatry?

W
Wrocławiak

Jeden człowiek ma więcej praw do miasta niż 10 aut.
A że w autach też ludzie to ich wybór.Najdłuższe korki miały po 650 km długości.
Pewnie to piesi je robili.

k
kierowca

Współczuje ci, że prywatna firma i miasto działają na twoją szkodę abyś nie mógł zaparkować koło ZOO.
Ale współczucie nie zastąpi ci lekarza.

n
normalny kierowca

Życzę ci abyś wygrała wyścig i wylądowała w rowie lub na drzewie.
Już odliczam

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3