Nowe odcinkowe pomiary prędkości na Dolnym Śląsku. Gdzie dokładnie?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Autostrada A4 - to m.in. tutaj mają zostać zamontowane nowe urządzenia Unicam VELOCITY3
Autostrada A4 - to m.in. tutaj mają zostać zamontowane nowe urządzenia Unicam VELOCITY3 Janusz Wójtowicz / Polska Press
Udostępnij:
Dolny Śląsk otrzyma 3 nowe lokalizacje, na których będą odbywać się kontrole z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. Na liście znalazła się autostrada A4, droga wojewódzka i jedna z głównych dróg we Wrocławiu.

Dotychczas w województwie dolnośląskim znajdowały się 2 urządzenia służące kontroli odcinkowych pomiarów prędkości. Chodzi dokładnie o te zamontowane w Lubinie, na drodze wojewódzkiej nr 333 w ciągu ulic Zielonogórskiej i Marii Skłodowskiej-Curie.

Urządzenia UnicamVELOCITY3 w Lubinie
Urządzenia UnicamVELOCITY3 w Lubinie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Do wspomnianej lokalizacji na Dolnym Śląsku mają niebawem dołączyć:

  • odcinek autostrady A4 Kostomłoty-Kąty Wrocławskie;
  • al. Jana III Sobieskiego we Wrocławiu (DG 105392D);
  • odcinek DW403 Bierzów-Przylesie.
Planowane 39 nowych urządzeń Unicam VELOCITY3
Planowane 39 nowych urządzeń Unicam VELOCITY3 Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym

Jak informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, planowo w najbliższym czasie ma zostać podpisana umowa z wykonawcą wybranym w przetargu - firmą Sprint S.A., która będzie miała 70 tygodni na dostawę i montaż urządzeń Unicam VELOCITY3. Umożliwią one skuteczną kontrolę prędkości i możliwość rejestracji naruszeń na kilku pasach ruchu, niezależnie od tego po którym porusza się pojazd.

"Umożliwiają identyfikację pojazdu, rejestrują wizerunek sprawcy oraz szereg innych parametrów. Są dostosowane do pracy w trudnych warunkach pogodowych" - chwali rejestratory GITD.

W całym kraju 200 km dróg zostanie objętych kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości. Łącznie w Polsce 39 urządzeń będzie kontrolowało prędkość na różnych kategoriach dróg, w tym autostradach. Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami, a z ich wykorzystaniem kontrolowanych będzie ok. 400 km dróg.

ZOBACZ TAKŻE:

"Kluczową zaletą tego rozwiązania jest możliwość wpływania na zachowania kierujących na dłuższym odcinku drogi niż ma to miejsce w przypadku klasycznych fotoradarów. Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, liczba zdarzeń drogowych spada, a ruch się uspokaja" - informuje GITD.

Wartość przetargu dotyczącego 39 nowych lokalizacji to 42 mln zł. Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To rozwinięcie i kontynuacja projektu "Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" zrealizowanego w latach 2011-2015.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosjanie atakują swoich

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie