Nowe linie na Kozanów zawsze spóźnione. O co chodzi?

Przemysław Wronecki, NZaktualizowano 
Pasażerowie MPK narzekają, że linie tramwajowe na Kozanów i stadion są od momentu uruchomienia opóźnione nawet, gdy nie ma korków na ulicach. Gdzie tramwaje tracą cenne dla pasażerów minuty? Sprawdziliśmy to.

- To skandal, że tramwaj nie może przyjechać o czasie tylko zawsze jest opóźniony o kilka minut - opowiada Maria Gaszyńska, która codziennie do centrum jeździ z przystanku przy ul. Małopanewskiej.

Pracownicy miejskiego przewoźnika przekonują, że winne temu jest skrzyżowanie ul. Milenijnej i Popowickiej. - Na jednym cyklu świateł można tu stracić nawet trzy minuty. Z tą krzyżówka jest coś nie tak - przekonuje jeden z motorniczych 31 Plus. Sporo czasu traci się także na skrzyżowaniu Legnickiej, Lotniczej i Milenijnej. Tymczasem rozkłady jazdy nie przewidują takich niespodzianek.

Motorniczy dodaje, że później nie ma szansy, by nadrobić to opóźnienie. Wspomina, że na przykład w poniedziałek tramwaje na całej trasie miały nawet do 15 minut opóźnienia. Dziś sięgało ono już "tylko" 10 minut.

CZYTAJ TEŻ: PARALIŻ NA LEGNICKIEJ. CZY MOŻNA BYŁO TEGO UNIKNĄĆ?

Jak przekonują motorniczy, szybciej zmiany można się spodziewać, kiedy jadący z naprzeciwka tramwaj czeka już na zielone światło. Wtedy zdarza się tak, że tramwaj nie musi stawać, tylko płynnie przejeżdża przez skrzyżowanie. Ale przecież nie tak to miało wyglądać, żeby prowadzący wóz MPK mieli liczyć na łut szczęścia.

Informacje o kłopotach z tym skrzyżowaniem potwierdza rzeczniczka MPK. - Mieliśmy tu problem ze światłami. Swoje uwagi, już zgłosiliśmy Wrocławskim Inwestycjom - wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska z MPK.

Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji odpowiada, że sprawdzono ten problem i ustalono, że wszystko jest zrobione zgodnie z projektem. Skąd zatem ta strata czasu na skrzyżowaniu? Szempliński dodaje, że jeszcze będą obserwować to miejsce. Część pracowników MPK sugeruje, że warto by było już teraz zweryfikować czas jazdy podany na nowych rozkładach. Bo jeśli nie światła, to już tylko rozkłady mogą powodować opóźnienia.

Przypomnijmy, że na wspomnianym skrzyżowaniu Milenijnej z Popowicką ma w przyszłości ma działać system inteligentnego transportu (tzw. ITS). Jednak już dziś miejscy urzędnicy zaznaczają, że w przypadku tego skrzyżowania nie ma mowy o tym, żeby tramwaj otrzymywał automatyczne pierwszeństwo. A to dlatego, że wóz MPK nie może zablokować ruchu pojazdów na obwodnicy śródmiejskiej.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 51

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

m
muflon

Tak się kończą gienialne pomysły miłościwie nam panującego Prezydenta "Dudi" Dutkiewicza.
Albo pisząc inaczej....Chcieliśmy dobrze wyszło jak zawsze...Ot taka typowa niespójność w polityce miasta.
Jakie to polskie.
Nie bardzo rozumiem po co robić było obwodnicę śródmiejska (z założenia przyśpieszającą ruch - chociaż to też dyskusyjna sprawa) skoro teraz jest ona przecięta dodatkowo dwa razy...To nie logiczne (chyba urzędnicy planują w przyszłości zrobić estakadę nad Legnicką :) )

j
jonik

Sprawa ma sie tak....jak w każdej pracy są ludzie i ludziska...aby jeździć tym tramwajem lizaki czyli lizusy na kolanach błagały kierownika o jazdę na tych liniach oczywiście nie wszyscy!!!..siadł taki motorkowy za stery i co?..ma roztrój żołądka jak ma sie rozpędzić tym wozem szybciej jak 30 km|h za 8.000000 zł...pytam sie po co człeku chcesz jeździć czymś ,w czym jesteś spanikowany....nigdy nie zdazyło mi się aby nie jechał z godnie z rokładem jazy,czyba że na trasie coś wydarzyło...poprostu przychodzą do pracy aby odbębnić szychtę i baj do domu..a pasażerowie..no cóż..."są ludzie i ludziska",tak jak w każdej innej pracy niekażdy wie po co tam jest.Wesołych Świat Wielkanocnych.

B
Bobs

No dobrze, a co jest winne temu, że codziennie rano tramwaj 23 notorycznie się spóźnia (w stronę WPP)? A przecież nie jedzie przez skrzyżowanie Legnicka/Milenijna. Od m-cy spóźnienia sięgają 4-10 minut.

B
Bruse

Czy to jest możliwe że, w ciągu godziny 5 tramwajów nie przyjechało przez jedno źle działające skrzyżowanie?? To co będzie jak nie będzie działać więcej? Lepiej, co będzie jak coś się na legnickiej stanie? Trzeba będzie czekać do następnego dnia? Mozę taxi, które "nie mogą dojechać do klientów prze korki na legnickiej" czy może samochód pakować w te korki? Przez chwilę po wybudowaniu AOW, było lepiej, ale obecne pomysły pokazują że, korki we Wrocławiu to stały element, czy wręcz styl życia.

K
Kaszell

Pierwsza kwestia jest taka że nikt nie czepia się motorniczych. W tak zaplanowanych trasach nie mają oni nic do gadania. Natomiast jeżeli komunikacja miejska zaplanowała taki rozkład, który ma zapewnić swobodne i dobre przemieszczanie się użytkowników to powinno tak być. Zaznaczę że, kupując bilet, kupujemy usługę oraz w świetle prawa cywilnego, zgadzamy się na warunki wykonania tej usługi, jeżeli tramwaj nie przyjedzie jest to niewykonanie umowy. Może tak składać reklamacje. Dodatkowo brak przyjazdu tramwaj powoduje opóźnienia w dotarciu wielu ludzi do pracy, który pracodawca chce słyszeć że tramwaj nie przyjechał. Co do hołoty, wydaje mi się że dzięki tej hołocie masz pracę więc proponuję żebyś sam nie darł mordę, bo jak ludzie przestaną jeździć tramwajami, istnieje duża szansa że Ty również będziesz hołotą drącą mordę kiedy spóźnisz się np. na rozmowę rekrutacyjną szukając pracy. Ciekawe jakie dasz wytłumaczenie, że wspaniały motorniczy przez hołotę nie zdążył dojechać na czas:).

K
Kaszell

Poranek zaczął się wspaniale, dzisiaj (04.04.) kilka minut przed 7 poszedłem na przystanek "górnicza", z myślą wykorzystania obojętnie jakiego tramwaju celem dojazdu do pracy. Dlaczego obojętne? Przecież 80% ludzi i tak musi przejechać przez legnicka, no ale żaden równie wspaniały autobus ta trasą niestety nie jedzie. Co chwila na przystanku pojawiało się więcej ludzi. Tak więc w ten wspaniały poranek wraz z ogromna ilością potencjalnych pasażerów wspaniałego i szybkiego tramwaju, czekaliśmy ok 50 minut. Prawie godzinę czekania na jakikolwiek tramwaj!!! Miało jechać chyba 5 tramwajów, żaden się nie pojawił. Dodam że, w tym czasie przejechał tylko jeden autobus jadący do centrum (linia 103), a zgodnie z zapowiedzią UM, powinny jeździć co 15 minut w szczycie. Chyba że to nie był szczyt? Oczywiście ludzie wściekli, w tramwaju ścisk który praktycznie uniemożliwia oddychanie. Dodatkowo wspaniale działa system ITS, o którym wszyscy słyszeli a chyba nikt nie widział? Żadne światła nie zapalają się dla tramwaju wcześniej, działają zgodnie z cyklami dla samochodów (znam cykle, ponieważ jeżdżę też samochodem). Ciekawe co na to nasz magistrat, pewnie znowu przyczyną była "niedziałający system ITS na jednym skrzyżowaniu", duży ruch, chociaż dzisiaj to pewnie pogoda. Jeżeli tak ma działać komunikacja miejska we Wrocławiu nie widzę innej alternatywy jak przesiąść się w samochód, choć tutaj znowu korki:). Pozdrawiam dzisiaj wszystkich pasażerów czekających 50 minut na przystanku!

z
zaq

Często tramwaje z Leśnicy odjeżdżają z Metalowców 1-3 min przed czasem - oznacza to, że rozkład jest zbyt rozwlekły.
Bo jakoś tramwaje z Pilczyc odjeżdżają punktualnie.
Tylko 10 i 20 ma ciągle jakiś problem.

j
ja

Maja nas w glebokim powazaniu!!!! To miasto powinno sluzyc mieszkancom miasta, a nie odwrotnie!!!! MAGISTRAT nie liczy sie wcale z glosami swoich obywateli.Zwykli ludzie maja lepsze pomysly, ktore powinny byc brane pod uwage!!!!!!!!!

M
Motorniczy Baryła

Wpisać w rozkłady: "Tramwaj przyjedzie, kiedy przyjedzie i odjedzie, kiedy odjedzie". I hołota przestanie mordę drzeć, bo wszystko jest zgodne z rozkładem.

k
kamillo

Taki właśnie z tego plusa minus. A przecież miał być taki idealny. Według p. Czumy to nawet miał przelatywać nad innymi tramwajami stojącymi w korku, żeby zawsze być na plus...

x
xxx

Na opóźnienie tramwajów we Wrocławiu ma wpływ też sztorm na Bałtyku i susza na Saharze.

J
Jack

133 powinno jechać tamtędy BUSPASem (po torowisku) i stamtąd skręcać w AK a nie godzinę na światłach z samochodami...

P
Pablo

Piłeś coś?

p
poiu

Jak linie tramwajowe budują i ustalają rozkłady jazdy tramwajów ludzie, którzy tramwaj, to co najwyżej oglądają przez okno swojego samochodu.

F
Frank

Pytanie co ze skrzyżowaniem Armii Krajowej i Bardzkiej gdzie tramwaj plus ma priorytet, a tędy prowadzi obwodnica śródmiejska?? coś nie spójne te myślenie urzędników. Na jednym skrzyżowaniu inaczej i na drugim inaczej o co tu chodzi??. Wystarczy aby gazeta przyjechała na skrzyżowanie Bardzka-Armii Krajowej od godziny 7.30 do 18.00 i niech zobaczy jakie tu dzieją się sceny. Np. autobus linii 133 który jedzie w kierunku Auchan na tym skrzyżowaniu stoi na pasie do skrętu w lewo około 4-5 cykli świetlnych, a czasem i dłużej. Oczywiście rozkład jazdy tego nie uwzględnia i tylko na jednym skrzyżowaniu łapie opóźnienie 5-6 minut lub więcej i gdzie później może taki kierowca nadrobić zgubiony czas??

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3