Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe inwestycje i coraz większe korki na Grabiszyńskiej. Urząd szykuje nową organizację ruchu

Piotr Telichowski
Kłopoty na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z aleją Pracy
Kłopoty na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z aleją Pracy Piotr Telichowski/Jerzy Wójcik
Grabiszyńska to jedna z tych ulic wjazdowych do centrum, gdzie korki są coraz większe. Otwarto Centrum Historii Zajezdna, wkrótce otwarte będzie nowe centrum handlowe. Samochodów przybywa, a obecna organizacja ruchu w godzinach szczytowych zawodzi, korki ustawiają się od skrzyżowania z ul. Bzową aż do kluczowego skrzyżowania Grabiszyńskiej z Hallera i Klecińską. Urzędnicy mają pomysł jak rozwiązać ten problem. Powinien on zostać wprowadzony w życie do końca 2017 roku.

Wjazd do dawnej zajezdni, skrzyżowania z Aleją Pracy i wjazd do Lidla. To obecnie najbardziej kluczowe skrzyżowania na Grabiszyńskiej, które powodują, że codziennie stoimy tam w korku.

Niedawno pisaliśmy o zatorach powstających przed skrzyżowaniem ulic Grabiszyńskiej i Twardej (dojazd do Lidla). Akurat tu problemy znikną za kilka tygodni, gdy zakończy się inwestycja pieszo-rowerowa. Jednak fatalna sytuacja jest także na położonym 100 metrów dalej skrzyżowaniu z aleją Pracy. Co jest przyczyną?

Korki zaczęły powstawać po 16 września, kiedy otwarto Centrum Historii Zajezdnia. Odwiedzający nie mogąc (od strony centrum) skręcić do zajezdni, zaczęli wjeżdżać w Aleję Pracy i zawracać na rondzie. Ci którzy nie mieli cierpliwości do skomplikowanego objazdu zaczęli łamać przepisy i zawracać przez torowisko na środku jezdni. Goście centrum są tak liczni, że ich manewry połączone ze złą organizacją ruchu powodują powstawanie korków tuż przed skrzyżowaniem.

Nowy znak "porządkujący" ruch przy nowym muzeum

Wrocławskie kuriozum: Do muzeum nie skręcisz w lewo. Musisz ...

- Teraz to już w ogóle jest jeden wielki problem. Nie dość, że korki się tworzą przez budowę na skrzyżowaniu z wjazdem do Lidla to teraz ktokolwiek chce dojechać do zajezdni musi zawracać na rondzie na Alei Pracy - tłumaczy Włodzimierz Karlik, mieszkaniec pobliskich bloków - Więc korek jest jak kierowcy chcą skręcić w prawo, jest jak chcą skręcić w lewo i jest jak chcą wjechać z Alei Pracy w Grabiszyńską. Makabra - dodaje Karlik.

Ulicę Twardą (tuż przy Grabiszyńskiej) zwężono do kilku metrów. Trudno z niej wyjechać, jeszcze trudniej wjechać

Inwestycja zablokowała Grabiszyńską. Do kiedy potrwa? Nie wi...

Przy obecnej organizacji ruchu korki tylko wydłużą się, gdy zostanie ukończona budowa nowej galerii handlowej u zbiegu Grabiszyńskiej i Hallera. Zakończenie prac zaplanowane jest na drugi kwartał 2017 roku. Z rosnącego problemu zdają sobie sprawę władze spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec.

- W tej chwili masa ludzi skręca przez torowisko łamiąc przepisy, a ci którzy jeżdżą z prawem żeby dojechać do Centrum Historii Zajezdnia muszą zablokować ruch na lewym pasie ulicy Grabiszyńskiej - mówi Jerzy Kruk, prezes zarządu spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec - Wnioskowaliśmy już o utworzenie skrzyżowania z możliwością skrętu w lewo bezpośrednio do zajezdni. Pomogłoby również utworzenie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Alei Pracy i Grabiszyńskiej.- mówi Kruk.

Departament Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował już plan rozwiązania problemu. Z kolei Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta znalazł wykonawcę który to rozwiązanie wprowadzi w życie. - Zostanie przygotowana nowa sygnalizacja świetlna na wlocie Alei Pracy od strony ulicy Grabiszyńskiej, zostanie poszerzona jezdnia, a także powstanie nowe przejście dla pieszych - tłumaczy Elżbieta Maciąg z Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiej Wrocławia.

Kiedy powstanie nowa infrastruktura drogowa i kto ją zbuduje? Zajmie się tym deweloper, który odpowiada za przebudowę pobliskiej galerii handlowej, czyli firma Womak Omega. Kiedy kierowcy mogą się spodziewać zmian?

- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy ma być przygotowana przez dewelopera najdalej do końca grudnia przyszłego roku - tłumaczy Ewa Mazur, Rzecznik Prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska