Nowe inwestycje i coraz większe korki na Grabiszyńskiej. Urząd szykuje nową organizację ruchu

Piotr Telichowski
Kłopoty na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z aleją Pracy
Kłopoty na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z aleją Pracy Piotr Telichowski/Jerzy Wójcik
Udostępnij:
Grabiszyńska to jedna z tych ulic wjazdowych do centrum, gdzie korki są coraz większe. Otwarto Centrum Historii Zajezdna, wkrótce otwarte będzie nowe centrum handlowe. Samochodów przybywa, a obecna organizacja ruchu w godzinach szczytowych zawodzi, korki ustawiają się od skrzyżowania z ul. Bzową aż do kluczowego skrzyżowania Grabiszyńskiej z Hallera i Klecińską. Urzędnicy mają pomysł jak rozwiązać ten problem. Powinien on zostać wprowadzony w życie do końca 2017 roku.

Wjazd do dawnej zajezdni, skrzyżowania z Aleją Pracy i wjazd do Lidla. To obecnie najbardziej kluczowe skrzyżowania na Grabiszyńskiej, które powodują, że codziennie stoimy tam w korku.

Niedawno pisaliśmy o zatorach powstających przed skrzyżowaniem ulic Grabiszyńskiej i Twardej (dojazd do Lidla). Akurat tu problemy znikną za kilka tygodni, gdy zakończy się inwestycja pieszo-rowerowa. Jednak fatalna sytuacja jest także na położonym 100 metrów dalej skrzyżowaniu z aleją Pracy. Co jest przyczyną?

Korki zaczęły powstawać po 16 września, kiedy otwarto Centrum Historii Zajezdnia. Odwiedzający nie mogąc (od strony centrum) skręcić do zajezdni, zaczęli wjeżdżać w Aleję Pracy i zawracać na rondzie. Ci którzy nie mieli cierpliwości do skomplikowanego objazdu zaczęli łamać przepisy i zawracać przez torowisko na środku jezdni. Goście centrum są tak liczni, że ich manewry połączone ze złą organizacją ruchu powodują powstawanie korków tuż przed skrzyżowaniem.

Nowy znak "porządkujący" ruch przy nowym muzeum

Wrocławskie kuriozum: Do muzeum nie skręcisz w lewo. Musisz ...

- Teraz to już w ogóle jest jeden wielki problem. Nie dość, że korki się tworzą przez budowę na skrzyżowaniu z wjazdem do Lidla to teraz ktokolwiek chce dojechać do zajezdni musi zawracać na rondzie na Alei Pracy - tłumaczy Włodzimierz Karlik, mieszkaniec pobliskich bloków - Więc korek jest jak kierowcy chcą skręcić w prawo, jest jak chcą skręcić w lewo i jest jak chcą wjechać z Alei Pracy w Grabiszyńską. Makabra - dodaje Karlik.

Ulicę Twardą (tuż przy Grabiszyńskiej) zwężono do kilku metrów. Trudno z niej wyjechać, jeszcze trudniej wjechać

Inwestycja zablokowała Grabiszyńską. Do kiedy potrwa? Nie wi...

Przy obecnej organizacji ruchu korki tylko wydłużą się, gdy zostanie ukończona budowa nowej galerii handlowej u zbiegu Grabiszyńskiej i Hallera. Zakończenie prac zaplanowane jest na drugi kwartał 2017 roku. Z rosnącego problemu zdają sobie sprawę władze spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec.

- W tej chwili masa ludzi skręca przez torowisko łamiąc przepisy, a ci którzy jeżdżą z prawem żeby dojechać do Centrum Historii Zajezdnia muszą zablokować ruch na lewym pasie ulicy Grabiszyńskiej - mówi Jerzy Kruk, prezes zarządu spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec - Wnioskowaliśmy już o utworzenie skrzyżowania z możliwością skrętu w lewo bezpośrednio do zajezdni. Pomogłoby również utworzenie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Alei Pracy i Grabiszyńskiej.- mówi Kruk.

Departament Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował już plan rozwiązania problemu. Z kolei Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta znalazł wykonawcę który to rozwiązanie wprowadzi w życie. - Zostanie przygotowana nowa sygnalizacja świetlna na wlocie Alei Pracy od strony ulicy Grabiszyńskiej, zostanie poszerzona jezdnia, a także powstanie nowe przejście dla pieszych - tłumaczy Elżbieta Maciąg z Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiej Wrocławia.

Kiedy powstanie nowa infrastruktura drogowa i kto ją zbuduje? Zajmie się tym deweloper, który odpowiada za przebudowę pobliskiej galerii handlowej, czyli firma Womak Omega. Kiedy kierowcy mogą się spodziewać zmian?

- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy ma być przygotowana przez dewelopera najdalej do końca grudnia przyszłego roku - tłumaczy Ewa Mazur, Rzecznik Prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Wideo

Komentarze 80

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wściek
Kiedy do cholery SKANSKA skończy zabawę na Krzywoustego - już 2 lata się bawią, porobili kładki, płotki i dróżki w polach, a jezdni jeszcze ani widu ani słychu - jedna wielka czeluść tam zieje!!!! Który idiota zaakceptował taki harmonogram, że droga wjazdowa nie była priorytetem terminowym????? Łąkę wyremontowali a drogi jeszcze pewnie ze 2 lata nie zrobią!! W Japonii w 1 noc załatali gigantyczna wyrwę a, u nas 4LATA!!!!!!!!!!!!!!!!!
m
mietek
Słyszałeś kiedyś w swoim życiu takie trudne słowo jak "ironia"?
f
frustrat bez prawka
zostaw go heheheheh
a
albo jest idiotą !!!
Korki przez muzeum w Zajezdni !! już WAM w tym ratuszu do końca odwaliło ignoranci jedni. Komu chcecie wmówić te pierdoły !. To skrzyżowanie od ładnych kilku lat w godzinach szczytu jest zawalone po same jajca! Każdy kto mieszka w tym mieście choć kilka lat i porusza się w tamtym rejonie o tym fakcie dobrze wie.
v
vc
Jeżdżę tamtędy często i nie widziałem żeby się tłumy pchały do tego muzeum, zazwyczaj świeci ono pustkami.
c
cx
Znikną? raczej zrobią się jeszcze większe, tak jak na wspomnianej Traugutta.
t
to
...KOMORA GAZOWA - stojacy z tyłu wdycha pełne spaliny z samochodu poprzedajacego - mało tego - NIKT NIE ZDAJE SOBIE SPRAWY ZE ŚMIERTELNEGO ZAGROŻENIA ... !!!
d
dr Kaftan
jeżdżą tymi paroma autami jednocześnie i korkują... ?
Z
Zenek
miasto ma 6 mld długu po nietrafionych inwestycjach a więc teraz
pozostaje tylko farba i pędzel i oczekiwanie że wszystko jakoś się ułoży !
R
Rrr
Jak remontowano ul. Grabiszyńską to można było wydzielić torowisko i zostawić DWA PASY przez poszerzenie jezdni (jest miejsce). To może teraz jest czas rozliczyć odpowiedzialnych za stan obecny???
Kto pamięta, jak w trakcie remontu ul. Zwycięskiej Rzecznik miejski twierdził, że nie jest potrzebna szersza droga, bo z ich obliczeń wynikało, że wystarczy szerokość jaka była wcześniej? I jaki mamy stan po remoncie?
I tak jest wszędzie w tym pięknym mieście, co przebudowa - to stan zastany lub gorsze rozwiązania niż zostawili po sobie Niemcy. A winnych nie ma...
A
Andrzej
Nie są potrzebne żadne inwestycje. Wystarczy wypróbowane na Traugutta zamalowanie jednego pasa i korki znikną same.
x
x.
Muzeum jest problemem? Zamknąć muzeum! To będzie z korzyścią dla wszystkich. I tak wiemy, że zostało utworzone żeby kasę wyprowadzić, więc to dobry moment żeby to przerwać.
M
Marcin ww
Daj ty sobie spokój z ta propagandą. Wrocław to jedno wielkie komunikacyjne kartoflisko, i jedynym wyjściem na rozwiązanie tego problemu, to zmuszenie wszystkich DO CHODZENIA PIECHOTĄ... albo.. albo przemyślane i ZRÓWNOWAŻONE inwestycje w infrastrukturę. I tu jest problem, bo na kartoflisku przeciągi panują, i żadna kasa nie trafia tam gdzie powinna.
H
HoseArkadioMorelas
i tępić tych co mają po kilka samochodów!!!
H
HoseArkadioMorelas
Robili obwodnicę śródmiejską??? Zamiast puścić Klecińską nad skrzyżowaniem to opuścili ją za przejazdem. Za takie innowacje powinien ktoś pójść siedzieć. Okradł mnie z pieniędzy a problemu ZUPEŁNIE nie rozwiązał!
Dodaj ogłoszenie