Wjazd do dawnej zajezdni, skrzyżowania z Aleją Pracy i wjazd do Lidla. To obecnie najbardziej kluczowe skrzyżowania na Grabiszyńskiej, które powodują, że codziennie stoimy tam w korku.
Niedawno pisaliśmy o zatorach powstających przed skrzyżowaniem ulic Grabiszyńskiej i Twardej (dojazd do Lidla). Akurat tu problemy znikną za kilka tygodni, gdy zakończy się inwestycja pieszo-rowerowa. Jednak fatalna sytuacja jest także na położonym 100 metrów dalej skrzyżowaniu z aleją Pracy. Co jest przyczyną?
Korki zaczęły powstawać po 16 września, kiedy otwarto Centrum Historii Zajezdnia. Odwiedzający nie mogąc (od strony centrum) skręcić do zajezdni, zaczęli wjeżdżać w Aleję Pracy i zawracać na rondzie. Ci którzy nie mieli cierpliwości do skomplikowanego objazdu zaczęli łamać przepisy i zawracać przez torowisko na środku jezdni. Goście centrum są tak liczni, że ich manewry połączone ze złą organizacją ruchu powodują powstawanie korków tuż przed skrzyżowaniem.
- Teraz to już w ogóle jest jeden wielki problem. Nie dość, że korki się tworzą przez budowę na skrzyżowaniu z wjazdem do Lidla to teraz ktokolwiek chce dojechać do zajezdni musi zawracać na rondzie na Alei Pracy - tłumaczy Włodzimierz Karlik, mieszkaniec pobliskich bloków - Więc korek jest jak kierowcy chcą skręcić w prawo, jest jak chcą skręcić w lewo i jest jak chcą wjechać z Alei Pracy w Grabiszyńską. Makabra - dodaje Karlik.
Przy obecnej organizacji ruchu korki tylko wydłużą się, gdy zostanie ukończona budowa nowej galerii handlowej u zbiegu Grabiszyńskiej i Hallera. Zakończenie prac zaplanowane jest na drugi kwartał 2017 roku. Z rosnącego problemu zdają sobie sprawę władze spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec.
- W tej chwili masa ludzi skręca przez torowisko łamiąc przepisy, a ci którzy jeżdżą z prawem żeby dojechać do Centrum Historii Zajezdnia muszą zablokować ruch na lewym pasie ulicy Grabiszyńskiej - mówi Jerzy Kruk, prezes zarządu spółdzielni mieszkaniowej Metalowiec - Wnioskowaliśmy już o utworzenie skrzyżowania z możliwością skrętu w lewo bezpośrednio do zajezdni. Pomogłoby również utworzenie skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Alei Pracy i Grabiszyńskiej.- mówi Kruk.
Departament Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiego Wrocławia przygotował już plan rozwiązania problemu. Z kolei Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta znalazł wykonawcę który to rozwiązanie wprowadzi w życie. - Zostanie przygotowana nowa sygnalizacja świetlna na wlocie Alei Pracy od strony ulicy Grabiszyńskiej, zostanie poszerzona jezdnia, a także powstanie nowe przejście dla pieszych - tłumaczy Elżbieta Maciąg z Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miejskiej Wrocławia.
Kiedy powstanie nowa infrastruktura drogowa i kto ją zbuduje? Zajmie się tym deweloper, który odpowiada za przebudowę pobliskiej galerii handlowej, czyli firma Womak Omega. Kiedy kierowcy mogą się spodziewać zmian?
- Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z Aleją Pracy ma być przygotowana przez dewelopera najdalej do końca grudnia przyszłego roku - tłumaczy Ewa Mazur, Rzecznik Prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?