MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowe biletomaty blokują pasażerom karty płatnicze? Mennica wyjaśnia

BO
- Chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta" - pisze w liście nasz czytelnik. Co się stało? Wyjaśniamy.

Z listu czytelnika, który dotarł do nas w piątek, dowiadujemy się o kolejnej usterce nowego systemu dystrybucji biletów, który Mennica Polska dość nieporadnie uruchamia we Wrocławiu od początku marca. Piszemy "uruchamia", ponieważ system od początku nie działa w pełni poprawnie.

Przez cały ubiegły tydzień występowały liczne błędy: wyłączające się nowe kasowniki z funkcją sprzedaży biletów, niedziałające nowe Urbancard EP, zawieszające się biletomaty czy niedziałające terminale Mennicy w punktach handlujących biletami.

Tym razem nasz czytelnik, który zastrzegł sobie anonimowość, nie mógł kupić biletu przy pomocy karty płatniczej. Gdy próbował, kasownik odmówił posłuszeństwa. Oto cała treść jego listu:

"Jadąc dziś (16 marca - przyp. red.) tramwajem linii 15 i 32, chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta". Skontaktowałem się z MPK pod numerem 713217271, gdzie dowiedziałem się, że Mennica Polska wprowadziła aktualizację oprogramowania terminali w pojazdach i wystąpił błąd, który spowodował zablokowanie setek kart płatniczych.

W związku z tym, pasażerowie powinni zgłaszać się do Biura Obsługi Klienta przy ul. Grabiszyńskiej, aby ich karty zostały odblokowane. W ten sposób potwierdza się teza, że system we wrocławskim MPK nie jest dla ludzi, bo to ludzie są dla tego systemu i to oni mają się dostosować.

Osobiście nie mam czasu, nie mam ochoty i nawet chęci, aby udawać się do Biura Obsługi MPK, w celu "odzastrzeżenia" karty płatniczej, która działa normalnie we wszystkich innych punktach i bankomatach. Skoro Mennica wprowadziła błąd do oprogramowania, to na swój koszt (również liczony jako poświęcony czas) powinna go usunąć."

Tyle nasz czytelnik. Poprosiliśmy Mennicę o komentarz od tej sprawy.

Spółka wyjaśnia, że w nowych urządzeniach w pojazdach można aktualnie płacić wszystkimi bankowymi kartami zbliżeniowymi standardu EMV. W pierwszych kilku dniach działania nowego systemu Urbancard występował problem z niektórymi kartami Visa. W końcu ubiegłego tygodnia problem został rozwiązany.

Co ważne, problem ten nie leżał po stronie systemu Urbancard ale banków.

Odnosząc się do maila pasażera:

1. Nie jest prawdą, że jakakolwiek aktualizacja oprogramowania w kasownikach skutkowała błędem, który spowodował „zablokowanie setek kart płatniczych”. Taka informacja nie mogła zostać przekazana pasażerowi przez kogokolwiek z Mennicy Polskiej, bo jest to informacja całkowicie nieprawdziwa.
2. Komunikat „karta zastrzeżona” pojawia się na kasowniku wyłącznie w sytuacji, w której pasażer próbuje dokonać zapłaty kartą, która trafiła na tzw. „czarną listę”.
Karta może trafić na „czarną listę” tylko wtedy, gdy wcześniejsza transakcja zakupu biletów dokonana tą samą kartą nie została prawidłowo rozliczona – np. z powodu braku środków na koncie.
3. W takiej sytuacji pasażer jest zobowiązany udać się do Biura Obsługi Klienta, opłacić nierozliczoną transakcję i dopiero na tej podstawie jego karta zostanie wycofana z „czarnej listy” i nie będzie odrzucana przez kasowniki Mennicy Polskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska