Nowe biletomaty blokują pasażerom karty płatnicze? Mennica wyjaśnia

BO
- Chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta" - pisze w liście nasz czytelnik. Co się stało? Wyjaśniamy.

Z listu czytelnika, który dotarł do nas w piątek, dowiadujemy się o kolejnej usterce nowego systemu dystrybucji biletów, który Mennica Polska dość nieporadnie uruchamia we Wrocławiu od początku marca. Piszemy "uruchamia", ponieważ system od początku nie działa w pełni poprawnie.

Przez cały ubiegły tydzień występowały liczne błędy: wyłączające się nowe kasowniki z funkcją sprzedaży biletów, niedziałające nowe Urbancard EP, zawieszające się biletomaty czy niedziałające terminale Mennicy w punktach handlujących biletami.

Tym razem nasz czytelnik, który zastrzegł sobie anonimowość, nie mógł kupić biletu przy pomocy karty płatniczej. Gdy próbował, kasownik odmówił posłuszeństwa. Oto cała treść jego listu:

"Jadąc dziś (16 marca - przyp. red.) tramwajem linii 15 i 32, chcąc zakupić bilet w pojazdach, otrzymywałem komunikat: "Karta zastrzeżona. Proszę zgłosić się do Biura Obsługi Klienta". Skontaktowałem się z MPK pod numerem 713217271, gdzie dowiedziałem się, że Mennica Polska wprowadziła aktualizację oprogramowania terminali w pojazdach i wystąpił błąd, który spowodował zablokowanie setek kart płatniczych.

W związku z tym, pasażerowie powinni zgłaszać się do Biura Obsługi Klienta przy ul. Grabiszyńskiej, aby ich karty zostały odblokowane. W ten sposób potwierdza się teza, że system we wrocławskim MPK nie jest dla ludzi, bo to ludzie są dla tego systemu i to oni mają się dostosować.

Osobiście nie mam czasu, nie mam ochoty i nawet chęci, aby udawać się do Biura Obsługi MPK, w celu "odzastrzeżenia" karty płatniczej, która działa normalnie we wszystkich innych punktach i bankomatach. Skoro Mennica wprowadziła błąd do oprogramowania, to na swój koszt (również liczony jako poświęcony czas) powinna go usunąć."

Tyle nasz czytelnik. Poprosiliśmy Mennicę o komentarz od tej sprawy.

Spółka wyjaśnia, że w nowych urządzeniach w pojazdach można aktualnie płacić wszystkimi bankowymi kartami zbliżeniowymi standardu EMV. W pierwszych kilku dniach działania nowego systemu Urbancard występował problem z niektórymi kartami Visa. W końcu ubiegłego tygodnia problem został rozwiązany.

Co ważne, problem ten nie leżał po stronie systemu Urbancard ale banków.

Odnosząc się do maila pasażera:

1. Nie jest prawdą, że jakakolwiek aktualizacja oprogramowania w kasownikach skutkowała błędem, który spowodował „zablokowanie setek kart płatniczych”. Taka informacja nie mogła zostać przekazana pasażerowi przez kogokolwiek z Mennicy Polskiej, bo jest to informacja całkowicie nieprawdziwa.
2. Komunikat „karta zastrzeżona” pojawia się na kasowniku wyłącznie w sytuacji, w której pasażer próbuje dokonać zapłaty kartą, która trafiła na tzw. „czarną listę”.
Karta może trafić na „czarną listę” tylko wtedy, gdy wcześniejsza transakcja zakupu biletów dokonana tą samą kartą nie została prawidłowo rozliczona – np. z powodu braku środków na koncie.
3. W takiej sytuacji pasażer jest zobowiązany udać się do Biura Obsługi Klienta, opłacić nierozliczoną transakcję i dopiero na tej podstawie jego karta zostanie wycofana z „czarnej listy” i nie będzie odrzucana przez kasowniki Mennicy Polskiej.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze 351

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dziś jest 18 luty. Dokonałam jednej płatności za bilet A kolejna już nie przeszła i pojawił mi się komentarz karta zastrzeżone. Zaznaczam że na moim koncie są dostępne środki i to że nie mogę uiścić opłaty za bilet nie jest moja wina. Jak również nie jest prawdą że system został na prawiony skoro ja dziś natrafiłam na taki problem. Co z tym że to ja bez winy jestem zobowiazana do odblokowania swoją kartę? I jak mam kupic bilet?

G
Gość
21 stycznia 2019, 23:45, Justynka:

Ja dziś miałam taką sytuację: wchodzę do tramwaju, chce kupić bilet, ale karta zablokowana - wiec siadam i jadę bez biletu... bo przecież nie będę wyskakiwać z biegnącego tramwaju. A Tu Kanary - i co w takim wypadku - dostałam mandat za brak biletu, 153,50 zł. Po czyjej stronie leży wina? i czy mam odwoływać się do MPK?

Miałam dziś identyczną sytuację.

G
Gość

A co w przypadku kiedy kontroler czyha z tyłu i wystawia mandat??

B
B.

To dziwne, ja też otrzymałam taki komunikat usiłując zapłacić kartą za przejazd, z tą różnicą, że pieniądze zostały ściągnięte z mojej karty i to podwójnie! A wyświetlił mi się komunikat, że przejazd jest nieopłacony...

G
Gość

Syn jeszcze nigdy nie kupował swoją karta biletu w MPK i dzisiaj też dostał taki komunikat. Więc za jakie nierozliczone płatności ma się rozliczyć. I jak nowa karta może trafić na czarna listę. Chyba was ponosi bo ludzie nie mają czasu latać po punktach obsługi klienta urbancard

E
E.C.

Mamy już 2020r. i problem występuje dalej - środki na koncie i karta zastrzeżna! Zabierze się ktoś wreszcie za rozwiązanie problemu???

Przestańcie ludziom opowiadać bajki

E
E,K

Dość tj.29.11.19.mnie dopadła ta przyjemność.Dowiedzialam się,że moja karta jest zablokowana,

C
Chce a nie mogey

A ja jeżdżę już rok w ten sposób. Oczywiście jak mam możliwość to kupuje bilet papierowy. Ale jak się spieszę i wsiadam adhoc to mam wywalone na to.

G
Gość
Ja miałem kilka razy w tym roku a ostatnio nie dalej jak wczoraj to jest 29 sierpnia 2019r. Specjalnie zacząłem szukać juz informacji na ten temat i trafiłem na ten artykuł. Powoli robi się to irytujace. Na pewno nie będę jeździł na żadną Grabiszynska
M
Maciek
Wczoraj (01.08.2019) miałem dokładnie to samo, jak widać regularnie aktualizują oprogramowanie to chyba dobrze ;)

Ps. Ciekawe co kanar powie na taki komunikat...
G
Gość
ŚRODKI NA KONCIE SĄ,BILETU BRAK.JAZDA NA GAPE.I CO MNIE TO OBCHODZI,ŻE SYSTEM MENNICY,CZY TEŻ BANKU DZIAŁA NIE PRAWIDŁOWO.
G
Gość
Bez jaj! A co jeśli jestem z innego miasta i nie wiem gdzie jest bok? Lub przyjechałem zza granicy i wsiadam na lotnisku? Moim zdaniem, w chwili, kiedy nie ma możliwości kupna biletu kontrolerzy powinni sprzedawać bilety.
A
Ania
Dziś również mam zastrzeżoną kartę, pomimo środków na koncie. Porażka. Nie mam zamiaru tracić czasu na BOK. Tracicie w ten sposób pasażerów.
P
Pete Lazlo
Dzisiaj w autobusie 106 udało się normalnie kupić bilet. W 146 juz się nie dało bo karta zablokowana mimo środków na koncie. Jak wpadną kontrolerzy to ich wyśmieję.
R
Riza
Karty blokuje ciagle. Mi juz 3 rax w kwietniu. Najlepiej kupic papierowe w automacie, zaplacic kartą i wtedy sie odblokowuje, ale tak czy siak porazka jest to bezpodstawne zastrzeganiw kart przez mpkx bo naraza passzerow na jazde na gape,
Dodaj ogłoszenie