Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe automaty z biletami: Ledwo je zamontowali, a już są problemy

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Mieszkańcy narzekają, że nie mogą zakodować karty miejskiej w nowych automatach stacjonarnych.
Mieszkańcy narzekają, że nie mogą zakodować karty miejskiej w nowych automatach stacjonarnych. Fot. Adriana Boruszewska
Niedziałające automaty stacjonarne, jedynie zbliżeniowa forma płatności kartą i bilet zakodowany właśnie na karcie płatniczej - to główne zarzuty wrocławian wobec nowego systemu biletomatów i kasowników, który zacznie działać mieście już 8 marca tego roku.

Piszą, komentują i proszą o interwencję. Nowy system biletomatów i kasowników jeszcze nie zaczął działać w pełni (nowe biletomaty stacjonarne już funkcjonują), ale już zaczyna sprawiać problemy. Pasażerowie MPK narzekają, że nowe automaty stacjonarne, których docelowo na naszych ulicach ma pojawić się 170 sztuk, nie działają jak należy.

- Kupiłem bilety dla siebie i żony przez internet. W automacie na pl. Grunwaldzkim chciałem zakodować swój na karcie w nowym automacie, a on: „Brak biletu czekającego na zakodowanie”. W dodatku czyta kartę jak chce - raz na dziesięć przyłożeń, przeważnie wyświetla się „błąd odczytu”. W sąsiednim automacie dokładnie to samo. Następnego dnia żona ze swoją kartą miała dokładnie takie same problemy (w innych automatach, oczywiście nowych) - informuje nas pan Bogdan. Okazuje się, że on nie jest jedynym posiadaczem karty miejskiej, której nie można doładować w nowych automatach.

Mennica Polska, operator systemu sprzedaży biletów, już wie o problemie. Obiecuje też, że zostanie on naprawiony w ciągu najbliższych kilku dni. - Problem wynika z niewłaściwego skalibrowania anteny czytników kart, co w przypadku nowych urządzeń może mieć miejsce. Problem jest sukcesywnie eliminowany, a całkowite wyeliminowanie usterki w pozostałych automatach nastąpi w ciągu kilku najbliższych dni - wyjaśnia Karolina Mystek z Mennicy Polskiej.

Co ma zrobić pasażer, który ma podobny problem co nasz Czytelnik? - W takiej sytuacji należy złożyć reklamację do Biura Obsługi Klienta UrbanCard. Można składać telefonicznie, mailowo i osobiście. Biuro obsługi dokłada wszelkich starań, aby były one rozpatrywane jak najszybciej. Decyzja jest przekazywana najpóźniej siedem dni po złożeniu wniosku o reklamacje - tłumaczą w Mennicy Polskiej i proszą jednocześnie o wyrozumiałość. - Trzeba pamiętać, że na etapie wdrażania tego zaawansowanego systemu pojedyncze sytuacje problemowe mogą się pojawić.

Przypomnijmy, że we Wrocławiu trwa montaż nowych automatów biletowych. Mennica Polska, operator systemu, chce wymienić wszystkie „stare” biletomaty. To dobra wiadomość dla pasażerów MPK, gdyż do tej pory korzystali ze 125 automatów biletowych. Od 7 marca nowych biletomatów będzie w mieście 154. CZYTAJ WIĘCEJ: Tak wyglądają nowe automaty z biletami MPK. Co się zmieniło?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska