Nowe autobusy miejskie we Wrocławiu. Tak będą wyglądały

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Sześćdziesiąt nowych autobusów miejskich pojawi się we Wrocławiu. Dostarczy je EvoBus, przedstawiciel Mercedesa. Citaro 2 w wersjach przegubowych i solo pojawią się na ulicach miasta do września tego roku.

Nowe Mercedesy Citaro 2, przegubowe i solo, mają wyjechać na ulice Wrocławia w ciągu pół roku od podpisania umowy. MPK Wrocław otworzyło w czwartek, 30 stycznia, oferty w przetargu na dzierżawę 60 pojazdów. Umowa będzie trwała 10 lat, a jej wartość to ponad 120 mln zł.

Nowe pojazdy mają zastępować najstarsze volvo jeżdżące po Wrocławiu. Nie wiadomo jeszcze, na jakich liniach będą kursowały.

Zobacz także

Wkrótce ruszą zapisy na szczepienie trzecią dawką

Wideo

Komentarze 33

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
31 stycznia, 07:55, Gość:

Dlaczego Wrocław nie idzie w tę samą stronę co np. Zielona Góra? Autobusy elektryczne wydają się mieć sens. Chętnie się dowiem dlaczego to tak mało popularne rozwiązanie. Chodzi mi oczywiście o inne argumenty niż cena autobusów i instalacji infrastruktury do ich ładowania. Wiem, że to niepopularne ale gdyby można mi to wytłumaczyć bez wyzwisk, jadu, żółci i generalnie w pozytywnym tonie... będę wdzięczny :)

31 stycznia, 8:04, gość:

ekologu a zkąd się bierze prąd a utylizacja baterii takie durnowate myślenie przepychane przez lobbystów

Nie jestem ekologiem z wykształcenia.

ZKĄD? Wiem tylko skąd, a raczej jakie mogą być źródła wytwarzania prądu. Utylizacja baterii faktycznie może być problemem. Niestety silniki spalinowe również wytwarzają produkty uboczne. Olej czy ogólnie rzecz biorąc spaliny...

Ja się na prawdę nie znam na tych sprawach. Chciałem tylko poznać opinię tych, którzy się znają.

W internecie faktycznie jest pełno materiałów sponsorowanych. Ciężko o rzetelne informacje. Nie tylko w tym temacie.

O
OloBolO

a dlaczego nie elektryczne, hybrydowe, albo na wodór? te palą 50 litrów na setkę, a przy cięższej nodze kierowcy to i 80 litrów. Przecież to zanieczyszcza powietrze jak 15 aut osobowych

G
Gość
30 stycznia, 18:47, Gość:

Dlaczego nie VOLVO albo Solaris ? Najlepiej na CNG lub Hybrydowe...

Wspierac Wrocławskie firmy Protram już padł a mógł produkować i serwisować Wrocławskie tramwaje na miejscu.....

Protram robił stary syf w nowym opakowaniu. Tak samo jak Moderus robi Bete.

G
Gość
30 stycznia, 21:44, Gość:

A czy w tych autobusach kierowcy też będą kłamać, że klima załącza się automatycznie i że na pewno jest chłodno skoro jeszcze nie działa, a z ludzi się leje bo jest ok. 30' ?

31 stycznia, 3:22, Ewa:

Kierowcy nie kłamią tylko barany otwierają okna i wtedy klimatyzacja automatycznie się wyłącza

31 stycznia, 9:44, Gość:

Bulshit. Autobus wyjeżdza z pętli, skwar jak uj, w środku też, klima nie chodzi, dojeżdza bliżej centrum i dopiero klimatyzacja pyk i zaczyna chodzić. Tzw. optymalizacja kosztów he he he

XD tak wam tylko powiem ze w tych mercach jak nie ma klimy na pakę to i kierowca nie ma więc jaki sens ja wyłączyć.... I fakt załącza się z automatu a że niektóre nowe mają już ja zepsuta to uj

G
Gość
30 stycznia, 21:44, Gość:

A czy w tych autobusach kierowcy też będą kłamać, że klima załącza się automatycznie i że na pewno jest chłodno skoro jeszcze nie działa, a z ludzi się leje bo jest ok. 30' ?

31 stycznia, 3:22, Ewa:

Kierowcy nie kłamią tylko barany otwierają okna i wtedy klimatyzacja automatycznie się wyłącza

Bulshit. Autobus wyjeżdza z pętli, skwar jak uj, w środku też, klima nie chodzi, dojeżdza bliżej centrum i dopiero klimatyzacja pyk i zaczyna chodzić. Tzw. optymalizacja kosztów he he he

g
gość
31 stycznia, 07:55, Gość:

Dlaczego Wrocław nie idzie w tę samą stronę co np. Zielona Góra? Autobusy elektryczne wydają się mieć sens. Chętnie się dowiem dlaczego to tak mało popularne rozwiązanie. Chodzi mi oczywiście o inne argumenty niż cena autobusów i instalacji infrastruktury do ich ładowania. Wiem, że to niepopularne ale gdyby można mi to wytłumaczyć bez wyzwisk, jadu, żółci i generalnie w pozytywnym tonie... będę wdzięczny :)

ekologu a zkąd się bierze prąd a utylizacja baterii takie durnowate myślenie przepychane przez lobbystów

G
Gość

Dlaczego Wrocław nie idzie w tę samą stronę co np. Zielona Góra? Autobusy elektryczne wydają się mieć sens. Chętnie się dowiem dlaczego to tak mało popularne rozwiązanie. Chodzi mi oczywiście o inne argumenty niż cena autobusów i instalacji infrastruktury do ich ładowania. Wiem, że to niepopularne ale gdyby można mi to wytłumaczyć bez wyzwisk, jadu, żółci i generalnie w pozytywnym tonie... będę wdzięczny :)

m
mercedesy

są lepsze od solaris-ów, ergonomia się klania

E
Ewa
30 stycznia, 21:44, Gość:

A czy w tych autobusach kierowcy też będą kłamać, że klima załącza się automatycznie i że na pewno jest chłodno skoro jeszcze nie działa, a z ludzi się leje bo jest ok. 30' ?

Kierowcy nie kłamią tylko barany otwierają okna i wtedy klimatyzacja automatycznie się wyłącza

P
Piotr
30 stycznia, 21:44, Gość:

A czy w tych autobusach kierowcy też będą kłamać, że klima załącza się automatycznie i że na pewno jest chłodno skoro jeszcze nie działa, a z ludzi się leje bo jest ok. 30' ?

Popieram jest za gorąco w autobusach!

G
Gość

Dwa zdjecia z wnetrza i to jakies "rybie oko" na ktorym widac ze jest wiecej miejsc stojacych niz siedzacych. To sa jakies stare klamoty. Najwazniejsze to pokazac nam miejsce kierowcy, a takze jak autobus wyglada z prawej i lewej strony.

G
Gość

A czy w tych autobusach kierowcy też będą kłamać, że klima załącza się automatycznie i że na pewno jest chłodno skoro jeszcze nie działa, a z ludzi się leje bo jest ok. 30' ?

G
Gość
30 stycznia, 17:59, Gość:

Hehe niedawno Robotnicza pisała o tajnej instrukcji MPK. Jak widać działa, bo od tamtej pory nie słychać o wykolejeniach.

30 stycznia, 19:39, Gość:

ale za to na Fb jest takie coś "Czy Wrocławskie Mpk już jeb.." tam masz wszystko na bieżąco

Fb to dno dla wieśniaków

G
Gość
30 stycznia, 17:59, Gość:

Hehe niedawno Robotnicza pisała o tajnej instrukcji MPK. Jak widać działa, bo od tamtej pory nie słychać o wykolejeniach.

ale za to na Fb jest takie coś "Czy Wrocławskie Mpk już jeb.." tam masz wszystko na bieżąco

G
Gość

Dlaczego nie VOLVO albo Solaris ? Najlepiej na CNG lub Hybrydowe...

Wspierac Wrocławskie firmy Protram już padł a mógł produkować i serwisować Wrocławskie tramwaje na miejscu.....

Dodaj ogłoszenie