Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa zajezdnia tramwajowa we Wrocławiu jeszcze nie tak szybko

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów
Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów Tomasz Ho£Od / Polska Press
Wrocławskie Inwestycje unieważniły postępowanie na wykonanie koncepcji architektonicznej na nowoczesną zajezdnię tramwajową. Żadna z pracowni nie złożyła oferty zgodnie z regulaminem. Planowany obiekt ma powstać koło osiedla WUWA2 na powierzchni 16 hektarów i zapewnić obsługę 150 tramwajów.

Do konkursu na opracowanie koncepcji nowej zajezdni tramwajowej w rejonie ulic Szczecińskiej i Architektów zgłosiły się aż 23 pracownie architektoniczne. Jednak Wrocławskie Inwestycje unieważniły postępowanie wyjaśniając, że wszyscy uczestnicy zostali wykluczeni, ponieważ nie spełnili wymagań określonych w regulaminie.

Wszystkie pracownie dostały wiadomość o konieczności uzupełnienia dokumentacji. Czternaście z nich dosłało dokumenty, ale WI uznało je za niewystarczające. - Najczęściej nie potrafili wykazać doświadczenia pracowników wymaganego w regulaminie – informują WI i zapowiadają powtórzenie przetargu w sierpniu. W unieważnionym konkursie wzięły udział pracownie z całej Polski oraz jedna z Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej:Zajezdnia przy Szczecińskiej: nowoczesna, ekologiczna, potrzebna i droga

Przypomnijmy, że to zajezdnia przy Szczecińskiej ma być wzorcowa: ekologiczna, nowoczesna i funkcjonalna.
Na 16 hektarach miałby odbywać się obsługa 150 składów. Planowana jest m.in. hala zajezdni, budynek biurowy i pętla tramwajowa do obsługi linii przebiegających przez Nowe Żerniki i Żerniki 2.

Budynek biurowy z wjazdem od ul. Architektów ma mieć 5 kondygnacji plus parking podziemny na 500 aut i miejsce na 80 – 100 rowerów. Hala „obsługi codziennej” tramwajów ma mieć wg założeń do przyszłego projektu 6300 mkw. i wysokość 9 m, warsztaty 3000 mkw., budynek socjalny 6000 mkw., a hala postojowa ponad 16000 mkw.

W wytycznych do koncepcji WI określiły, że liczba pracowników na jednej zmianie wyniesie 690 osób: 300 pracowników administracyjnych, 200 motorniczych i 190 pracowników technicznych.

Miasto szacowało, że koszt inwestycji może wynieść prawie 400 mln zł, a wynagrodzenie pracowni architektonicznej, która wg koncepcji opracuje projekt nie więcej niż 9,8 mln zł netto.


od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska