Nowa ścieżka rowerowa pod mostem Szczytnickim

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Nowa ścieżka pod mostem Szycztnickim
Nowa ścieżka pod mostem Szycztnickim Adriana Boruszewska
Na początku października rowerzyści pojadą nową ścieżką pod mostem Szczytnickim. 280 metrów nowej drogi kosztowało 3,3 mln złotych. Ścieżka o szerokości 3,4 m z półmetrowym poboczem, będzie dwukierunkowa.

- Celem inwestycji pod mostem Szczytnickim jest umożliwienie bezkolizyjnego przekroczenia drogi krajowej nr 8 wzdłuż brzegu lewego rzeki Starej Odry - wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM-u.

Podczas budowy ścieżki pod lewym przęsłem mostu trzeba było wykonać korektę skarp brzegowych wraz rozbiórką i ponowną odbudową ubezpieczeń brzegowych. Wzdłuż zjazdów i pod mostem zaprojektowano stalowe balustrady, które w razie zagrożenia powodziowego można zdemontować. Na pozostałym odcinku barierki będą mocowane na stałe.

Sama ścieżka została wykonana z płyt żelbetowych pokrytych żywicą poliuretanową. - W tej chwili wykonawca prowadzi prace przy nakładaniu warstw żywicy na powierzchni ścieżki. Po zakończeniu tego etapu przystąpi do montażu barier - dodaje Mazur.

Zakres robót przy ścieżce pod mostem Szczytnickim jest porównywalny do tych przeprowadzonych pod mostami Warszawskimi z tym, że na o wiele krótszym odcinku.

Wideo

Komentarze 80

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

u
uchachany
kolejne wywalanie pieniędzy w błoto - dosłownie uroczy zakątek topielców za 3 bańki BRAWO panie pierdzynencie to twoja ostatnia kadencja to jest pewne szkoda tylko że zrujnujesz to miasto doszczętnie :(
l
lol
Pojadą rowery, a rodzice z wózkami będą zapier.... 10 min na około i wąchać stare Diesle.
Dupa, niech mnie pocałują...
g
gaax
A to piesi będą pewnie łazić tam nagminnie. Wystarczyliby postawić inny znak przy wjeździe na ścieżkę, ale nie, Wrocław to rowerowe miasto, dla rowerzystów wszystko.
D
DHRacer
Trzeba mieć nogi z drewna żeby na tego typu trasie wpaść do rzeki, barierki na trasie do trzebnicy to kpina, jeszcze niech zadaszenie zrobią... -,-
v
vrat
a jechałeś kiedyś taką ścieżką "parkową" po ostrym deszczu? prawie się nie da, trzeba ją odnawiać co chwile, nie ma to wiele wspólnego z transportem.
c
czytacz
czytamy ze zrozumieniem - barierki BĘDĄ
w
wroclawianin
Takie idiotyzmy rowerowe trzeba napietnowac. Fajnie ze sciezka jest ale za ta cene można mieć jej 10 razy więcej anie bezpieczeństwo ani jakość i komofrt rowezystow na tym nie ucierpia
k
kierowca i rowerzysta
Praktyka głupku. Zimą da się jeździć autem i rowerem.Owszem nie jeździe sie na dalekie wycieczki krajoznawcze ale po mieście można. Komu sie che jeździć rowerem? ano tym co nie cha odkopywać auta ze śniegu nie chca szukać miejsca gdzie auto postawić jak część miejsc parkingowych służy do składowania śniegu. Jeśli 30% ruchu nazywasz debilizmem to piszesz jak debil bo w Europie jest sporo miast z takim udziałem w rowerów w ruchu a są miasta które przekroczyły na dojazdach do pracy juz 50%. Wrocław dąży do uzyskiwania 15 % bo tak przyjęto w polityce transportowej.Kompletny bełkot gdy piszesz ze we Wro nie ma zdrowych ludzi mogących ruszać nogami,Ci co jeżdżą rowerem do pracy tak się do niego przekonują że jeżdżą i na zakupy i do znajomych czy na urlop. Debilne poglądy potwierdza ostanie zdanie jakoby 30% ruch rowerowy zakłócił dostawy autem do sklepów. Jest wręcz odwrotnie bo ułatwia gdyż są mniejsze korki a miejsca do rozładunku nie blokują auta. przed przedszkolami montuje sie stojaki rowerowe bo sporo rodziców dowozi dzieci rowerami.Też to robię ale ty pewnie tego nie ogarniasz. Rowerami jeżdżą i w Afryce przy upałach i na Syberii przy -20 co -40 stopniach .W biednych pokomunistycznych krajach jest teraz boom na auta to takie poglądy jak twoje są powszechne.Zimą jeżdżę z dzieckiem rowerami w góry to dlaczego nie miałbym zawozić go do żłobka 2 km? Wiesz dlaczego moje dziecko nigdy nie chorowało? Kto się boi śniegu i temperatur zwykle ponad zerem to degenerat.Miasta płaskie jak Wrocław i pocięte rzekami i mostkami sa idealne aby osiągnąć 30% ruchu rowerowego. U nas ruch był mały bo ścieżki nie były połączone ale to sie szybko zmienia.To też ogromne oszczędności dla budżetu miasta . Korzyści nie będę wymieniał bo są ogromnie i dla rowerzystów i dla otoczenia.Nawet jeśli ktoś na 1-2 miesiące rezygnuje z roweru w zimie to niewiele to z zmienia.Kierowcy w zimie też w 30% rezygnują z aut a pozostali rzadziej używają, bo gdyby wyjeżdżało tyle aut co w lecie to by miasto stanęło w korku.
r
rowerzysta
Musiałby być tak naćpany jak dr.Kaftan
J
JA
przejeżdżam tamtędy rowerem codziennie i tam nie da się trafić na dobre światła... ale zgadzam się że przejazd powinien być po drugiej stronie mostu ;/
k
kier-owca
Spróbuje zejść na twój poziom. Skąd to precyzyjne wyliczenie, 10,5 -11 miesiecy? Zresztą to nie, ma znaczenia. Jeździć rowerem można i 12 miesięcy, w roku. Można też przez 12 miesięcy w roku , do pracy , czy szkoły chodzić na rękach. Tylko pytanie komu będzie się chciało. Mamy XXI wiek. Wyliczenie , że 30 procent ruchu można przenieść na rowery , to juz kompletny debilizm. Mało prawdopodobne jest , aby we Wrocławiu było aż tylu mieszkańców, którzy mają takie zdrowie i tyle czasu aby pedałować 1-2 dziennie. A, co z dostawczakami, kurierami, osobami dowożącymi dzieci itd, itp. A, teraz pytanie retoryczne! Ogarnąłeś?
K
Karolina
strach jechać z dzieckiem. na trasie do Trzebnicy to barierki ustawili by do rowu nie wjechać, a tu wielka rzeka! tylko czekać na nieszczęście
r
realista
Ostatnio otwarto we Wrocławiu kilka podobnych przejść pod mostami i wszystkie one są dostępne dla pieszych, także sprawdź najpierw, jaki jest stan faktyczny, a dopiero potem się wypowiadaj.
k
kierowca i rowerzysta
Najpierw sie cywilizuje centrum nie odbudowane od Wojny, Jeśli element napływowy wprowadza sie do Wrocławia to zna stan dróg na zadupiu.
Kto ci ponaopowiadał bajek że rowerem jeździ sie 6 miesięcy, Dni śnieżnych jest we Wrocławiu 33 a część rowerzystów jeździ też w zimie. Śmiało można jeździć 10,5-11 miesięcy.Ta ścieżka to ma służyć też pieszym i to dotyczy wszystkich mieszkanców pragnących poruszać się po bulwarach. kogo obchodzi dziura na Jagodnie bo deweloper chciał oszczędzić na drogach.
Odra czekała 70 lat na ucywilizowanie to i przyjdzie czas na Jagodno ale nie dlatego że ty tam kupiłeś mieszkanie u już lecimy z kasą. Kupiłeś auto tzn wybrałeś korki.
Poszerzanie jezdni to tylko przesuwanie korka w inne miejsce i wzrost liczby aut.
Tylko drogi rowerowe mogą wspomóc MPK w rozładowywaniu korków.
Zamiast topić w drogi co roku ok miliarda, inwestując 10-20 mln w ścieżki można na rowery przenieść nawet 30% ruchu .
Nie ogarniasz tego prawda?
r
rowerzysta
A co wydeptana ścieżka nie nadaje sie do jazdy rowerem?
Nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz pojęcia
Dodaj ogłoszenie