- Celem inwestycji pod mostem Szczytnickim jest umożliwienie bezkolizyjnego przekroczenia drogi krajowej nr 8 wzdłuż brzegu lewego rzeki Starej Odry - wyjaśnia Ewa Mazur ze ZDiUM-u.
Podczas budowy ścieżki pod lewym przęsłem mostu trzeba było wykonać korektę skarp brzegowych wraz rozbiórką i ponowną odbudową ubezpieczeń brzegowych. Wzdłuż zjazdów i pod mostem zaprojektowano stalowe balustrady, które w razie zagrożenia powodziowego można zdemontować. Na pozostałym odcinku barierki będą mocowane na stałe.
Sama ścieżka została wykonana z płyt żelbetowych pokrytych żywicą poliuretanową. - W tej chwili wykonawca prowadzi prace przy nakładaniu warstw żywicy na powierzchni ścieżki. Po zakończeniu tego etapu przystąpi do montażu barier - dodaje Mazur.
Zakres robót przy ścieżce pod mostem Szczytnickim jest porównywalny do tych przeprowadzonych pod mostami Warszawskimi z tym, że na o wiele krótszym odcinku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?