Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa ścieżka rowerowa ma połączyć Armii Krajowej i Aleję Wielkiej Wyspy. Za 4,6 mln zł nikt nie chce jej zbudować

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Nowa ścieżka ma połączyć aleję Armii Krajowej i budowaną Aleję Wielkiej Wyspy. Na razie jednak wykonawcy życzą sobie za dużo za wykonanie tego zadania
Nowa ścieżka ma połączyć aleję Armii Krajowej i budowaną Aleję Wielkiej Wyspy. Na razie jednak wykonawcy życzą sobie za dużo za wykonanie tego zadania Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Wrocławskie Inwestycje planują przebudowę alei Armii Krajowej w punkcie, gdzie powstaje Aleja Wielkiej Wyspy. Do wykonania jest kluczowy łącznik rowerowy, który ma połączyć budowaną drogę z aktualnie istniejącą ścieżką rowerową. To tylko 200 metrów, ale prace są bardzo kosztowne.

Łącznik rowerowy na Armii Krajowej. Oferty przekroczyły oczekiwania

Do przetargu ogłoszonego przez Wrocławskie Inwestycje zgłosiły się trzy przedsiębiorstwa, które za prace projektowe życzą sobie:

Każda z ofert znacząco przekracza kwotę, jaką zamierzano przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia (4,6 milionów złotych).

- To prawda, złożone oferty są większe od środków, które chcielibyśmy przeznaczyć na tę inwestycję, ale to nie oznacza, że jej nie rozpoczniemy - mówi Bartosz Nowak z Wrocławskich Inwestycji.

Dlaczego 200-metrowy łącznik jest taki drogi?

Spółka Wrocławskie Inwestycje informuje "Gazetę Wrocławską", że około 200-metrowy łącznik ma powstać na wiadukcie nad torami kolejowymi. To znacznie ogranicza możliwości ewentualnego rozszerzenia drogi albo prowadzenia na wiadukcie prac, które nie kolidowałyby z ruchem samochodów na alei Armii Krajowej oraz ulicy Krakowskiej.

Ten fragment ma zostać przebudowany:

Wykonawca jest zobowiązany do zbudowania ścieżki rowerowej, zaczynając od skrzyżowania alei Armii Krajowej z ulicą Krakowską
Wykonawca jest zobowiązany do zbudowania ścieżki rowerowej, zaczynając od skrzyżowania alei Armii Krajowej z ulicą Krakowską Wrocławskie Inwestycje

Zakres zadania obejmuje:

  • przebudowę al. Armii Krajowej w zakresie drogi rowerowej, chodnika i pasów technicznych,
  • przebudowę wiaduktu drogowego,
  • przebudowę murów oporowych,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • inne prace, związane z organizacją ruchu docelowego i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

A odcinek jest kluczowy, gdyż znacznie poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Połączy bowiem Obwodnicę Śródmiejską Wrocławia z budowaną Aleją Wielkiej Wyspy.

- Umożliwi to cyklistom i okolicznym mieszkańcom swobodny przejazd z Sępolna na Tarnogaj i odwrotnie. Jest to więc bardzo istotna inwestycja z punktu widzenia wygody wrocławian - dodaje Bartosz Nowak.

Co najważniejsze, przebudowa alei Armii Krajowej odbędzie się "w stanie istniejącym", a więc zachowane zostaną obie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Prace dotyczą wyłącznie ścieżki i chodnika oraz zieleni między nimi i jezdnią.

Nowa ścieżka rowerowa ma zostać zbudowana w 6 miesięcy. Jest więc jeszcze szansa, że zostanie otwarta jednocześnie z Aleją Wielkiej Wyspy, której oddanie do użytku planuje się w listopadzie 2023 roku. Czasu pozostało jednak niewiele.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska