Nowa organizacja ruchu na Psim Polu. Drogowcy zapomnieli o mieszkańcach? [LIST]

JEW
Jarosław Jakubczak
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Drogowcy wprowadzili na Psim Polu zmiany w organizacji ruchu zgłaszane przez radę osiedla. Ulica Farna i Tylna są teraz jednokierunkowe. To fragment drogi łączącej Krzywoustego z Gorlicką, przez którą omijano zamknięty dla ruchu rynek Psiego Pola jadąc w kierunku Zgorzeliska i osiedla Psie Pole. Nie wszystkim się to podoba. - Mieszkańcy ul. Zielnej zostali praktycznie odcięci od świata - zauważa nasz Czytelnik, Pan Łukasz.

Oto pełna treść listu naszego Czytelnika:

Szanowni Państwo.
W nawiązaniu do artykułu nt. nowej organizacji ruchu na ulicy Farnej i Tylnej na Psim Polu chciałbym prosić o poruszenie na łamach Gazety Wrocławskiej następującej kwestii.
Otóż mieszkam na ul. Zielnej. Do niedawna korzystałem z dojazdu ul. Farną i Tylną, aby dostać się do ulic Gorlickiej i Kielczowskiej. Po wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego przez ww. ulice mieszkańcy Zielnej zostali praktycznie odcięci od reszty Psiego Pola. Jedyny dojazd prowadzi przez ul. Sycowską. Jezdnia jest wąska, mijanie samochodów utrudnione. Dodatkowo przy Sycowskiej znajduje się Szkoła nr 98 oraz Przedszkole nr 106. Czy generowanie tam ruchu przyczyni się do bezpieczeństwa dzieci?
Rozumiem, że celem wprowadzonych zmian było ograniczenie ruchu przełomowego na odcinku Krzywoustego - Gorlicka. Jednak organizatorzy zapomnieli o mieszkańcach. Moim zdaniem przy obecnym stanie powinno się wprowadzić dla mieszkańców wspomnianej Zielnej przepustki, umożliwiające przejazd przez ryneczek Psiego Pola. Jednocześnie należy ograniczyć ruch na Sycowskiej, aby nie stała się, jak do niedawna Farna i Tylna, przelotówką.

Łukasz (nazwisko do wiadomości redakcji)

ZOBACZ TEŻ:

Nowa organizacja ruchu na Psim Polu. Kierowcy jeżdżą "pod prąd"

Wideo

Komentarze 64

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz
Sycowska stała się ul jednokierunkowa w tym samym kierunku co Tylna. Czyje mózgi nie pracuja
s
sgt
Wybacz że wszystko na poważnie biorę, ale to fakt że sytuacja z NowoLitewską się trochę zmieniła i chciałbym poznać oficjalny powód dla któego projekt został odłożony. Obserwując dwa współczynniki są zmienne.

1. Orginalnie NowoLitewska miała iśc na podwyższeniu stanowiąc swoisty nowy wał przeciwpowodziowy. Teraz jednak to jest zupełnie bezzasadne, bo modernizacja WWW poprowadziła wał powodziowy według innego przebiegu (zresztą słusznym).
2. Plany tramwajowe. Jeden z wariantów tramwaju prowadzi ulicą NowoLitewską (sick!). Wogóle studium rozwoju na Psim Polu pod względem tramwaju to jest jeden wielki plan wariantowy! Wiem, że trudno tu podjąć decyzję i w sumie Zakrzów pewnie będzie rozwijany bardziej wokół koleji, ale miasto powinno w końcu się przynajmniej zdecydować jak chce poprowadzić ten tramwaj. Wielkie nowe studium, koleje 10 lat i nawet ciągłej (a nie przerywanej) kreski nie potrafią wybrać! Na granicę Psie Pola chcą wejść albo po Krzywoustego, albo przez pola od Kwidzyńskiej, albo Trasą Olimpijską. Jedna z opcji zakłada NowoLitewską, ale powinni to już wymazać z planów i postawić że NowoLitewska ma być po prostu drogą!

Więc śmiejemy się z "Nowoprojektowanej" ale ja bym marzył żeby chcoiaż projekt zarówno Nowolitewskiej jak i tramwaju istniał.... a nie.. a może ten wariat, a może tamten, a może deweloperzy wybudują, a może wogóle po wałach niech jeżdżą.
A
Alternatywy 4 już jest.
Współczuje wam, jako lek polecam humor, wszak urzędnik lepiej wie co się należy obywatelowi.
s
sgt
Pewnie po nocach nie będę spał przez te minusy, ale bym zrozumiał co piszę nie tak proszę nawet o krótkie wyjaśnienie. Może czegoś nie uwzględniam, czegoś nie rozumiem.

Pomijając fakt oczywiście uzyskania wygodnej przepustki na jeżdżenie po ryneczku.
s
sgt
Do której przychodni z Gorlickiej? Bo jadąc ze skrzyżowania NowoGorlicka-Gorlicka do parkingu za Zawidawie NZOZ jest 1,1 km przez Zielną, a przez Sycowską 0,9 km. O której do tej przychodni jeździsz? I nie wiem jaki jest stan Twojej mamy ale akurat do tej przychodni tak można podjechać autobusem że jadąc samochodem możesz się więcej nachodzić i najeździć.
s
sgt
Z tego co wiem przeszkadza i o tym pisano ale:
1. Płot jest postawiony na granicy własności
2. Powstał on już dawno temu zanim jeszcze ktoś słyszał o nowych mieszkańcach na Zielnej.
s
sgt
Mnie zawsze fascynowały właśnie osoby które wracają tamtędy w godzinach popołudniowego szczytu. Wystarczy że jakiś procent aut chciał tam skręcić w lewo w NowoGorlicką lub prosto w Mulicką i korek rósł tam do niebotycznych rozmiarów.
Kierunek został wybrany dobry bo w kierunku centrum jadąc na nawrotkę na Bora-Komorowskiego dystans odległościowy jest znacznie większy, a czasowo wychodzi to ciut gorzej (nawet pomimo faktu że jest tu mniej progów).
Natomiast wracając z centrum zjazd na Rondo Lotników jest bezpośredni więc ładowanie się przez Zielną i blokowanie ruchu wyjazdowego na kolejnych ciasnych zakrętach było dziwne.
s
sgt
Idealnie to nie jest.
Ale korki? A gdzie ich nie ma! Korki pod Koroną. Korki przy Stadionie – dziurze Dutkiewicza, korki na Krakowskiej, korki na Kromera, korki na Grunwaldzie, korki na Strzegomskiej, korki na FAT. Auta wszędzie stoją to nie jest jakiś wyróżnik Psiego Pola.
Tramwaju brak? Ale czy MPK brakuje? Autobusy może nawet co 3 minuty odjeżdżają z Psiego Pola w kierunku centrum, plus awaryjna alternatywa pociągu. Tak mnie zastanawiało czy tramwaj to takie super rozwiązanie. Pociągną taką linię, pokasują polowe autobusów, a potem się módl by tak jak do Pilczyc / Leśnicy nic na torowisku się nie stało i nie liczył na linie zastępcze.
Tramwaj mimo wszystko powinien być, bo to wstyd mimo wszystko, ale doraźnie mogliby doprowadzić jakoś do wydzielenia pasu dla autobusów koło Korony i to byłaby połowa sukcesu.
s
sgt
0. Podstawowym problemem jest brak NowoLitewskiej!
1. Po pierwsze praktycznie państwo nie zostali odcięci bo wspomina pan o dojeździe przez ulicę Sycowską.
2. Zarzuca pan ulicy Sycowskiej że jest wąska i mijanie samochodów jest utrudnione. To samo tyczy się ulicy Farnej i Tylnej z którego powodu wprowadzono te zmiany.
3. Problem Tylnej i Farnej jest fakt że jest użytkowana przez dziesiątki tysięcy mieszkańców blokowiska i przedmieść miasta by wydostać się w kierunku centrum. Zmiany zostały wprowadzone by uregulować i skierować ruch z centrum miasta przez wykonaną inwestycję zjazdu z Sobieskiego na Rondo Lotników bądź dalej na Bierutowską i aktywowany skręt z niej w lewo w Kiełczowską.
4. Wprowadzenie przepustek na rynek zintensyfikuje ruch samochodowy w ramach ryneczku na którym niema progów zwalniających w miejscu które ma być wizytówką mobilności miasta (rowery+autobusy) a także swoistym deptakiem z ogródkami.
5. Sycowskiej nie grozi stanie się przelotówką. Z całym szacunkiem ulica Zielna liczebnie jest bardzo mała w stosunku do osiedla Krzywosutego + przedmieścia.
M
Mig
Psie Pole gmina Długołęka - odcięcie się od Dutkiewicza i jego pomysłów każdemu wyszłoby na zdrowie. Przy okazji byłaby komunikacja na wyższym poziomie - międzygminne autobusy są nowe i z klimatyzacją, wszystkie, bez wyjątku.
g
gregor
Teraz jest minimalnie lepiej a i mniej spalin na Tylnej i dalej Gorlickiej. Ruch jest płynniejszy bo rzadziej się ktoś zatrzymuje żeby puścić jadących (stojacych) z tamtego kierunku bo na Nowogorlickiej po południu auto jedzie za autem.
p
patyk
Ciężko się tam dostać bo korki, tramwaju brak. Myślę że mieszkańcy lepiej by na tym wyszli gdyby Psie Pole odłączono od Wrocławia.
G
Gość
Zrobić tak źle, by Wrocławianie wyjechali z Wrocławia bo na zasiedlenie we Wrocławiu czekają prawowici obywatele pierwszej prędkości ... Więc ludzie albo pogonicie tą "władzę" albo "władza" was wypędzi, to potrafią najlepiej.
m
mieszkaniec "Psiaka"
Kobieto nie masz widać że nie masz pojęcia o porannych korkach w tym miejscu. Jadąc do WSK i skręcając w lewo trafiam na sam koniec 3 kilometrowego korka ciągnącego się od PKP Psie-Pole do Korony.
m
mieszkaniec "Psiaka"
Jak mówisz inne auta jechały też ul.Tylną , ty przez rondo , ale ruch się jakoś rozładowywał. A teraz wszyscy będziecie stać w jeszcze większym korku ale razem, o to ci chodziło ??
Dodaj ogłoszenie