Nowa odsłona w sprawie budowy ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Swobodnej

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ulica Swobodna we Wrocławiu.
Ulica Swobodna we Wrocławiu. Gazeta Wrocławska
Udostępnij:
Miasto zdecydowało się powtórzyć przetarg na wyłonienie wykonawcy ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Trasy mają połączyć istniejące już drogi dla rowerzystów na ul. Powstańców Śląskich i ul. Ślężnej.

To kolejne już podejście do wyłonienia wykonawcy ścieżek wzdłuż ulicy Swobodnej. Przed ponad miesiącem, po otwarciu kopert z ofertami, okazało się, że nawet ta z najniższą ceną przewyższała znacznie kwotę, którą miasto zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Do przetargu stanęły wtedy cztery firmy, a oferta z najkorzystniejszą ceną - złożona przez Bickhardt Bau Polska - przekroczyła 2 mln 734 tys. zł. Tymczasem budżet inwestycji zaplanowano na poziomie 1 mln 959 tys. zł.

Wrocławskie Inwestycje nie odpuszczają, rozpisały kolejny konkurs. Tym razem firmy mogą zgłaszać swoje oferty do 22 czerwca.

Budowę drogi rowerowej wzdłuż ulicy Swobodnej zapowiadano już dwa lata temu. Ma liczyć ponad 300 metrów długości i połączyć istniejące już trasy na ul. Powstańców Śląskich i ul. Ślężnej. Według założeń Wrocławskich Inwestycji, mają zostać przebudowane obie jezdnie wlotu Powstańców Śląskich w Swobodną, tak by można tam było wybudować przejazdy rowerowe kosztem części wysp rozdzielających pasy ruchu.

Ścieżka ma być zbudowana poza jezdnią, ale kosztem miejsc parkingowych wzdłuż ulicy Swobodnej. Jej wschodni koniec ma połączyć się z istniejącymi drogami rowerowymi na skrzyżowaniu ze Ślężną. Trasa ma powstać do końca tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Ukraińscy ratownicy medyczni na froncie

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
20 lipca, 14:07, Gość:

Ja cię p.... 3 mln za 300 metrów ścieżki 2m szerokości ( toż to cena 9 mln za 1 km - kasa 2metrowego ). 1 km. drogi lokalnej dla auta za 1 - 1,5 mln PLN gdzie więcej m2 na bieżący km wchodzi.

Cena to 1/4 ceny drogi ekpresowej ... z jej całą infrastrukturą od zera budowaną :). a nie 2 m. szerokości czegoś co ma niskie wymagania techniczne.

Teraz wiecie dlaczego w naszym miasteczku buduje się ścieżki dla rowerów. Nie ma lepszego biznesu. Koszt budowy kilometra ścieżki we Wrocławiu jest porównywalny z budową kilometra drogi lokalnej poza Wrocławiem. Drogi po której poruszaja się ciężkie samochody. Tak się rodza fortuny.

G
Gość

Ja cię p.... 3 mln za 300 metrów ścieżki 2m szerokości ( toż to cena 9 mln za 1 km - kasa 2metrowego ). 1 km. drogi lokalnej dla auta za 1 - 1,5 mln PLN gdzie więcej m2 na bieżący km wchodzi.

Cena to 1/4 ceny drogi ekpresowej ... z jej całą infrastrukturą od zera budowaną :). a nie 2 m. szerokości czegoś co ma niskie wymagania techniczne.

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie