Nowa aplikacja umożliwia przekazywanie do PKP PLK S.A. informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, przejazdach nad i pod torami kolejowymi.
- Aplikacja pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości – tłumaczy Magdalena Janus, rzecznik PKP PLK S.A.
Aplikacja Sprawny Peron. Jak to działa?
W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy lub zaśnieżonego peronu, podróżny musi wybrać z listy odpowiednią stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. W aplikacji trzeba wtedy kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.
W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Zgłoszenie kończy wybranie opcji "Zgłaszam usterkę". Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.
Kiedy usterka zostanie naprawiona?
- W zależności od usterki tak szybko, jak będzie to możliwe, bez zbędnej zwłoki – mówi Gazecie Wrocławskiej Magdalena Janus z PKP PLK S.A. - Przykładowo podczas awarii windy serwis zawiadamiamy od razu. Pasażerowie mogą korzystać z naszej aplikacji bez rejestracji i podawania swoich danych osobowych – tłumaczy.
Sprawny Peron to nie jedyna aplikacja na telefony komórkowe od PKP. Które mogą ułatwić nam podróż?
- BILKOM Bilety – kupimy w niej bilety na połączenia kolejowe różnych przewoźników,
- IC Mobile Navigator – pozwala na sprawdzenie cen oraz zakupu biletu,
- PKP INTERCITY – pozwala kupić bilety na pociągi dalekobieżne,
- Rozkład-PKP – pokazuje rozkład jazdy dla każdego pasażera,
- PKP.appka - asystent podróży, łączący w sobie różne funkcje. Pierwsza to przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Tego rodzaju informacje nie były dostępne w istniejących na rynku aplikacjach, z których korzystali pasażerowie. Druga funkcja pozwala sprawdzić odjazdy i przyjazdy pociągów z danej stacji oraz wyszukać połączenie.
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?