Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa aplikacja na telefon pozwoli szybciej naprawić perony kolejowe. Jak to działa?

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Wśród usterek możemy zgłosić m.in. awarię windy, nagłośnienia lub wyświetlaczy.
Wśród usterek możemy zgłosić m.in. awarię windy, nagłośnienia lub wyświetlaczy. Piotr Krzyżanowski / Polska Press / Zdjęcie ilustracyjne
Sprawny Peron – tak nazywa się najnowsza aplikacja na telefon od PKP PLK S.A., która pozwoli pasażerom zgłaszać usterki na stacjach i przystankach kolejowych. Wcześniej było to możliwe jedynie za pomocą specjalnego formularza. PKP oferuje również inne aplikacje, które zwiększą nasz komfort podróży.

Nowa aplikacja umożliwia przekazywanie do PKP PLK S.A. informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, przejazdach nad i pod torami kolejowymi.

- Aplikacja pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości – tłumaczy Magdalena Janus, rzecznik PKP PLK S.A.

Aplikacja Sprawny Peron. Jak to działa?

W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy lub zaśnieżonego peronu, podróżny musi wybrać z listy odpowiednią stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. W aplikacji trzeba wtedy kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.

Aplikacja Sprawny Peron.
Aplikacja Sprawny Peron. PKP PLK S.A.

W kolejnym kroku należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Zgłoszenie kończy wybranie opcji "Zgłaszam usterkę". Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.

Kiedy usterka zostanie naprawiona?

- W zależności od usterki tak szybko, jak będzie to możliwe, bez zbędnej zwłoki – mówi Gazecie Wrocławskiej Magdalena Janus z PKP PLK S.A. - Przykładowo podczas awarii windy serwis zawiadamiamy od razu. Pasażerowie mogą korzystać z naszej aplikacji bez rejestracji i podawania swoich danych osobowych – tłumaczy.

Sprawny Peron to nie jedyna aplikacja na telefony komórkowe od PKP. Które mogą ułatwić nam podróż?

  • BILKOM Bilety – kupimy w niej bilety na połączenia kolejowe różnych przewoźników,
  • IC Mobile Navigator – pozwala na sprawdzenie cen oraz zakupu biletu,
  • PKP INTERCITY – pozwala kupić bilety na pociągi dalekobieżne,
  • Rozkład-PKP – pokazuje rozkład jazdy dla każdego pasażera,
  • PKP.appka - asystent podróży, łączący w sobie różne funkcje. Pierwsza to przewodnik po dworcach, za pomocą którego można łatwo sprawdzić ich położenie oraz informacje o dostępnych na nich usługach i infrastrukturze, takich jak poczekalnie, kasy biletowe, toalety, przechowalnie bagażu, stojaki rowerowe czy udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Tego rodzaju informacje nie były dostępne w istniejących na rynku aplikacjach, z których korzystali pasażerowie. Druga funkcja pozwala sprawdzić odjazdy i przyjazdy pociągów z danej stacji oraz wyszukać połączenie.
od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska