Nocą remontowali torowisko, rano wykoleił się tam tramwaj

BO
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjne Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Rano na skrzyżowaniu Jedności Narodowej ze Słowiańską wykoleił się tramwaj. W nocy Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta prowadził tam cząstkowy remont torowiska i nawierzchni.

Na ul. Jedności Narodowej dziś rano wykoleił się tramwaj jadący w kierunku pl. Kromera. Nasi czytelnicy zastanawiają się, czy przyczyną wykolejenia był prowadzony w nocy przez ZDiUM remont torowiska. Ewa Mazur, rzecznik ZDiUM, przyznaje, że na skrzyżowaniu Jedności Narodowej ze Słowiańską robotnicy prowadzili prace eksploatacyjne. - Remonty robi się po to, żeby było lepiej. Tramwaj wyłamał szynę i to miało wpływ na wykolejenie, a nie prowadzone prace naprawcze - zaznacza rzecznik.

Do godziny 8. rano linie tramwajowe 0P i 1 jeździły objazdami do pl. Grunwaldzkiego. Linie 6, 8, 11 i 23 kursowały objazdem w obu kierunkach. Natomiast tramwaje linii 8 jadące w kierunku Zawalnej skierowano objazdem przez ul. Grodzką, most Uniwersytecki, ulicę Drobnera i Nadodrze.

Zobacz też: Fatalny stan wrocławskich torowisk. Ale nie wszystkie będą remontowane

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Arnold Sch
spawa tory pęknięte po zapadnięciu się torowiska, torowisko zapadło się bo użyto tańszego betonu (faktura wystawiona na pięciokrotnie droższy) i tak się we Wrocławiu kręci lody, a nie zorientowani Wrocławianie dalej będą głosować na Dutkiewicza, bo tu wszyscy kręcą na swój sposób lody.
o
ość w Waszym gardle
próbuje tuszować ślady niedoróbek poremontowych, tory się zapadły, bo użyto tańszego betonu (faktura wystawiona na droższy), teraz pogotowie torowe spawa pękniętą szyną, a druga ekipa kruszy wystający asfalt (po zapadnięciu się torowiska) i kręcenie lodów we Wrocławiu wypada pomyślnie, a Wrocławianie nie świadomi wrocławskich przekrętów dalej będą głosować na Dutkiewicza i lody dalej będą kręcone.
I
Ivo
Nie za bardzo rozumiem o co ci chodzi, tak chaotycznie to napisałeś.
s
sk
Ba zobaczcie jak wygląda torowisko na teatralnej. Tam oprócz jednego fragmentu( miasto wymieniało gdzieś rurę i po załataniu dziury kostka i torowisko tam się zapadło) torowisko jest z z porządnych szyn i perfekcyjnie ułożonej kostki pamiętającej jeszcze Niemca.
T
Tomek
ale mieliśmy Euro2012, ESK,
Mamy NFM bez sponsora; WKS na granicy II ligi; fontanny; zdjęcia pewnej Pani; mamy stado "oficerów" pierdzi stołków w UM
Będziemy mieli wordy gajmsy i Długi

To nam zostawi w 2018 r, Dutkiewicz i jego Radni z "Klub Radnych Rafała Dutkiewicza":
Aniszczyk Bohdan
Błoński Wojciech
Chmielewski Jan - Sekretarz Klubu
Krauze Jarosław – Przewodniczący Klubu
Macała Henryk
Mauer-Różańska Renata
Mrozowska Urszula
Nabzdyk Andrzej
Ossowski Jacek
Skoczylas Jerzy Władysław
Wanat Urszula
Zawada Małgorzata – Wiceprzewodnicząca Klubu
j
ja
Próbowałeś zabłysnąć, a sam robisz z siebie debila. Na prawie całej Traugutta, od Krakowskiej aż do kościoła św. Maurycego torowisko tramwajowe jest osadzone w węgierskiej płycie.
F
Fachowiec Torowiec
Nie wszyscy fachowcy jeszcze wyjechali.
Ja ciągle mieszkam we Wrocławiu. Nigdzie nie wjechałem. Niestety ale ZDiUM ani MPK nie stać na takiego fachowca jak ja, więc pracuję dla firmy z drugiego końca Polski.
M
Motorowy
Pocałuj mnie w dupę
M
Motorowy
Traugutta nie jest w płycie
e
egon
i podwozie też było złe ;)
j
ja
Wystarczy popatrzeć na torowisko na Traugutta. Po powodzi w 1998 roku robiono tam generalny remont ulicy, a tory tramwajowe osadzono właśnie w tzw. "płycie węgierskiej". Minęło już prawie 20 lat od remontu, a tory i nawierzchnia między nimi dalej są w stanie niemal idealnym. Dało się? Dało i to dało się wtedy nawet jeszcze i bez dofinansować z Unii Europejskiej.
j
ja
A dlaczego ją "wyłamał". Bo widocznie było z nią coś nie tak. Tramwaj nie potrafi ot tak "wyłamać" sobie szyny.
K
Kierowca
Czy raczej, łatanie żeby starczyło do jutra? Wrocław ma fatalne drogi i torowiska, tu trzeba konkretnych remontów. Na konkretne remonty trzeba konkretnych pieniędzy. Ponieważ miasto nie lubi kierowców, również nie powinno lubić ich pieniędzy. Zostają ceny biletów za komunikację. Te powinne wzrosnąć o 400%, żeby pokryć koszty remontów kosztownych torowisk tramwajowych.
Miasto proponuje kolejne buspasy tylko poto, żeby ograniczyć remonty drug == więcej wykolejeń i wyższe koszty napraw.
g
gość
A część rowerzystów jeździ na DDR jednokierunkowych pod prąd. Bo jakiś matoł powiedział o kontrapasach i teraz wszyscy myślą że można jeździć tak jak się podoba.
F
Fachowiec torowiec
Torowisko znajdujące się pomiędzy placem JPII a Dworcem Świebodzkim nadaje się niestety do remontu. Z założenia torowisko to ma być szczelne. To znaczy że woda deszczowa ma po nim spływać do kanalizacji deszczowej. Przez lata zaniedbań nie poprawiano uszczelnienia znajdującego się pomiędzy płytami torowymi. Doprowadziło to do infiltracji wód opadowych do podbudowy torowiska. Teraz po deszczu można zobaczyć jak podbudowa spod płyt jest wymywana. W czasie deszczu widać błoto, które jest wyciskane spod płyt na jezdnię. Powoduje to klawiszowanie płyt to znaczy że płyty są niestabilne i się ruszają. W paru miejscach płyty już wiszą i trzymają się tylko dzięki temu że są w nich zamocowane szyny. Na domiar złego po tym torowisku poruszają się autobusy, które dodatkowo przyczyniają się do degradacji toru.
Dziwi mnie fakt, że miasto szasta kasą na utrzymanie piłkarzy a nie daje pieniędzy nawet na doraźny remont tego odcinka toru. A do tego nie widać żadnej reakcji ze strony ZDIUM, które to jest zobowiązane dokonywać comiesięcznych przeglądów nawierzchni zarówno dróg i torów w naszym mieście.
Uważam że warto byłoby się przyjrzeć temu tematowi.
P.S. Podobna sytuacja jest na ul. Traugutta lecz torowisko jest w dużo lepszym stanie niż to na ul.Podwale na łuku na wysokości numeru 18.
Dodaj ogłoszenie