Niebezpieczne ulice Wielkiej Wyspy, giną dzieci. Co planuje...

    Niebezpieczne ulice Wielkiej Wyspy, giną dzieci. Co planuje urząd?

    Adriana Boruszewska, Błażej Organisty

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli.

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli. ©Fot. ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy skarżą się, że na ulicach Sępolna i Biskupina jest niebezpiecznie. Giną dzieci. Wszystko z powodu braku sygnalizacji świetlnej. Najgorzej jest na ulicy Olszewskiego, Mickiewicza i Dembowskiego.
    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli.

    Mieszkańcy Wielkiej Wyspy chcieliby sygnalizacji świetlnej na głównych ulicach swoich osiedli. ©Fot. ilustracyjne Jaroslaw Jakubczak / Polska Press

    Oto list jednej z mieszkanek Wielkiej Wyspy:

    Wczoraj odbył się pogrzeb chłopca – Krzysia – który chodził z moją córką do jednej klasy. Zginął na przejściu dla pieszych. Rozjechany przez dziewczynę rajdowca, tutaj we Wrocławiu, w mojej dzielnicy, w terenie zabudowanym, gdzie kierowców nic nie ogranicza" - pisze w liście do redakcji nasza Czytelniczka, Monika Borowiak. - Olszewskiego to długa ulica. Poszatkowana przejściami dla pieszych. Tylko jedno przejście ma światła. Debil na pewno może dojść do wniosku, że można się rozpędzić. Takich długich ulic w tej dzielnicy jest kilka. Druga, która od razu przychodzi mi do głowy to Mickiewicza. Niedaleko niej mieszkam. Na Mickiewicza było już dużo wypadków z pieszymi. Świateł nie ma do dzisiaj. Są kamery – które nie wiem po co zamontowano – bo kierowcy i tak pędzą. Nawet jak widzą moją trójkę dzieciaków czekających ze mną przy przejściu. Mickiewicza się korkuje, bo to jedyna droga dojazdowa z sypialni podwrocławskich. Nie wierzę, że światła spowodowałyby większy korek. A jeśli nawet to co z tego… Światła nie muszą być stałe, mogą być takie, które trzeba włączyć, żeby przejść. Koszty instalacji pełnej sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych są porównywalne, a czasami niższe, od stosowania aktywnego oznakowania przejść dla pieszych, przy znacząco wyższym poziomie bezpieczeństwa pieszego – taką odpowiedź dostałam dzwoniąc do firmy, która instaluje sygnalizację świetlną. Z kim bym nie rozmawiała w mojej spokojnej dzielnicy jest za światłami przy Olszewskiego, Mickiewicza, Dembowskiego. Mogę zebrać podpisy jeśli trzeba. Mogę też przejść się ze skarbonką po ludziach. Wszyscy chętnie dorzucą się do kosztów zrobienia świateł. Jedno przejście to podobno 50 tysięcy złotych – też informacja z firmy, w której robiłam rozpoznanie tematu. Co na to miasto, co na to ZDiUM? Czekam na kontakt z ich strony. Żeby coś zrobić razem. Od czegoś zacząć. Żeby przynajmniej przejścia dla pieszych przy szkołach na Wielkiej Wyspie wszystkie miały sygnalizację świetlną.

    Pani Monika jest mieszkanką Wielkiej Wyspy. Jedenastoletnią córkę przeprowadza na drugą stronę Mickiewicza. Bo się boi, że jej też może się coś stać. Tak jak Krzysiowi.

    W magistracie zapytaliśmy, czy miasto nie mogłoby przychylić się do prośby mieszkańców i zamontować na głównych ulicach Wielkiej Wyspy sygnalizacji świetlnej. Tomasz Stefanicki, oficer pieszy, odpowiada nam, że sygnalizacja świetlna to ostateczność i stosuje się ją tylko na głównych skrzyżowaniach. W pozostałych przypadkach zaś preferuje się azyle dla pieszych. - Sygnalizacja na przejściach to ostateczność i częściej wśród użytkowników - zarówno pieszych, jak i kierowców -wywołuje głosy krytyczne niż pozytywne.

    CO MIASTO ZAMIERZA ZROBIĆ? Czytaj więcej na kolejnej stronie:
    1 »

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (196)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    miej odwagę suko przyznać się i chociaż przeprosić, że nie chciałaś, a ty głupa palisz

    ania (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    Ta suka zaiwaniała gdzieś z 80 km/h . Wyprzedzała na pasach drugi samochód, który się zatrzymał i puścił dzieci. Krzysiu prowadził rower przez pasy . Dwie osoby przeszły, a on już nie. Ta suka...rozwiń całość

    Ta suka zaiwaniała gdzieś z 80 km/h . Wyprzedzała na pasach drugi samochód, który się zatrzymał i puścił dzieci. Krzysiu prowadził rower przez pasy . Dwie osoby przeszły, a on już nie. Ta suka roztrzaskała mu głowę !!!
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oficer pieszy

    Andrzej Z. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 5

    oficer pieszy wie lepiej bo oficerowi pieszemu wygrodził żerowisko z naszych podatków sam wielki rawiczanin

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nauka Pieszych

    ank (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

    Uczą wszyscy, którzy są odpowiedzialni wchodzenia w każdej chwili na przejście dla pieszych, a przecież wchodzenie na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżającym samochodem jest niebezpieczne, kto...rozwiń całość

    Uczą wszyscy, którzy są odpowiedzialni wchodzenia w każdej chwili na przejście dla pieszych, a przecież wchodzenie na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżającym samochodem jest niebezpieczne, kto jest cięższy i twardszy. Ludzie wchodzą, wymuszając na jadących pojazdach zatrzymanie się, a co będzie gdy kierowca pomyli się i naciśnie pedał gazu zamiast hamulca, lub naciśnie pedał gazu razem z pedałem hamulca. Nikt Im o tym nie mówi co się może stać w takim wypadku, a przecież takie sytuacje się zdarzają przy nagłym wejściu na przejście dla pieszych, na dodatek kierowcy czasem zatrzymują się po to by wpuścić pieszych na przejście nie sprawdzając czy pieszy może je bezpiecznie opuścić jak jadą pojazdy z przeciwka. To wszystko razem jest chyba nastawione na to, abyśmy siebie na wzajem powybijali na drogach.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    miszcz kierownicy...

    a (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Już zostaw to auto w domu i przesiądź się do taksówki czy mpk jak zdarza się mylić pedały czy nie potrafisz zachować szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia. Nie wszyscy muszą jeździć...rozwiń całość

    Już zostaw to auto w domu i przesiądź się do taksówki czy mpk jak zdarza się mylić pedały czy nie potrafisz zachować szczególnej ostrożności zbliżając się do przejścia. Nie wszyscy muszą jeździć samochodami. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MPK

    ank (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Ja jeżdżę tylko MPK jako pasażer, bo po co mi samochód osobowy w dużym mieście, skoro jest komunikacja. A jak chcę szybko to czasem Taxi. Tak jest taniej, niż utrzymanie samochodu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sprawdzone wzorce z "zachodu"

    Europejczyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 13

    A może lepiej wprowadzić dobrze sprawdzone wzorce z "zachodu" czyli:
    1. Pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo nie dopiero jak już jest na przejściu ale już w jego pobliżu i kierujący zbliżając się...rozwiń całość

    A może lepiej wprowadzić dobrze sprawdzone wzorce z "zachodu" czyli:
    1. Pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo nie dopiero jak już jest na przejściu ale już w jego pobliżu i kierujący zbliżając się do przejścia dla pieszych i widząc, że w jego sąsiedztwie znajduje się pieszy ma obowiązek zatrzymać się i umożliwić mu przejście
    2. Za nie ustąpienie pierwszeństwa pieszemu wysoki mandat i odebranie Prawa Jazdy na początek na miesiąc a w przypadku kolejnego popełnienia tego samego wykroczenia na 3 miesiące
    3. Za wyprzedzanie na przejściach dla pieszych nie zatrzymanie się przed przejściem w sytuacji gdy kierujący na sąsiednim pasie się zatrzymał - wysoki mandat i odebranie prawa jazdy na 6 miesięcy.

    Tak to działa w większości krajów na zachód i północ od Polski i w krajach tych przypadków potrącenia pieszego na przejściu jest zdecydowanie mniej niż w Polsce

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    euroejczyku

    tam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    To sie sprawdza, poniewaz maja oni inny uklad kominikacyjny. Pamietaj ze jesli ludzie beda musieli zatrzymywac sie 150 razy (btw: naprawde widzisz tramwaje i autobusy jak hamuja przed kazdym...rozwiń całość

    To sie sprawdza, poniewaz maja oni inny uklad kominikacyjny. Pamietaj ze jesli ludzie beda musieli zatrzymywac sie 150 razy (btw: naprawde widzisz tramwaje i autobusy jak hamuja przed kazdym przejsciem?) w codziennej jezdzie do pracy i z powrotem to w koncu zaczna olewac sprawe. Wprowadzanie nadmiaru zakazow prowadzi do tego ze bat juz nie dzialazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    widzisz "europejczyku"

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Jestes przykladem jak wyrywajac jedno roziwazanie i na dile wprowadzajac do zupelnie innej rzeczywostosci mozna sobie zaszkodzic. Nie ma w tym nic europejskiego, no chyba ze europejskosc bedzie...rozwiń całość

    Jestes przykladem jak wyrywajac jedno roziwazanie i na dile wprowadzajac do zupelnie innej rzeczywostosci mozna sobie zaszkodzic. Nie ma w tym nic europejskiego, no chyba ze europejskosc bedzie synonimem waskiego myslenia.

    Dlaczego?

    Poniewaz w PL uklad komunikacyjny jest diametralnie rozny od tego jaki jst w krajach na zachodzie czy polnoscy naszego kraju. Tam ruch poprowadzony jest obwodnicami i glownymi arteriami i aby q miesice przejechac z pu ktu A do B nie musisz zwiedzac po drodze podworek kilku osiedli.
    Niestety we Wroclawiu (i nie tylko) glowne arterie sa jednoczwsnie drogami dojazdowymi (a patrzac na wyczynania "Lyska z Ramiszowa" to traktowane sa jak drogi wenwetrzne) do posesji i osiedli. Stad konieczny kompromis. A na pewno zastanowienie sie o szkodliwosci implantacji izokowanych rozwiazan w odmiennych warunkach.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    świetny pomysł ale

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Przepis bardzo dobry .Jedna rzecz jeżdząc po kraju bardzo często widze jak piesi w okolicach przejść zatrzymują się w celach toważyskich .Po zatym tam wybudowane są drogi dojazdowe w miastach bez...rozwiń całość

    Przepis bardzo dobry .Jedna rzecz jeżdząc po kraju bardzo często widze jak piesi w okolicach przejść zatrzymują się w celach toważyskich .Po zatym tam wybudowane są drogi dojazdowe w miastach bez przejść kolidujących z pieszymi ,dla bezpieczeństwa i szybkiego dojazdu do celu np.domuzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Biskup

    Oficer = ofiara "losu" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 6

    Stefanicki może też w ostateczności zrezygnować z wygłaszania swoich "kazań"

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polska glupota, do pierdla piratow i tyle.

    weredyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    Proponuje swiatla i garby co sto metrow, wtedy naprawde bedzie jak w debil-landii ktora juz i tak chyba jestesmy.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Garba to masz na plecach.

    Stefan (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    Nie można karać wszystkich przez wąską grupę idiotów. Gdzie jest policja i egzekwowanie prawa?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie wszyscy chcą świateł. Wystarczy, że jadąc na pl. Grunwaldzki trzeba się zatrzymywać 6 razy!

    Janusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

    Powinny być kontrole prędkości, albo fotoradar. Gdzie jest policja? W tym kraju nikt nie pilnuje porządku dlatego chamstwo się szerzy w każdej dziedzinie życia.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    precz ze światłami

    *** (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

    sygnalizacja świetlna ma sens wyłącznie na dużych skrzyżowaniach, ewentualnie na mniejszych w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zamontowanie świateł na Mickiewicza czy Olszewskiego to skrajna...rozwiń całość

    sygnalizacja świetlna ma sens wyłącznie na dużych skrzyżowaniach, ewentualnie na mniejszych w godzinach szczytu komunikacyjnego. Zamontowanie świateł na Mickiewicza czy Olszewskiego to skrajna głupota. Azyle, wysepki czy szykany wymuszające zmniejszenie prędkości przed przejściem dla pieszych w zupełności wystarczą. A panią autorkę listu należałoby zapytać, czy posiada samochód i czy lubi sobie postać na światłach jak nic nie jedzie i nikt nie idzie? I czy jako piesza, stałaby na czerwonym, mimo że nic nie jedzie?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Giną dzieci

    kuzyn (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 7

    To ile dzieci zginęło w ostatnim czasie? W jaki sposób?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się za

    malutkie polaczki trujace sie nawzajem (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 26 / 5

    dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się zatrzymało


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dzieciak był na przejściu dla pieszych, kretynka WYPRZEDZAŁA na tym przejściu inne auto które się z

    pieszy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Dziwka rajdowca i wszystko jasne- pustak. Osoba myląca inną częścią ciała od teraz MORDERCZYNI.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Osobowość Roku 2018 - w piątek START GŁOSOWANIA

    Osobowość Roku 2018 - w piątek START GŁOSOWANIA

    Przekształcenie użytkowania we własność [ZASADY]

    Przekształcenie użytkowania we własność [ZASADY]

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    Estakada na pl. Społecznym będzie zburzona

    Estakada na pl. Społecznym będzie zburzona