Nie ma pieniędzy na nową zajezdnię przy Granicznej. Rozbudują tę przy Obornickiej

Weronika Skupin
Po oszacowaniu kosztów inwestycji, okazało się, że Wrocławia nie stać na nową zajezdnię/zdjęcie ilustracyjne
Po oszacowaniu kosztów inwestycji, okazało się, że Wrocławia nie stać na nową zajezdnię/zdjęcie ilustracyjne Michał Pawlik
Udostępnij:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne snuło plany budowy nowej zajezdni przy ul. Granicznej. Okazało się, że taka inwestycja jest za droga na budżet spółki i miasta. Dlatego rozbudowana zostanie zajezdnia autobusowa przy ul. Obornickiej. Opracowanie koncepcji rozbudowy zlecił magistrat.

Jak będzie wyglądać rozbudowana zajezdnia? Tego jeszcze nie wiadomo. Urząd miasta powierzył opracowanie koncepcji rozbudowy miejskiej spółce Wrocławskie Inwestycje.

– Planujemy, że koncepcja powstanie do końca roku. Potem zostanie opracowany projekt. Na razie nie wiadomo jeszcze, na jakim konkretnie terenie będzie prowadzona rozbudowa i co tam powstanie – mówi Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje. Wiadomo, że zajezdnia ma powstać na jednej z bezpośrednio sąsiadujących działek.

Dlaczego odłożono budowę zajezdni przy ul. Granicznej? – Oszacowano koszt inwestycji i okazało się, że nie stać nas na nią. Właściciel spółki, czyli miasto, zadecydował więc o rozbudowie zajezdni przy Obornickiej. Ta przy Granicznej zapewne kiedyś powstanie, nie zrezygnowaliśmy z tych planów, ale odłożyliśmy je w bliżej nieokreśloną przyszłość – mówi Patryk Wild. Zajezdnia przy Granicznej miałaby kosztować ponad 60 mln zł.

Budowa nowej zajezdni jest konieczna nie dlatego, że nagle przybędzie nam autobusów lub nowych linii. Miasto chce się przeprowadzić z ul. Grabiszyńskiej. Tamtejsza zajezdnia przekracza m.in. normy hałasu w mieście, a ta przy ul. Obornickiej czy planowana przy Granicznej, leżałaby na terenach poza ścisłym centrum. Co istotne, byłaby też dużo nowocześniejsza. W zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej ma powstać muzeum powojennej historii Wrocławia.

Czy rozbudowanie zajezdni przy ul. Obornickiej będzie się wiązało z dużo mniejszymi kosztami niż budowa obiektu przy ul. Granicznej? Dowiemy się tego po wybraniu koncepcji pod koniec tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
greg
jw.
I
IB
Dotacje to oni by mogli wziąć na kolej miejską / metro. Byle nie w wydaniu takim jakie zechcieli przedstawić jakiś czas temu na "planach" pijanego urzędnika... Świebodzki jest do wykorzystania, konkretnie jako początek podziemnego odcinka kolei miejskiej.
Y
YZX
Była piękna nowa zajezdnia na Opolskiej z zapleczem to jej sie pozbyli a teraz chcą budować na końcu świata. Ot ekonomia
m
mieli
ją rozbudować jeszcze w latach90 zaj nr 10 sprzedał prezio a centralizacja komunikacji jest jedną z najgorszych rzeczy dlaczego załóżmy że przejdę do tramwajów kiedyś był taki przypadek zima trakcja oblodzona podczas pierwszych wyjazdów wóz zrywa sieć i co za tym idzie np 60 wozów nie kursuje połowa miasta bez komunikacji jedna wielka zaj i całe miasto drepcze na piechotę
...
Zajezdnia za 60 mln. Hmmm... dziś lekką ręką wpompowali 18 baniek w piłkarzy.
W
Wrocławianie
takiego wała komisarzu!
a
ank
Dobrym miejscem na zajezdnię autobusową Ołtarzyn , koło drogi na Żórawinę przed autostradą A4, lub za A4.
n
nieumiany
baranie
L
LOL
..ciekawe co jeszcze rozp**** żeby zdefraudować kasę na ten wiejski klubik_!_
z
zed
Unia dokłada się nawet do bzdur, a takie inwestycje jak transport i komunikacja w takich zacofanych i przeładowanych miastach jak Wrocław to dla Unii priorytet i na pewno kasa by się znalazła.Ale nieudacznikom nie chce się albo nie umią!!! Do wyszarpania jest ponad 100 mld euro z czego większość na takie własnie inwestycje ale dla mądrych!
n
na saksy z nimi
jeden z Mikstau drugi z Wrszawy tu nic dobrego z tego nie wyniknie
m
matylda
ten wyraz nie pochodzi od PIS-u
i
ivan
Opolska świeci pustkami a tam oczyszczalnia , Hale , plac i co ??. Raty za stadion trzeba płacić , Śląsk utrzymać , dole dla Śolorza trzeba odpalić , ostatnio pan prezio do Japonii poleciał - światowiec to kosztuje
W
Wrocławianin
A co tu jest w tym dziwnego? Miasto musialo odkupić piłkarski Śląsk Wrocław. Jest sporo kontuzji, średnio im teraz idzie. Wniosek? Wzmocnienia, transfery... Śląsk Wrocław jak ManCity budżet ma nieograniczony.
h
hehe
A gdzie tramwaje z VI przeniesiesz? Hę?

To co się teraz dzieje z MPK to będzie nam się czkawką odbijać przez najbliższe 10 lat. Ale jest stadion i Wukaesik.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie