Nie ma operatora roweru miejskiego. To koniec miejskich dwóch kółek?

Bartosz Józefiak
Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Wszystko wskazuje na to, że wrocławski rower miejski trafi z powrotem do firmy Nextbike, która do tej pory nim zarządzała. Pod warunkiem, że miasto dołoży 100 tys. złotych do swojej oferty opiewającej teraz na pół miliona. Żadna inna firma nie zgłosiła się do przetargu na zarządzanie wrocławskim systemem. Możliwe jednak, że przetarg będzie powtórzony. Na razie operatora nie ma, a pogoda za oknem jest taka, że śmiało można by uruchomić wypożyczalnie po zimie.

Przypomnijmy. W listopadzie 2014 r. Wojciech Kaczkowski, dyrektor Wydziału Inżynierii Miejskiej w Urzędzie Miejskim Wrocławia zapowiedział, że system radzi sobie świetnie i może w całości przejść w prywatne ręce. Ale miasto jak szybko swój pomysł ogłosiło, tak szybko się z niego wycofało. Urzędnicy chcieli sprzedać cały system Wrocławskiego Roweru Miejskiego za 200 tys. zł. Ale jedyny zainteresowany, czyli firma Nextbike, była gotowa zapłacić 40 tys zł.

Szybko podjęto decyzję, że miasto jednak dopłaci w nowym sezonie do roweru miejskiego. Rozpisano kolejny przetarg, tym razem już na obsługę systemu. Dziś minął termin składania ofert przez wykonawców. I znów zgłosiła się tylko jedna firma - Nextbike. Kłopot w tym, że urząd miejski za obsługę Wrocławskiego Roweru Miejskiego jest gotów zapłacić 500 tys. zł. A oferta wykonawcy opiewa na 600 tys. zł brutto.

Urząd miejski będzie więc musiał albo dołożyć brakujące 100 tys zł, albo rozpisać ponownie przetarg. Ale wtedy zostaje już bardzo mało czasu do nowego sezonu rowerowego i nie wiadomo, czy uda się wybrać wykonawcę na czas. Teraz urzędnicy zapoznają się szczegółowo z propozycją firmy Nextbike i w ciągu najbliższych tygodni zdecydują, co dalej.

Umowa z nowym wykonawcą będzie podpisana tylko do końca roku.

Wideo

Komentarze 56

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wroclawianin

Jak sie miasto do czegos zabiera to widac ze bedzie klapa. Jesli urzedasy tak chwala rower miejski to czemu sie on sam nie utrzymuje? tylko jakis pasorzytow z nextbike tuczy.
Jestem za rowerem ale nie miejskim, jak wyrzuci sie i nextbike i pprezydenta to wowczas powstanie przestrzen dla rowerzystow.

t
tenon

"W listopadzie 2014 r."?

V
Vc

Znikają drzewa

A
Andrzej

kretynizm od początku do końca, ciekawe kto sie nakradł publicznej kasy na tych rowerach

G
Gość

Propozycja podjęcia debaty, złożona przez premiera Donalda Tuska Jarosławowi Kaczyńskiemu, to wyłącznie ruch pozorowany. Platforma Obywatelska miała ponad sześć lat, by przeprowadzić cywilizowany dialog o politycznych priorytetach Polski z partiami opozycyjnymi i społeczeństwem. Wielokrotnie Prawo i Sprawiedliwość – a także i ja w trakcie konstruktywnego wotum nieufności wobec rządu Tuska – nawoływaliśmy do rozpoczęcia takich rozmów. Panu premierowi jednak jakoś nie starczyło do tego odwagi i ciągle zasłaniał się sztuczkami propagandowymi. Dzisiaj uważam, że debata z Donaldem Tuskiem nie ma sensu. Po tym, co zrobił na pogrzebie tragicznie zmarłej córeczki polskiego olimpijczyka nie powinno się podawać mu ręki. Nie rozmawia się z politycznymi nekrofilami. Tusk – który kilka godzin później był w stanie rechotać do kamer z powodu zupełnie innej kwestii – przekroczył dopuszczalne granice kulturowe. Jak długo społeczeństwo będzie cierpliwie patrzyło na te niepojęte zagrania rządowej propagandy?

A
Arturvelfelix

, ale nie dla ich samochodów. Flotą MPK powinna sie zwiekszyć 4 krotnie.

m
martie

500/600k jest za obsługę, dopiero odjęta od przychodów daje koszt.

Ale i tak nie podejrzewam, że się to opłaca

G
Gość

czekamy na dalszy szwindel Ratusza i magistratu pod pretekstem .........? ITS poszedla sie j........, T+ tez, stadionik tez, podwyżki dla mieszczuchów też, brak bezpłatnych parkingów też, SM gnoi mieszkańcow też. Pa pa dutkiewicz i jego zastępy z protasiewczem

g
gg

jeszcze na miasteczko filmowe i inne POmysły prosto z psychiatryka pliiiiissss - macie jeszcze kilka miesięcy. A potem tych Państwa powinna objąć ustawa od Mariusza T. - bo to są groźni psychopatyczni defraudatorzy

D
Daniel

Bertsi! Napisz co konkretnie Zrobiłeś(łaś) już w tej sprawie?
Chętnie przyłączę się do tak wspaniałej inicjatywy.
Ale konkrety...konkrety...poproszę

s
szczepan

Tak sie zastanawaiem ile unikalnych osób korzysta z roweru miejskiego w trakcie sezonu? Wiadomo, że na Śląsk max to ze 20 000 a koszt w tym roku tylko w oficjalnym komunikacie to bedzie z 20 mln. Korzyści z kibiców nie widze , a z rowerów sporo, bo jak ktoś pojedzie rowerem to nie pojedzie autem ani komunikacją, wiec korzyśc dla tych co rowerem nie pojadą znaczne. CZy nie warto jednak odwrócić relacje dofinansowania ?

p
prywaciarz

...bo mi takie skunksy jak abc po prostu śmierdzą. Będę płacił podatki Kobierzycom, a DW z Wielkim Sternikiem niech się jeb*ą

p
pracodawca

...po prostu wyrzucę tę część moich ludzi, którzy dojeżdżają do pracy spoza Wrocławia. Przynajmniej na parkingu przed siedzibą będą same auta DW i nie będzie obciachu. To, że pewnie zamiast nich będę musiał zatrudnić takich debili jak Ty to przecież sprawa drugorzędna.

g
gość

dla równowagi myto dla wyjeżdżających DW zwłaszcza w weekendy

h
hee

W Listopadzie POwiedzial POpaprancy pismaki niedouczone???

Dodaj ogłoszenie