Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie będzie barier na rondzie Reagana we Wrocławiu? Skrzyżowanie jest "statystycznie bezpieczne"

Michał Perzanowski
Michał Perzanowski
Nie milkną echa po wypadku z dnia 20 listopada 2022 roku. Piętrowy autokar dosłownie wjechał w wejście do przejścia podziemnego. Niestety, ale kierowca autokaru nie przeżył wypadku.
Nie milkną echa po wypadku z dnia 20 listopada 2022 roku. Piętrowy autokar dosłownie wjechał w wejście do przejścia podziemnego. Niestety, ale kierowca autokaru nie przeżył wypadku. Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Do Wydziału Inżynierii Miejskiej i ZDiUM trafił wniosek o montaż bariery energochłonnej na rondzie Reagana. Miałaby ona zapobiegać wypadkom takim jak ten, który wydarzył się 20 listopada - autokar wjechał wówczas w przejście podziemne, kierowca zginął na miejscu.

Wniosek został złożony przez administratorów strony "Wrocław i jesteś na bieżąco" na Facebooku. Bariera miałaby się pojawić na wejściach do przejść podziemnych na rondzie Reagana, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych, którzy znajdują się zarówno na górnym, jak i dolnym poziomie przejścia.

Oto treść wniosku:
"Po wypadku ze skutkiem śmiertelnym wnioskuję do Państwa w celu montażu bariery energochłonnej przy wejściu/wejściach do przejścia podziemnego, by w przyszłości takie wypadki nie miały miejsca. Wnioskujemy także o przeprowadzenie dokładnej weryfikacji kto i co zawiniło, że stało się to, co się stało i czy można coś poprawić (między innymi dołożenie barier energochłonnych), by już więcej wypadków w tym miejscu nie było."

Sprawa została poruszona na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 23 listopada. Mieszkańcy Wrocławia czekają teraz na krok Urzędu Miejskiego i liczą na pozytywne zweryfikowanie problemu oraz wdrożenie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo pieszych w tym rejonie.

- Według danych przekazanych nam przez policję, na rondzie Reagana w ostatnich 5 latach nie dochodziło do tragicznych w skutkach zdarzeń. Czyli skrzyżowanie jest statystycznie bezpieczne. Dlatego, bez informacji o przyczynach tego zdarzenia, nie będziemy podejmować działań - powiedział nam Tomasz Sikora z Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Władze Wrocławia czekają na ustalenie przyczyn zdarzenia. Bez tych danych trudno o przeciwdziałanie ewentualnym skutkom podobnych sytuacji.

- Natomiast warto pamiętać, że na skrzyżowaniu obowiązuje prędkość do 50 km/h, skrzyżowanie jest sygnalizowane, jest to teren o gęstej zabudowie i co do zasady, w tego typu lokalizacjach nie wdrażamy barier energochłonnych. Sprawdzają się one na drogach, gdzie osiągane prędkości są istotnie wyższe, np. na Jana III Sobieskiego. - dodał Tomasz Sikora.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska