Nici z nowych przystanków i ścieżek rowerowych na Jedności Narodowej

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ulica Jedności Narodowej we Wrocławiu
Ulica Jedności Narodowej we Wrocławiu Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Firmy, które złoży oferty na wykonanie między innymi przystanków wiedeńskich i remont chodników, chcą ponad dwukrotnie więcej niż oferuje miasto.

Wszystko wskazuje na to, że kolejny przetarg, który miał wyłonić wykonawcę przebudowy przystanków i chodników, a także budowę ścieżek rowerowych na ulicy Jedności Narodowej, zakończy się jego unieważnieniem. Powód? Ceny zaproponowane przez firmy ponad dwukrotnie przekraczają zaplanowany budżet inwestycji.

Miasto zaplanowało wydać na ten cel 825 tys. złotych. Kwoty zaproponowane przez dwie firmy – Elektrotim i Rotomat – wahają się wokół 2 mln złotych. Wrocławskie Inwestycje analizują jeszcze złożone oferty, ale unieważnienie konkursu wydaje się w tej sytuacji przesądzone.

Przypomnijmy, że w poprzednich, także unieważnionych przetargach, kwoty zaoferowane przez firmy, które w nich wystartowały, również znacznie przekroczyły zaplanowany budżet.

Co ma się zmienić na Jedności Narodowej?

Chodzi przede wszystkim o budowę przystanków "wiedeńskich" wraz z przebudową nawierzchni chodnika przy skwerze Pionierów Wrocławskich, budowę drogi dla rowerów łączącej rejon Browarów Mieszczańskich z placem Bema i budowę nowych przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu ulic Rychtalskiej i Jedności Narodowej. Poza tym zaplanowano odbudowę i odtworzenie nawierzchni chodników, budowę studzienek ściekowych, a także przebudowę sygnalizacji świetlnej i wykonanie prac związanych z sadzeniem drzew i krzewów.

Opisany fragment ulicy stanowi wyrwę w systemie ścieżek rowerowych w tej części Wrocławia. Gdy inwestycję uda się w końcu zrealizować, rowerzyści będą mogli pokonywać wyodrębnioną trasa odcinek od Rychtalskiej do pacu Bema.

Przypomnijmy, że tuż obok – także na Jedności Narodowej - deweloper budujący osiedle Browary Mieszczańskie, zobowiązał się do przebudowania w tym roku, jezdni, chodników i budowy ścieżki rowerowej między mostami Warszawskimi i skrzyżowaniem z ulicą Damrota.

Koronawirus: sprawdź czy Twój powiat jest "czerwony".

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

LeeXi. net - swietny projekt dla dorroś1ych którzy chca źnaleźc parrtnera do s-eksu

G
Gofer

Znakomita wiadomość. Mniejsze korki, zaoszczędzone pieniądze. Nie bez znaczenia jest też uratowanie zdrowia i życia potencjalnych użytkowników tych ścieżek- rowerzystów. Wielu z nich kompletnie nie zna przepisów ruchu drogowego i słabo jeździ na rowerze, korzystając z ścieżek czują się bezpieczni. Jednakże ściezka czasem się kończy i trzeba wyjechać na ulicę, a wtedy szpital, grabarze itp. A, tak jak nie będzie ścieżek i przywilejów, wielu zrezygnuje z rowerku.

G
Gość
8 czerwca, 18:46, olo:

Korkujcie, urzędnicy, jeszcze bardziej to nasze miasto!

9 czerwca, 9:19, Gość:

Wystarczy zakazać jazdu autami do ścisłego centrum i korki znikną

Tylko riksza albo tandem. Doskonałe do przewozu betonu. A i zatwardzenie zamiast korków się pojawi.

G
Gość
8 czerwca, 18:46, olo:

Korkujcie, urzędnicy, jeszcze bardziej to nasze miasto!

Wystarczy zakazać jazdu autami do ścisłego centrum i korki znikną

o
olo

Korkujcie, urzędnicy, jeszcze bardziej to nasze miasto!

G
Gość
8 czerwca, 15:29, Gość:

A gdzie jest fachowiec od robót i kosztorysów w Ratuszu?

Niech firmy przedstwią wykaz robót i kalkulacje - wtedy mozna porównać jak odbegają od " normalnej wyceny"

Kalkulacje są podobne tylko stawki godzinowe zawyżyli.

Lokalne firmy się dogadały ze sobą, bo często biorą zlecenia jako konsorcja, więc o konkurencji nie ma co mówić.

Trzeba tak ustawić przetarg aby dać preferencje firmie nowej lub spoza Wrocławia.

Celem ma być zwiększenie konkurencyjności.

Oczywiscie trzeba 20-30% dołożyć aby firmy, które były pazerne żałowały, że ludzi puszczą na postojowe.Chyba do firm nie dotarło, że budżet się wali i inwestycji będzie dużo mniej.

Chińczycy budują w biednej Afryce.Może czas ich sprowadzic?

G
Gość

A gdzie jest fachowiec od robót i kosztorysów w Ratuszu?

Niech firmy przedstwią wykaz robót i kalkulacje - wtedy mozna porównać jak odbegają od " normalnej wyceny"

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3