Newag wygrał przetarg na 11 pociągów elektrycznych dla Kolei Dolnośląskich

CH
fot. Piotr Krzyżanowski
Firma Newag z Nowego Sącza wygrała przetarg na dostarczenie 11 nowych pociągów elektrycznych dla Kolei Dolnośląsich. Zaproponowała za wykonanie tego zadania 177,3 mln zł brutto. Odrzucona została oferta bydgoskiej Pesy, która oferowała 151,9 mln zł.

Newag ma dostarczyć od maja 2014 roku do sierpnia 2015 roku sześć 3-członowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej oraz pięć 4-członowych EZT dla komunikacji w aglomeracji wrocławskiej. Umowa między Kolejami Dolnośląskimi a Newagiem ma być podpisana w ciągu 10 dni, poinformowały wczoraj KD.

Przetarg ogłoszony był w połowie lipca tego roku. Jego szacunkowa wartość określono na 181 mln zł netto. Oferta Pesy została odrzucona ze względu na znacznie zaniżoną wartość. Przypomnijmy, że wcześniej Koleje Dolnośląskie zakupiły w Newagu m.in. pięć szybkich pociągów elektrycznych Impuls, które obsługują głównie trasę Węgliniec – Bolesławiec - Legnica – Wrocław. Jeżdżą one z prędkością do 160 km/h. Taką samą prędkość ma rozwijać 11 nowych EZT.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rachunek
151,9-177,3=ale się nie da,ale nie w PO lsce,da,da do koperty aby żyło się lepiej nam jak na wyspach lemingom.
G
Gość
Inspiro produkuje Siemens/Newag !
w
warszawiak
ten pociąg, który "zapłonął" to był akurat z tych wyprodukowanych w N. Sączu
z
zibi
Dlaczego zabieraz glos jak sie na tym nie znasz. W ruchu dalekobieznym standart jest inny wymagania pasazerow sa wyzsze . Wybierz sie do D, I, F, i zobacz to . Nie dyskutuje o predkosci tylko o poziomie podrozowania. -miejsce do konsumpcji, miejsce do przewijania dzieci miesca na bagaz ktorego nie ma tyle w pociagach podmiejskich. Mozesz przejechac sie newagiem i zobaczycz co by bylo gdyby kazdy mial walizke
z
zibi
czy dym to pozar.Tam ognia nie bylo . W taborze kolejowym zmontowane jest setki urzadzen elektrycznych ktore w kazdej chwili mize ulec awarii. Nigdy w cchalupie nic Ci sie nieuszkodzilo
m
ms
Kiepskie tłumaczenie. Majątek Pesy znacznie przekracza wielkość zamówienia nie mówiąc o wartości giełdowej. Pesa ma ugruntowaną markę. Produkuje dużo a skoro tak to może sobie pozwolić na zejście z ceną. Używa taniej polskiej siły roboczej. Więc o co się martwić? Coś to wygląda na szyte grubymi nićmi.
p
pasażer
Na dużym odcinku tej trasy ostatnio z uwagi na katastrofalny stan torowiska wprowadzone jest ograniczenie szybkości przejazdu pociągów do 20 km/h. Na tej trasie wszystkie pociągi mają "planowe" spóźnienie. Zamiast ok półtorej godziny jadą dwie i pół godziny. Najbardziej ucierpieli dojeżdżający na tej trasie do pracy we Wrocławiu.

W Polsce w transporcie kolejowym tabor to 20 % problemu do rozwiązania a torowiska to pozostałe 80 % problemu.
s
sprostowywacz
Panie strażak, idź Pan się pobawić swoją sikawką, zamiast bzdury pisać. Inspiro produkuje Siemens! Z tramwajami Siemensa w poznaniu też były problemy (pękająca rama konstrukcyjna).
s
strażak
w warszawskim metrze, które też wyprodukował NEWAG z Nowego Sącza.
p
pieniadze
i serwis zostaje w kraju.Pendolino zakupiony z grube pieniadze a nie ma po czym rozwinac tej swojej predkosci 200 km/h i wszelkie naprawy za granica,to za to powinien byc scigany min,NOWAK a nie za zegarek.
W
WROCŁAW
160 ? chyba z przepaści,bo po co mają tak szybko jeździć?
T
Tomek
bo równie dobrze 20km/h??
Dodaj ogłoszenie