Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Największa komunikacyjna inwestycja powojennego Wrocławia. W niedzielę prezydent Sutryk doglądał budowy (ZDJĘCIA)

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Jeszcze w tym roku może być położone torowisko na pierwszym odcinku trasy autobusowo-tramwajowej na Nowy Dwór. Prace rozpoczęły się na pl. Orląt Lwowskich i postępują szybko w stronę wiaduktu nad ul. Smolecką.

To największa inwestycja komunikacyjna powojennego Wrocławia. - Powstaje najdłuższa trasa tramwajowa od 1949 r., czyli od czasu, kiedy powstała trasa do Leśnicy – emocjonował się prezydent Jacek Sutryk, którego spotkaliśmy w niedzielne popołudnie, gdy doglądał budowy.

Budowa trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) zaczęła się we wrześniu w okolicach dworca Świebodzkiego i ma prowadzić na Nowy Dwór.

Obecnie prace trwają na ponadkilometrowym odcinku. Bliżej pl. Orląt Lwowskich ciężki sprzęt wybrał już gruz i ziemię, żeby w powstałym korycie można było położyć instalacje sanitarną i wymienić sieci. Następnie będzie wykonana podbudowa, na której zostanie położone torowisko. - Może to nastąpić jeszcze w tym roku, ale jeśli dopisze pogoda – zastrzega Sutryk.

W kolejnych częściach planowanej trasy składowany jest gruz i zrobione miejsce dla dalszych prac, m.in. wykarczowane są krzaki i wycięte drzewa aż za wiadukt nad ul. Smolecką.

Na budowie widać, jak szybko postępują prace. Można też zauważyć, jak rozległy teren zostanie oddany wrocławianom. Dotychczas ten obszar schowany pomiędzy ulicami Robotniczą i Braniborską za budynkami stanowiącymi własność kolei.
Koszt obecnie prowadzonych prac to 60 mln zł.

Najdotkliwszym dla mieszkańców etapem wszystkich działań związanych z powstawaniem TAT-u będzie właśnie przebudowa pl. Orląt Lwowskich. Powstanie na nim nowy węzeł przesiadkowy, ale zanim to nastąpi, wprowadzone będą objazdy i wystąpią utrudnienia. W dalszych etapach będą wybudowane dwa wiadukty – mierzący 22 metry nad ul. Smolecką za 6 mln zł i w okolicach ul. Wagonowej 120 metrowy za 40 mln zł. Trasa będzie miała 7 km. Pojadą nią tramwaje i autobusy. Wzdłuż linii będą ścieżki pieszo-rowerowe. TAT będzie kończyła się na Nowym Dworze pętlą, przy której powstanie parking Park & Ride.

Budowa ma zakończyć się do 2023 r. i będzie kosztować znacznie ponad 200 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Marsz Równości we Wrocławiu. Miasto obstawione policją, para...

Marsz Równości: Policja zatrzymała człowieka z nożami krzycz...

Budowa nowych dróg, remonty kamienic, a może budowa infrastruktury rowerowej - na które inwestycje Wrocław wydał ostatnio najwięcej pieniędzy? Przyjrzeliśmy się wydatkom inwestycyjnym z miejskiej kasy na zeszły rok. Zobaczcie na które zadania poszło więcej niż 10 milionów złotych w 2018 roku. Jak oceniacie takie rozłożenie akcentów przy miejskich inwestycjach i czy jesteście zadowoleni z efektów?

Na te inwestycje Wrocław wydał najwięcej pieniędzy. Czy słus...

Śmiertelny wypadek. Zginął mężczyzna przygnieciony przez traktor

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska